ΠΗΓΗ: ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
του ciaoant1
Τα παράσιτα -ντόπια και ξένα- του τραπεζικού συστήματος ζουν "βασιλικά": Κανείς δε τα σταματά από το να ρουφάνε ότι βρίσκουν στο διάβα τους. Τι και αν εργάτες πεθαίνουν, μένουν στο δρόμο - όλα αυτά είναι αδιάφορα στο βαθμό που οι εργάτες δεν κινούνται εναντίον τους, άρα είναι ασήμαντοι.
Η κυβέρνηση έχει κηρύξει στάση πληρωμών σε τεράστια κομμάτια της κοινωνίας, προκειμένου να μη κηρύξει στάση πληρωμών προς τα τραπεζικά παράσιτα, και δεν είναι διατεθειμένη να αλλάξει ρότα.
Το "ιντριγκαδόρικο" βέβαια κομμάτι της ιστορίας είναι πως οι απαιτήσεις των παρασίτων αυτών είναι τόσο αστρονομικές, που οδηγούν την κυβέρνηση στα να κηρύξει στάση πληρωμών όχι μόνο απέναντι στα γνωστά θύματα, τους εργάτες (παρεμπιπτόντως, τα επίσημα -μαγειρεμένα- νούμερα της ανεργίας έσπασαν ένα ακόμα ρεκόρ, και τώρα έφτασαν το 14,8%), κάτι που "εντάξει μωρέ, το ξέρουμε", αλλά και σε μεγάλα κομμάτια μικρομεσαίων, ακόμα και σε μερικούς μεγαλοαστούς.
Αυτό βέβαια προκαλεί μεγάλους τριγμούς - διότι αυτοί οι άνθρωποι έως τώρα στήριζαν την κυβέρνηση (είτε μιλάμε για κυβένρηση ΠΑΣΟΚ, είτε για κυβέρνηση ΝΔ, μικρή η διαφορά).
Τώρα όμως τους παίρνει και αυτούς η "μπάλα" - προκειμένου να χορτάσουν οι αχόρταγοι τραπεζίτες, τα μεγαλύτερα παράσιτα που κυκλοφορούν σήμερα ανάμεσα μας, θυσιάζονται όχι μόνο εργάτες, αλλά και...άλλα, μικρότερα παράσιτα. Πώς θα συμπεριφερθούν απέναντι στον μερικό αποδεκατισμό τους; Ποιον θα στηρίξουν, όταν είναι ξεκάθαρο πως θα μείνουν λίγοι (οι ισχυρότεροι - ολιγοπώλιο), και οι υπόλοιποι θα βάλουν λουκέτο, ή θα απορροφηθούν από κάποια μεγαλύτερη εταιρία, κτλ;
Ας δούμε πχ νεότερα από τη "συμπαθή" τάξη των εργολάβων που φτιάχνουν τα γνωστά ΣΔΙΤ και θησαυρίζουν με τα διόδια στους δρόμους, με τα νοίκια για τα σχολεία, τους πυροσβεστικούς σταθμούς, τα νοσοκομεία, κτλ:
Κινητοποιήσεις, που περιλαμβάνουν αποχή από όλους τους προγραμματισμένους διαγωνισμούς έργων και συμβολικές καταλήψεις, εξήγγειλαν για την Τρίτη οι πιστοποιημένοι εργολήπτες δημοσίων έργων της Θεσσαλονίκης και της Κ.Μακεδονίας, αντιδρώντας στην άτυπη «στάση πληρωμών» -όπως υποστηρίζουν- του δημοσίου. |
Ολα δείχνουν ότι το επόμενο διάστημα οι εξελίξεις στην Ολυμπία Οδό θα είναι ραγδαίες, έγραφε αυτήν την Κυριακή η «Κ» και δυστυχώς, οι εξελίξεις την επιβεβαιώνουν. Την απόλυση 55 εργαζομένων στην ανακατασκευή της εθνικής οδού Κορίνθου - Πατρών ανακοίνωσε χθες η εταιρεία Vinci. Εχει προηγηθεί η απόλυση ακόμα 70 εργαζομένων από τον Δεκέμβριο, με αποτέλεσμα σε διάστημα μόλις τριών μηνών η γαλλική κατασκευαστική εταιρεία να έχει μειώσει το προσωπικό της στο έργο σχεδόν κατά ένα τρίτο. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, τα εργοτάξια στην Κορίνθου - Πατρών εγκαταλείπονται το ένα πίσω από το άλλο. Η απόλυση ακόμα 55 εργαζομένων όλων των ειδικοτήτων μέσα στον Μάρτιο ανακοινώθηκε χθες στο σωματείο τους από τους υπεύθυνους της εταιρείας Vinci. «Οπως μας ανέφεραν, αν το ζήτημα που έχει ανακύψει με τη ροή της χρηματοδότησης δεν επιλυθεί άμεσα, τότε μέχρι τον Ιούνιο θα έχουν τελειώσει όλα», λέει στην «Κ» ο πρόεδρος του σωματείου «Η Γαλαρία» κ. Θεόδωρος Τσελεπής. «Αυτή τη στιγμή φαίνεται ότι η κοινοπραξία βιάζεται να ολοκληρώσει τη διάνοιξη των σηράγγων και να σταματήσει. Στο στάδιο που βρίσκονται αυτή τη στιγμή τα έργα στις σήραγγες δεν μπορούν να σταματήσουν γιατί θα υπήρχε κίνδυνος κατάρρευσης. Ομως, η υπερ-εντατικοποίηση των έργων ενέχει σοβαρούς κινδύνους. Το βράδυ της Παρασκευής αποκολλήθηκε ένα κομμάτι τσιμέντου από την οροφή της σήραγγας Παναγοπούλας και από θαύμα δεν σκότωσε κάποιον. Ο τρόπος που εργαζόμαστε αυτήν την περίοδο είναι απαράδεκτος». |
Το κράτος βέβαια προσπαθεί να τους βολέψει κάπως, πρέπει άλλωστε τους "δικούς σου ανθρώπους", όπως τους εργολάβους, να τους προσέξεις. Άλλωστε, πολλοί εξ αυτών κινούνται στην αγορά με δάνεια που έχουν πάρει από τις τράπεζες, άρα αν χρεωκοπήσουν, θα έχουν πρόβλημα και οι τράπεζες λόγω των ανεξόφλητων αυτών δανείων. Ως εκ τούτου, το κράτος κάνει "φιλότιμες" προσπάθειες το "καημένο"...να μην αφήσει και εντελώς ξεκρέμαστους τους εργολάβους. Οι μόνοι που προφανώς "πρέπει" να μείνουν ξεκρέμαστοι, ώστε να "κινεζοποιηθούν" όσο το δυνατόν περισσότερο είναι οι εργάτες άλλωστε.
Όπως λοιπόν μας λέει η "Ελευθεροτυπία", το κράτος ετοιμάζεται να δώσει λεφτά από τα κρατικά ταμεία, ώστε να επιδοτήσει τους εργολάβους. Και μάλιστα αυτή θα είναι και η περιβόητη "μείωση της τιμής των διοδίων". Αντί δηλαδή οι εργολάβοι να τα βγάζουν κατευθείαν από εμάς μέσω του γνωστού πλέον χαρατσιού, θα τα τσεπώνουν πλέον με τη μορφή κρατικής επιχορήγησης! (αλήθεια, η "ελεύθερη αγορά" που είναι; )
Για τα επόμενα έξι χρόνια, μέσα στα οποία προβλέπεται να ολοκληρώνονται σταδιακά τα έργα στους αυτοκινητόδρομους, το Δημόσιο θα δανείζεται με εγγυήση τα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια και θα επιδοτεί τους εργολάβους για να μειώσουν τις τιμές. Οι συμβάσεις τού 2007 προβλέπουν ότι από το 2013 -και σε ορισμένα έργα ώς το 2022- το Δημόσιο θα εισπράττει μέρος των εσόδων από τα διόδια που σε τιμές 2010 είχαν υπολογιστεί σε 23 δισ. ευρώ. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ολοκληρώνει ώς την Πέμπτη τις χωριστές συναντήσεις με τους εκπροσώπους των αναδόχων, με στόχο τη σοβαρή μείωση των τιμών σε τμήματα που είναι υπό κατασκευή και μικρότερη στα υπόλοιπα. |
Ακόμα πιο ξεκάθαρο είναι το σχετικό άρθρο της "Ναυτεμπορικής", που έχει επιπρόσθετα και μια αναλυτική λίστα με τα χρήματα που έχουν επενδύσει οι τράπεζες στον κλάδο:
Σε αγώνα δρόμου επιδίδεται η κυβέρνηση και ειδικότερα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, για τηνεπίλυση των διαφορών με τις 43 τράπεζες που συμμετέχουν στις κοινοπραξίες των πέντε οδικών έργων με συμβάσεις παραχώρησης, που έχουν οδηγήσει σε στάση πληρωμών και σε αδιέξοδο την πορεία των έργων αυτών. Οι συνεχείς συναντήσεις τόσο με τους εκπροσώπους των τραπεζών, όσο και των κατασκευαστικών εταιρειών, ελληνικών και ξένων, που βρίσκονται με το ένα πόδι στις κοινοπραξίες, αφού αρκετές από αυτές έχουν σταματήσει την κατασκευή των έργων προχωρώντας σε απολύσεις του προσωπικού, υπάρχουν ελπίδες ότι μπορεί να οδηγήσουν σε λύση. Πληροφορίες από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών έκαναν λόγο για άρση του αδιεξόδου μέχρι το τέλος του μηνός, αφού βρίσκονται πολύ κοντά σε συμφωνία για επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων, με μείωση του τεχνικού αντικειμένου τους, αντιμετώπιση των εκκρεμοτήτων με τις απαλλοτριώσεις και τα αρχαιολογικά, καθώς και τα δίκτυα κοινής ωφέλειας, αλλά, κυρίως, εξασφάλιση της χρηματοδότησής τους. Η χρηματοδότηση μπορεί να γίνει από την ΕΤΕΠ, έπειτα από συμφωνία να αναλάβει, μέσω τιτλοποίησης, τα μελλοντικά έσοδα των διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Oι τράπεζες που συμμετέχουν είναι οι εξής: Spoiler: Oι τράπεζες που συμμετέχουν στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος Ε65 είναι 8 ξένες και 7 ελληνικές και συγκεκριμένα οι εξής: -Banco Bilbao Vizcaya Argentaria SA -Banco Santander SA London Branch (formerly Banco Sanco Santander entral Hispano, SA London Branch) -Instituto De Gredito Oficial -Deka Bank Deutsche Girozentrale -Fortis Bank, SA Sucursal en Espana -Caixa Banco de Investimento SA Sucursal Financeira Exterior -Banco Espirito Santo SA London Branch -Caixa Geral de Depositos SA, France Branch -WestL B AG, London Branch. -EFG Eurobank [EFGr.AT] Ergasias SA. -Piraeus Bank SA. -Agricultural Bank of Greece SA -Emporiki Bank of Greece SA -Marfin Egnatia Bank SA. -National Bank Of Greece SA -Probank SA. Ελευσίνα - Τσάκωνα Σε ό,τι αφορά τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα- Πύργος - Τσακώνα, οι τραπεζικές συμμετοχές είναι 14 ξένες τράπεζες σε ποσοστό 52,10% και 11 ελληνικές με ποσοστό 47,60%, ενώ παραχωρησιούχοι μέτοχοι στην Ολυμπία Οδό Α.Ε. είναι οι εταιρείες Vinci Concession SAS, Hochtief PPP Solutions, Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε., J&P Αβαξ Α.Ε., Αθηνά ΑΤΕ και ΓΕΚ Τέρνα Α.Ε. Οι τράπεζες που συμμετέχουν είναι οι εξής: -Calyon -Banco Comercial Portugues -Commetzbank AG -Bayerische Landesbank -HSBC -BNP Paribas Fortis Bank). -Bank of Cyprus -Dekabank Deutsche Girozentrale -KFW -DZ Bank, London -BIIS -BK of Ireland -Societe Generale -European Investment Bank. -Alpha Bank [ACBr.AT] A.E. -Emporiki Bank of Greece -Piraeus -EFG -Probank -ATE Bank -Marfin Bank -Millennium Bank SA -National Bank of Greece, Athens -Geniki -Hellenic Public Bank LTD. Κόρινθος - Σπάρτη Στον αυτοκινητόδρομο Μωρέας Α.Ε., που αφορά στην κατασκευή του άξονα Κόρινθος- Τρίπολη - Καλαμάτα- Λεύκτρο - Σπάρτη, οι παραχωρησιούχοι μέτοχοι είναι οι εταιρείες Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε., Intracom [INRr.AT] Holdings και η J&P Αβαξ Α.Ε., ενώ οι τραπεζικές συμμετοχές είναι 6 ξένες τράπεζες με συμμετοχή 37,50% και 9 ελληνικές με 62,50%. Οι τράπεζες που συμμετέχουν στο Μωρέα Α.Ε. είναι οι εξής: -HVB Athens -BNP Paribas -Royal BK of Scotland -Bank of Ireland -Bayerische Laba, London -West LB, Madrid -Alpha Bank -Piraeus Bank -Agricultural Bank -Attica Bank -EFG Eurobank -Emporiki Bank -General Bank (Geniki) -Millennium Bank -National BK of Greece Ιόνια Oδός Στην Ιόνια Οδο, που αφορά στην κατασκευή του τμήματος Αντίρριο - Ιωάννινα του ΠΑΘΕ, Μεταμόρφωση - Σκάρφεια, καθώς και Σχηματάρι - Χαλκίδα, οι παραχωρησιούχοι μέτοχοι της ανωνύμου εταιρείας παραχώρησης Νέα Οδός είναι οι εταιρείες Cintra Concesiones de Infraestructuras de Transporte SA (Μαδρίτη), ΓΕΚ Α.Ε., Iridium Concesiones de Infraestructuras SA (Μαδρίτη), ACS και Dragados SA (Μαδρίτη). O τραπεζικές συμμετοχές είναι 6 ξένες τράπεζες με συμμετοχή 42,40% και 8 ελληνικές με 57,60% και συγκεκριμένα οι εξής: - Banca Infraestrutture -Banco Santander (London) -BBVA - Caja Ahorros y Monte de Piedad -Fortis Bank -Instituto de Credito Oficial - Agricultural Bank of Greece Bank of Attika -EFG Eurobank Ergasias SA -Emporiki Bank of Greece -General Bank of Greece SA -Millennium Bank SA -National Bank of Greece -Piraeus Bank SA Μαλιακός - Κλειδί Σε ό,τι αφορά τον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός - Κλειδί, παραχωρησιούχοι μέτοχοι της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. είναι οι εταιρείες Hochtief PPP Solutions GΜΒΗ (Γερμανία), Ελληνική Τεχνοδομική [HELr.AT] , J&P Αβαξ A.E., Vinci Concessions SAS (Γαλλία), ΑΕΓΕΚ [GCEr.AT] και Αθηνά ΑΤΕ, ενώ οι τραπεζικές συμμετοχές είναι 8 ξένες τράπεζες με ποσοστό 47,22% και 6 ελληνικές με 52,78% και αναλυτικά οι εξής: -Ing Bank -Dexia Credit Local -Depfa -KBC Finance Ireland -Mizuho Corporate -Calyon -KFW-Ipex Bank -Societe Generale -Piraeus Bank -National Bank of Greece -Alpha Bank -Geniki Bank -EFG Eurobank -Emporiki Bank «Απίθανο σενάριο» Απίθανο φαντάζει το εναλλακτικό σενάριο που υποστηρίζουν κάποιες πλευρές για ανάληψη εξ ολοκλήρου της κάλυψης του προϋπολογισμού των πέντε οδικών έργων με συμβάσεις παραχώρησης από το ελληνικό Δημόσιο, στην περίπτωση που αποχωρήσουν οι τράπεζες που συμμετέχουν στα σχήματα. |
Την ίδια ώρα βέβαια, η επέλαση των ΣΔΙΤ καλά κρατεί, με ολοένα και περισσότερα έργα να παραχωρούνται σε ιδιώτες, με δυσθεώρητο κόστος, πολύ μεγαλύτερο απ' ότι αν το κράτος τα έκανε μόνο του - και οι μάσες συνεχίζονται: Τώρα μάλιστα η κυβένρηση καλεί τους [υπερχρεωμένους] δήμους να συμμετέχουν και αυτοί. Αφού πρώτα δηλαδή τους αφήνει χωρίς χρηματοδότηση (μέσω του "Καλλικράτη"), μετά, ως "ώριμο φρούτο", οι δήμοι αυτοί εξωθούνται στο να καταφύγουν στον ιδιώτη και στα ΣΔΙΤ:
Οι Τοπικές Αυτοδιοικήσεις θα κληθούν από το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας να αποστείλουν προτάσεις έργων ΣΔΙΤ που εντάσσονται στην αναπτυξιακή προοπτική του κάθε τόπου και αποτελούν γι΄αυτούς προτεραιότητα |
Και κάτι ακόμα για το τέλος:
Στο «σφυρί» βγαίνουν μέσα στο 2011 τα 40 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας με την κυβέρνηση ήδη να αναζητεί σύμβουλο ο οποίος θα αξιολογήσει τον τρόπο με τον οποίο θα προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση των αερολιμένων της χώρας χωρίς να δημιουργηθούν μονοπωλιακές καταστάσεις. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου