Τρίτη, 22 Ιουνίου 2010

Οι μεταμορφώσεις της Ακρας Δεξιάς

Γιατί ψηφίζουν τόσοι πολλοί την Άκρα Δεξιά στην Ευρώπη; Τα κόμματα της άκρας δεξιάς ψηφίζονται από «θύματα και χαμένους» των κοινωνικοοικονομικών εξελίξεων. Όμως η σταθεροποίηση του ακροδεξιού χώρου μάλλον οφείλεται σε μια κοινή ατζέντα εναντίωσης στην μετανάστευση καθώς και στο σύστημα συναινετικής, διακυβέρνησης.
Όσο περισσότερο απαξιώνονται στα μάτια τους οι θεσμοί , τόσο ενισχύονται τα κόμματα που βρίσκονται στα άκρα των ιδεολογικών πόλων. Σε τέτοια συγκυρία οι δυνάμεις του δεξιού άκρου είναι οι περισσότερο ωφελημένες ισχυρίζεται η Βασιλική Γεωργιάδου, συγγραφέας του ογκώδους βιβλίου για την Ακροδεξιά στην Ευρώπη. Πέρα από τo πολύτιμο εμπειρικό υλικό, αποτέλεσμα μιας ενδελεχούς έρευνας σε έξι χώρες της Ευρώπης. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα συμπεράσματα της για τα χαρακτηριστικά του Νέου Ακροδεξιού Χώρου.

Μονόδρομος ο βιασμός;

Οι ισοπεδωτικές αλλαγές που επιφέρουν ο πρόσφατος νόμος 3845/2010 και τα Προεδρικά Διατάγματα για την εφαρμογή του διαβόητου μνημονίου δεν προσβάλλουν απλώς τα δικαιώματα των εργαζομένων, και μάλιστα των πιο ευάλωτων από αυτούς.
Απειλούν να ισοπεδώσουν το κοινωνικό κράτος και να απορρυθμίσουν πλήρως την αγορά εργασίας. Ο βιασμός αυτός αναγγέλλεται ως αναπόφευκτος μονόδρομος, προφανώς για να χαλαρώσουμε και αδιαμαρτύρητα να τον αποδεχθούμε. (ΤΙΝΑ ήταν, άλλωστε, το προσωνύμιο της βαρόνης Θάτσερ, από τα αρχικά του ίδιου επιχειρήματος: There Is Νο Alternative, δεν υπάρχει εναλλακτική λύση).
Ο βιασμός όμως αυτός συνιστά ασέλγεια και προς το Σύνταγμα. Η ύπαρξη ενός ελάχιστου νόμιμου μισθού, σε στοιχειώδη ανταπόκριση με τις ανάγκες μιας αξιοπρεπούς διαβίωσης, επιβάλλεται από την αρχή του κοινωνικού κράτους και το άρθρο 22 παρ. 1 του Συντάγματος. Και όμως, σύμφωνα με τον νόμο, οι κλαδικές και οι ομοιοεπαγγελματικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας (ΣΣΕ) μπορεί να προβλέπουν μικρότερους μισθούς.

Για ενα κοινωνικο και πολιτικό μετωπο-Πρόσκληση της ΚΟΕ



ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ
24/6/2010

Υπάρχουν ημερομηνίες τυπωμένες στα βιβλία της ιστορίας σαν ορόσημα, σαν σημεία τομής. Η 5/5/2010 θα αποτελέσει την ημερομηνία μιας νέας κατάστασης –πολιτικά, οικονομικά, κοινωνικά– για την ιστορία της Ελλάδας και ίσως και της Ευρώπης. Θα μιλάμε διαφορετικά για το πριν και το μετά από αυτή την ημερομηνία

Το ΔΝΤ και η ΕΕ σχηματίζουν ένα νέο «καθεστώς» καταργώντας τη λαϊκή κυριαρχία. Η νέα συνθήκη-πολυνόμος, δηλαδή το αμετάφραστο κείμενο του ΔΝΤ και της ΕΕ, ψηφίστηκε μέσα σε λίγες ώρες από μία –στα όρια της νομιμότητας– κυβέρνηση, που έγραψε στα παλιά της τα παπούτσια τους ψηφοφόρους της και τις προεκλογικές δεσμεύσεις και υποσχέσεις της, όπως και από ένα ακροδεξιό κόμμα.

7 προτάσεις του Die Linke για τη χρηματοπιστωτική κρίση της Ελλάδας


Πηγή: ΑΥΓΗ
Ζαγάρας Κ.
Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/06/2010


Πρόταση ψηφίσματος σχετικά με τη χορήγηση εγγυήσεων για τη διατήρηση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελληνικής Δημοκρατίας απαραίτητης για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα στην Νομισματική Ένωση, κατέθεσε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματος της αριστεράς στη Γερμανία Die Linke και οι βουλευτές Δρ. Barbara Höll, Δρ. Axel Troost, Δρ. Gesine Lötzsch, Δρ. Dietmar Bartsch, Steffen Bockhahn, Roland Claus, Michael Leutert. Στην πρόταση ψηφίσματος υπογραμμίζεται ότι η οικονομική βοήθεια της Ευρωζώνης, του ΔΝΤ και "τα υπερβολικά υψηλά επιτόκια, δεν ενδείκνυνται για την υπέρβαση της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα".
"Όποιος θέλει να υπερασπιστεί την Ελλάδα ενάντια στις χρηματοπιστωτικές αγορές, οφείλει να περιορίσει αποτελεσματικά την κερδοσκοπία".
Συγκεκριμένα στην πρόταση ψηφίσματος αναφέρεται πως "οι προϋποθέσεις για την οικονομική βοήθεια από πλευράς της Ευρωζώνης και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, και κυρίως τα υπερβολικά υψηλά επιτόκια, δεν ενδείκνυνται για την υπέρβαση της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα και τον περιορισμό του χρέους". Παράλληλα σημειώνουν η μεγάλη ευθύνη που φέρει η Μέρκελ, υπογραμμίζοντας πως "οι κερδοσκόποι εκμεταλλεύτηκαν την παρελκυστική στάση της καγκελαρίου στοιχηματίζοντας στην πτώχευση της Ελλάδας.
Ταυτόχρονα τονίζεται ότι "η ανισορροπία των εξωτερικών οικονομικών σχέσεων έναντι της Ελλάδας οφείλεται σε σημαντικό βαθμό και στις γερμανικές εξαγωγές στρατιωτικών εξοπλισμών προς την Ελλάδα". Επίσης αναφέρεται πως "όποιος θέλει να υπερασπίσει την Δημοκρατία -της Ελλάδας- ενάντια στις χρηματοπιστωτικές αγορές, οφείλει να περιορίσει αποτελεσματικά την κερδοσκοπία.

Μεγάλες οι διαφορές στις δομές και την ανάπτυξη στις χώρες της Ε.Ε.


Πηγή: ΑΥΓΗ, 20-6-2010
ΤΟΥ ΜΑΝΟΛΗ Γ. ΔΡΕΤΤΑΚΗ*

Ένα από το σοβαρότερα προβλήματα της δομής της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) είναι οι μεγάλες διαφορές στις δομές και στην ανάπτυξη των οικονομιών των κρατών-μελών της. Εξαιτίας των διαφορών αυτών διαφορετικές είναι και οι επιπτώσεις της διεθνούς οικονομικής κρίσης στα κράτη αυτά. Όλη η προσπάθεια που καταβάλλουν τα κράτη - μέλη της Ε.Ε. είναι η μείωση του δημόσιου ελλείμματος με τη λήψη σκληρών μέτρων που θίγουν μεγάλα κοινωνικά στρώματα και προκαλούν επιπτώσεις στην πραγματική οικονομία. Και στις επιπτώσεις, όμως, αυτές υπάρχουν μεγάλες διαφορές ανάμεσα στα κράτη - μέλη εξαιτίας των διαφορών στις οικονομίες τους.

«Τρόικα» με δικαίωμα κατάσχεσης στο Δημόσιο


Πηγή: sofokleous10
22-6-2010
Ειδικά προνόμια που καθιστούν απαγορευτική κάθε σκέψη της ελληνικής κυβέρνησης για στάση πληρωμών και επιβολή νέων όρων εξυπηρέτησης του χρέους παρέχει στην «τρόικα» η δανειακή σύμβαση που υπέγραψε με το Ελληνικό Δημόσιο: η αλληλεγγύη του ΔΝΤ και των κρατών της Ευρωζώνης στην Ελλάδα, με τη χορήγηση του δανείου των 110 δις. ευρώ, εκδηλώνεται υπό τον όρο, ότι θα έχουν το δικαίωμα κατάσχεσης δημόσιας περιουσίας σε κάθε περίπτωση αθέτησης πληρωμών από την Ελλάδα.
Ουσιαστικά, το Δημόσιο παίρνει ένα δάνειο, το οποίο θα δεσμεύει το ελληνικό κράτος όπως περίπου δεσμεύεται ένας ιδιώτης, όταν λαμβάνει δάνειο από μια τράπεζα: αν δεν εξυπηρετήσει τις υποχρεώσεις του, η τράπεζα έχει το δικαίωμα να ζητήσει την κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων, για να εξοφληθεί το χρέος. Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση του διεθνούς δανείου των 110 δις. ευρώ, αλλά με έναν ακόμη χειρότερο όρο: η διαδικασία κατασχέσεων δημόσιας περιουσίας μπορεί να ενεργοποιηθεί ακόμη και αν η Ελλάδα φανεί ασυνεπής στις πληρωμές της σε ιδιώτες πιστωτές και όχι προς τα κράτη μέλη της Ευρωζώνης και ΔΝΤ.