Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

Συγκρότηση διεθνούς συμβουλευτικής επιτροπής για τις αλλαγές σε ΑΕΙ-ΤΕΙ


Πηγή: Ναυτεμπορική  



Πρυτάνεις και προέδρους μερικών από τα γνωστότερα πανεπιστήμια διεθνώς αλλά και πρώην υπουργοί παιδείας που υλοποίησαν επιτυχείς μεταρρυθμίσεις στην χώρα τους, απαρτίζουν τη Διεθνή Συμβουλευτική Επιτροπή για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, τη συγκρότηση της οποίας ανακοίνωσε χθες, ο Πρωθυπουργός από τους Δελφούς.

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, η σύνθεση της επιτροπής είναι τέτοια ώστε να αντιπροσωπεύονται ορισμένα από τα κυριότερα επιστημονικά αντικείμενα, καθώς και ένα μεγάλο εύρος -γεωγραφικά και δομικά- διαφορετικών πανεπιστημιακών συστημάτων, δημοσίων ή ιδιωτικών.

Η επιτροπή, που θα είναι άμισθη, θα ενημερωθεί για τον σημερινό τρόπο λειτουργίας των ελληνικών Πανεπιστημίων και τις αλλαγές που προτείνονται και θα συμβουλεύει την κυβέρνηση σε σχέση με τις σύγχρονες διεθνείς τάσεις που καθιστούν τα πανεπιστήμια ανταγωνιστικά διεθνώς.

Το τέλος του δημοσίου πανεπιστημίου



Πηγή: alfavita
του Παναγιώτη Σωτήρη
Οι εξαγγελίες Διαμαντοπούλου και Παπανδρέου στην περιβόητη «συνάντηση εργασίας» στους Δελφούς σηματοδοτούν της έναρξη της μεγαλύτερης πολεμικής επιχείρησης ενάντια στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο. Εκμεταλλευόμενοι τη συνθήκη «έκτακτης ανάγκης» που έχει επιβληθεί με το Μνημόνιο, επιδιώκουν να ανατρέψουν οτιδήποτε όρισε την ανώτατη εκπαίδευση στον τόπο μας και να εμπεδώσουν μια ακραία εκδοχή επιχειρηματικής εμπορευματοποιημένης κατάρτισης. Η παρουσία στη συνάντηση εργασίας του Πορτογάλου Υπουργού Επιστήμης, Τεχνολογίας και Ανώτατης Εκπαίδευσης, ενός πραγματικού «εκπαιδευτικού δολοφόνου» που σχεδίασε την πλήρη εφαρμογή της «Διαδικασίας της Μπολόνια» στην Πορτογαλία, κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν.

Θα πληρώσουμε τα μοιραία λάθη τους, όπως η Αργεντινή;




της Ζέζας Ζήκου

Η αλήθεια είναι πως η Ευρώπη της Μέρκελ ανέθεσε στο ΔΝΤ την αποστολή να εγγυηθεί ότι οι ευρωπαϊκές χώρες που θα δανείσουν την Ελλάδα του Γιώργου Παπανδρέου δεν θα αποχαιρετήσουν τα χρήματά τους. Αντί να γίνουμε Δανία του Νότου, που μας υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός στους ωκεανούς του ψεύδους, ο μόνος που ήρθε στην Αθήνα είναι ο Δανός Πολ Τόμσεν του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Εντάξει...
Αλλά ενώ το ΔΝΤ διαβεβαίωσε ότι θα παρατείνει κατά δύο χρόνια το πρόγραμμα χρηματοδότησης και μετά το 2013, αφού βεβαίως θα έχει εφαρμοστεί με συνέπεια από τους Ελληνες το απεχθές Μνημόνιο, όμως η χώρα θα έχει γκρεμίσει και θα αδυνατεί να εξοφλήσει το δάνειο των 110 δισ. ευρώ της τρόικας, το Βερολίνο και οι Βρυξέλλες αντιδρούν.

Κατάρ, ο τέταρτος δρόμος για το σοσιαλισμό


Πηγή: ΕΠΟΧΗ
του Α. Θάνου
Και οι τελευταίες (για κάποιους) αμφιβολίες για το πώς βλέπει τη λειτουργία του κράτους και την «ανάπτυξη» ο Γ. Παπανδρέου διαλύθηκαν. Εσωτερικά, για να «τακτοποιηθεί» το κράτος, κυριαρχεί η λογική της επιβεβαίωσης της κάθε είδους παρανομίας. «Εξωτερικά», στο όνομα της «ανάπτυξης», καλεί επενδυτές (με τη λογική του fast track) να καταλύσουν τους νόμους, την προστασία του περιβάλλοντος, την αρχιτεκτονική και πολιτιστική κληρονομιά του τόπου, ακόμα και οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Από «μηδενική» βάση
Το σόου του Γ. Παπανδρέου, με την Τ. Μπιρμπίλη από δίπλα, όταν έριχναν δύο φράχτες στην παραλία, θα ακολουθήσει ο πλήρης αποκλεισμός των κοινών θνητών από το μέτωπο της παραλιακής με όγκους μπετόν. Στο όνομα μιας επένδυσης «έως και πέντε δισεκατομμυρίων δολαρίων» θα κτιστεί πολυτελές ξενοδοχείο, πλωτό καζίνο ενώ προβλέπεται και μικρό αεροδρόμιο. Το ελληνικό Λας Βέγκας, όμως, δεν θα προσφέρει καμιά πραγματική ανάπτυξη, μόνο μερικές δεκάδες –ίσως- θέσεις υπαλλήλων. Δεν λύνεται το πρόβλημα της οικονομίας με φωτοβολίδες…
Ίδια λογική και με την περαίωση - νομιμοποίηση των φοροφυγάδων. Θα ακολουθήσουν οι ρυθμίσεις για τα αυθαίρετα, τις πισίνες, τα σκάφη και ό,τι άλλο προκύψει. Η χώρα –κατά τον Γ. Παπανδρέου και το επιτελείο του- ξεκινά από «μηδενική» βάση. Δεν έχει ιστορία, παραδόσεις. Με μερικές δεκάδες ευρώ διαγράφεις το παρελθόν… Ό,τι προσπαθεί να κάνει και με το κοινωνικό κράτος. Να το «μηδενίσει» με δικαιολογία και πρόσχημα την οικονομική κρίση, που ουδείς την αμφισβητεί. Η πορεία διεξόδου, όμως, βρίσκεται στην αντίθετη κατεύθυνση από την εφαρμοζόμενη πολιτική του ΠαΣοΚ.

Το δημόσιο χρέος είναι και ζήτημα φορολογίας



Πηγή: ΕΠΟΧΗ
Tου 

Άγγελου Κούρου

Eχει αναφερθεί πολλές φορές ως τώρα ότι το πρόβλημα του δημόσιου χρέους είναι πρώτα από όλα πρόβλημα αναδιανομής του εισοδήματος. Ας δούμε μερικά στοιχεία πάνω σε αυτό το θέμα και ας το συνδέσουμε με την εξαγγελία του πρωθυπουργού για περαιτέρω μείωση της φορολογίας των ΑΕ και ΕΠΕ (συντελεστής φορολογίας από το 24% στο 20%).

Σύνθεση φορολογικών 
εσόδων  ή, αλλιώς, 
σε ποιους οφείλεται 
η υστέρηση 
των φορολογικών εσόδων;

Αν, σε πρώτο επίπεδο, διαχωρίσουμε την πηγή των φορολογικών εσόδων σε άμεσους και έμμεσους φόρους, τότε διαπιστώνουμε ότι στην έμμεση φορολογία η Ελλάδα υπερβαίνει το μέσο όρο της ΕΕ-27 κατά 4,1 μονάδες και κατέχει την 14η υψηλότερη θέση (Πίνακας 1)
Στην άμεση φορολογία, όμως, η Ελλάδα κατέχει την 22η χειρότερη θέση, στην ΕΕ-27,  με διαφορά 9,8 μονάδων από τον μέσο όρο! (Πίνακας 2)

Τα διόδια της οργής



ΠΗΓΗ: ΠΡΙΝ

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΖΙΑΝΤΖΗ
"Το κίνημα για ελεύθερη και ασφαλή μετακίνηση δεν είναι μόδα, αλλά στοιχειώδης αντίδραση ενάντια σε μια από τις πολλές μορφές κοροϊδίας κι εκμετάλλευσης. "'

Ενας αγγλονιγηριανός συγγραφέας, ο Μπεν Όκρι, περιγράφει σε ένα μυθιστόρημά του (Επικίνδυνη αγάπη, 1996) την περιπέτεια της μετάβασης ενός νέου υπαλληλάκου από μια παραγκούπολη στην περιφέρεια του Λάγος μέχρι το κέντρο της πόλης, όπου εργάζεται. Χαράματα και τριακόσιοι άνθρωποι στην αφετηρία πολιορκούν ένα λεωφορείο, αλλά από αυτούς μόνο καμιά ογδονταριά θα καταφέρουν να μπουν. Είναι τόσο σφοδρή η μάχη για την επιβίβαση, που ο νέος καταφέρνει τελικά να μπει αλλά με απώλεια τα κουμπιά του πουκάμισού του, καθώς άλλοι απελπισμένοι επίδοξοι επιβάτες, στην προσπάθειά τους να μη μείνουν απ’ έξω, είχαν γαντζωθεί από το ύφασμα.

Εν αναμονή κινητοποιήσεων σε όλη την Ευρώπη



Διαδηλώσεις σε όλη την Ευρώπη έχουν προγραμματιστεί για την Τετάρτη, 29 Σεπτεμβρίου, η οποία έχει οριστεί ως «Ημέρα Ευρωπαϊκής Δράσης» των συνδικάτων. Εργαζόμενοι και πολίτες ευρωπαϊκών χωρών θα κατέβουν στους δρόμους με κεντρικό σύνθημα «οι άνθρωποι και οι ανάγκες τους πάνω από τις αγορές», διαμαρτυρόμενοι για τα μέτρα λιτότητας που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις.
Στις κινητοποιήσεις αναφέρεται και η εφημερίδα «Les Echos». Σε δημοσίευμα υπό τον τίτλο «Κινητοποιήσεις στην Ευρώπη, χωρίς όμως μεγάλη συμμετοχή στις απεργίες», επισημαίνεται πως «τα συνδικάτα των περισσότερων ευρωπαϊκών κρατών καταβάλλουν προσπάθειες για να περιορίσουν τα αυστηρά κυβερνητικά μέτρα που έχουν αποφασιστεί με στόχο την εξυγίανση των δημοσιονομικών μεγεθών των κρατών».
Αναφορά γίνεται στη γενική απεργία που πραγματοποιήθηκε στηΓαλλία την περασμένη εβδομάδα κατά των προωθούμενων αλλαγών στο συνταξιοδοτικό σύστημα, στις διαδηλώσεις στη Ρουμανία, αλλά και στις συμπλοκές των οδηγών φορτηγών και βυτιοφορέων με αστυνομικούς μπροστά από τη Βουλή στην Αθήνα. Προστίθεται ακόμα ότι οι «Έλληνες δημόσιοι υπάλληλοι αναμένεται για μια ακόμη φορά να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις, στις 7 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο 24ώρης απεργίας».

ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΕ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ ΤΟΥΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥΣ


Πηγή:
Ελευθεροτυπία
ΙΟΣ

Η «περαίωση» των τρένων

Μαζί «φάγανε» τον ΟΣΕ οι τελευταίες κυβερνήσεις
Στις 15 Ιουνίου 2010 η ΠΟΣ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών) προσέφυγε στη Δικαιοσύνη με μια μηνυτήρια αναφορά που -αν ακολουθούσαμε την αργκό των ΜΜΕ- θα την χαρακτηρίζαμε «κόλαφο» για όλες τις κυβερνήσεις των τελευταίων ετών και «αποκάλυψη σκανδάλων μαμούθ», «διασπάθιση δισεκατομμυρίων ευρώ του δημοσίου χρήματος» που οδήγησαν στην «τεράστια μαύρη τρύπα» του ΟΣΕ και των θυγατρικών του εταιρειών.
Ωστόσο, ο τύπος, με ελάχιστες εξαιρέσεις στα ψιλά και περιορίζοντας την υπόθεση μόνο σε ό,τι αναφερόταν στις υπό διερεύνηση προμήθειες του ΟΣΕ από τη Siemens, δεν αξιολόγησε την είδηση και δεν δημοσιοποίησε τα πολύ ουσιαστικά στοιχεία που αναφέρονταν στο επίσημο έγγραφο των σιδηροδρομικών.
Αντίθετα, όλο το επόμενο χρονικό διάστημα και βέβαια την ερχόμενη βδομάδα που συζητείται στη Βουλή το νομοσχέδιο για την «εξυγίανση» του ΟΣΕ, οι πολίτες παρακολουθούν την κλιμάκωση μιας επικοινωνιακής καταιγίδας που ξεκίνησε με τη δήλωση του Δ. Ρέππα ότι «από το Λιανοκλάδι στη Λαμία, ο επιβάτης στοιχίζει 200 ευρώ» -θεωρώντας, κατά πώς φαίνεται, ο υπεύθυνος υπουργός για τις Μεταφορές ότι «κανονικά» στην τιμή του εισιτηρίου πρέπει να υπολογίζεται με... κοινωνικά κριτήρια η αποπληρωμή εκ μέρους του κάθε πελάτη του ΟΣΕ των τόκων και των χρεολυσίων, ύψους 2.644.992.475 ευρώ και 8.426.686.993 ευρώ αντιστοίχως (σύνολο 11,072 δισεκατομμύρια ευρώ), με τα οποία οι κυβερνήσεις φέσωσαν και διέλυσαν συστηματικά και εσκεμμένα τους σιδηροδρόμους.