Σάββατο 9 Απριλίου 2011

ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΧΡΕΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΞ'ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ....



Πηγή: Vassiliskos

Είχα ετοιμάσει ένα κείμενο για να περιγράψω τις σκέψεις μου πάνω στο ντοκιμαντέρ. Όμως έκανα το κακό και διάβασα διάφορες κριτικές πριν και όχι μόνο,  όταν το είδα και μίλησα με φίλους παραδοσιακούς αριστερούς και είπα πως μου άρεσε με κοίταξαν λες και ήμουν τσιράκι της Γκόλντμαν Σακς κι αυτό με βάζει σε άλλο δρόμο. Με τσιγκλάει να κάνω κάτι πιο κακό. Κριτική στις κριτικές.

Πολύ σύντομα λοιπόν θα πω πως το ντοκιμαντέρ μου άρεσε. Ήταν απλό κατανοητό για τον απλό κόσμο και για τους νέους. Ήταν ένα ντοκιμαντέρ που εστίαζε ακριβώς πάνω σε αυτό που ήθελε να οδηγήσει. Την έννοια του απεχθούς χρέους. Και η κατάληξη να προτείνει να γίνει κάτι τέτοιο και στην Ελλάδα. Μια επιτροπή λογιστικού ελέγχου του χρέους. Κατά την άποψη των δημιουργών του υποθέτω πως αυτός ήταν ο στόχος. Ναι, η σύγκριση με τον Ισημερινό δεν μπορεί να γίνει. Ηταν όμως σύγκριση οικονομικών, κοινωνικών και πολιτικών δεδομένων ή απλά οι δημιουργοί ήθελαν να δείξουν πως οι λαοί δεν χωρίζονται σε μικρούς και μεγάλους αλλά σε εκείνους που έχουν τα κότσια να παλέψουν και σε εκείνους που δεν τα έχουν?
Κατανοητό μέχρι εδώ? Όταν βλέπω λοιπόν ένα ντοκιμαντέρ εστιάζω τη σκέψη μου σε αυτό που οι δημιουργοί του θέλουν να πετύχουν. Αν στο βάθος του μυαλού μου ευχόμουν ο σκοπός τους να ήταν η ανάλυση σε εικόνες και ρεπορτάζ όλης της ιστορίας του καπιταλισμού, η γέννηση του η ανάπτυξή του, να φέρουν σε αντιπαράθεση το κεφάλαιο του Μαρξ, τη ρωσική επανάσταση, τα κομουνιστικά κινήματα και την ιστορία τους, την ιστορία του ιμπεριαλισμού στην ανθρωπότητα, τις βαθύτερες φιλοσοφικές, οικονομικές και κοινωνικές έννοιες της πορείας του καπιταλιστικού συστήματος και να εκθέσουν στο τέλος σαν λύση την επανάσταση του προλεταριάτου και να τραγουδήσουν όλοι μαζί το εμπρός της γης οι κολασμένοι μάλλον τη πάτησα. 

Πολύ ωραίες οι αναλύσεις των σίγουρα πολυσπουδαγμένων στην ταξική πάλη των λαών και το απεχθές πρόσωπο του καπιταλισμού, αλλά μήπως στη τελική επειδή έχουμε φτάσει στο αμήν να προτείνετε στο Περισσό να κάνει επί τέλους ένα ντοκιμαντέρ και μάλιστα όχι ένα αλλά ολόκληρη σειρά (χρήματα υπάρχουν) και να κατέβει επί τέλους στο απλοϊκό επίπεδο υμών όλων των φτωχών και πολιτικά αμόρφωτων μήπως και μπορέσει και κάνει μια ελάχιστη επαφή μαζί μας?

Συγνώμη που μιλάω έτσι, αλλά για ένα ιστορικό κόμμα που κρατάει τα κλειδιά της μιας και μοναδικής λύσης όπως αυτό ισχυρίζεται, ίσως έφτασε ο καιρός να σταματήσει να ασχολείται αποκλειστικά με το μα παριστάνει τον κριτικό απέναντι σε κάθε νέα σκέψη, κάθε νέα κίνηση, κάθε νέα οπτική, κάθε προσπάθεια μικρή, μεγάλη ασήμαντη ή σημαντική και να αναλογιστεί τις κριτικές που δέχεται το ίδιο από χιλιάδες άστεγους αριστερούς τους οποίους πολύ απλά ονομάζει άσχετους, ημιμαθείς , παρανοημένους στη καλύτερη των περιπτώσεων ή προβοκάτορες και προδότες του εργατικού κινήματος στη χειρότερη. 

Έχουμε κουραστεί ειλικρινά από αυτό το παιχνίδι και τη συνεχή απαξίωση σε ότι δεν είστε εσείς. Θα έπρεπε να σας προβληματίζει πρώτον γιατί ο πολύς κόσμος που θα δει ένα τέτοιο ντοκιμαντέρ θα νοιώσει κάτι το οικείο, το προσιτό στη δική του σκέψη και δεύτερον γιατί εσείς δεν έχετε μπει στο κόπο να κάνετε κάτι ουσιώδες αποτινάζοντας από πάνω σας επί τέλους τη πληγή πως ότι είναι "πιασάρικο" για το πολύ κόσμο είναι ή προβοκατόρικο ή ευτελές. 

Οι ηγέτες που άφησαν εποχή, που κατόρθωσαν να οδηγήσουν τις μάζες που οδήγησαν τους απλούς ανθρώπους να παλέψουν ηρωικά για τα δικαιώματά τους όπως όλοι γνωρίζουμε ούτε σε κάποιο κοινοβούλιο ήταν κρυμμένοι πίσω από τα γυαλάκια τους κι ένα πάκο χαρτιά να παπαγαλίζουν, ούτε μίλαγαν με ξύλινο, ψυχρό και απαξιωτικό τρόπο στους ανθρώπους σαν να τους επιπλήττουν μόνιμα για την ανοησία τους. Και το σπουδαιότερο είχαν ιδιαίτερο ένστικτο ώστε να αφουγκράζονται τι ακριβώς επιθυμούσαν οι καταπιεσμένοι εκείνη τη χρονική στιγμή, είχαν το χάρισμα να πλησιάζουν τους ανθρώπους, τα προβλήματά τους και τις επιθυμίες τους γιατί τους άκουγαν και τους ένοιωθαν μέσα στη ψυχή τους.

Μια μερίδα ανθρώπων σκέφτηκε να δημιουργήσει μια επιτροπή λογιστικού ελέγχου για να βρει το "απεχθές χρέος" . Μια άλλη ομάδα σκέφθηκε να δημιουργήσει τη ΣΠΙΘΑ. Κάποιοι άλλοι σκέφτονται πως το καλύτερο είναι να βάλουμε φωτιά και να τα κάνουμε όλα μπουρδέλο και κάποιοι άλλοι βλέπουν στον ορίζοντα πως η λύση είναι να φέρουμε ένα Παπαδόπουλο πάλι στην εξουσία. 

Τι έχετε λοιπόν να αντιπαραθέσετε απλά και κατανοητά να το πείτε, με στόχους εφικτούς, και με τρόπο που να αποδεικνύετε την επαναστατικότητά σας και την ικανότητά σας να ξεσηκώσετε τις μάζες από το λήθαργο και  όχι να τις περιφέρετε στις πλατείες σαν τη πομπή του Επιτάφιου.Ποιός είναι ο μηχανισμός που θα επιτρέψει να κατανοήσετε τις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων, τις τεχνικές που ταιριάζουν με το σήμερα. Οι θεωρητικοί που έγραψαν ότι υποστηρίζετε αν υπήρχαν σήμερα σίγουρα θα είχαν "κάνει μεταποιήσεις" στο κοστούμι τους έχοντας πλέον τη πείρα των εποχών που ακολούθησαν και τη πορεία που ακολούθησε από τη μία το καπιταλιστικό σύστημα και από την άλλη το εργατικό κίνημα.
  
Το χειρότερο από όλα που δεν μπορείτε να κατανοήσετε είναι πως οι φωνές που φωνάζουν δεν είναι εχθροί, γιατί πολύ απλά αν ήταν εχθροί θα έτριβαν τα χέρια ικανοποιημένοι με την απαράδεκτη στάση σας που απωθεί και παγώνει την όποια γοητεία θα μπορούσατε να ασκήσετε στις μάζες, και θα φώναζαν δυνατά συνεχίστε έτσι παιδιά μια χαρά τα πάτε.

Και για να ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα όχι δεν ειμαι συριζαία ούτε τίποτα άλλο παρεμφερές και δεν νοιώθω καμμιά απολύτως υποχρέωση να απολογηθώ σε κανέναν ζητώντας συγνώμη και νοιώθωντας τύψεις γιατί αν θεωρούσα πως το οποιοδήποτε κόμμα έχει το απυρόβλητο και είναι ιερό και ανέγγιχτο θα προτιμούσα να γίνω ταλιμπάν κάποιας θρησκείας υπολογίζοντας πως ο Γενικός Γραμματέας μπορεί να ήταν και ο δημιουργός του Σύμπαντος!!!! 

ΥΣ (Και αυτό είναι το πιο τραγικό κατά την αποψή μου) Εχετε αντιληφθεί πως ο περισσότερος κόσμος σήμερα, αμφιβάλλει ακόμα και για το να έχετε λόγο ύπαρξης? Το λέω ωμά, ψυχρά και με απόλυτη συνείδηση αυτού που λέω. Και η απάντηση πρέπει να είναι μια και ξεκάθαρη. Να απαντήσετε ευθέως και με επιχειρήματα ΠΟΙΟΣ είναι ο λόγος ύπαρξή σας και ο ΣΤΟΧΟΣ σας στους άγριους καιρούς που έρχονται. Και το σημαντικότερο όλων ΓΙΑΤΙ ο περισσότερος κόσμος ενώ ζει το πιο σκληρό πρόσωπο του καπιταλισμού δεν βλέπει σε εσάς τη λύση.

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

http://aristeripolitiki.blogspot.com/2011/04/blog-post_07.html

http://redflyplanet.blogspot.com/2011/04/debtocracy_07.html

sosat είπε...

http://tasosnastos.blogspot.com/2011/04/blog-post_706.html

Ανώνυμος είπε...

Ρεαλισμός και «ρεαλισμός»
Από το http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=1881487&publDate=20/7/2003

Η όξυνση των προβλημάτων ως συνέπεια της πολύπλευρης κρίσης του καπιταλισμού, μαζί με την παθητικότητα, την αδράνεια και την ενσωμάτωση, που για χρόνια έχουν καλλιεργήσει πολιτικές συνδικαλιστικές δυνάμεις, βάζουν σε ημερήσια διάταξη το ζήτημα της διεξόδου που το ΚΚΕ προτείνει.

Της πολιτικής πρότασης διεξόδου από τα αδιέξοδα της εκμεταλλευτικής κοινωνίας που ζούμε, της δημιουργίας του λαϊκού μετώπου μέσα από μαζικές συσπειρώσεις με σταθερή αντιιμπεριαλιστική - αντιμονοπωλιακή κατεύθυνση.

Στην Πολιτική Απόφαση του 16ου Συνεδρίου του Κόμματος υπογραμμίζεται: «Υπάρχει αντικειμενική ανάγκη και δυνατότητα για τον άλλο, υπέρ της λαϊκής πλειοψηφίας, δρόμο ανάπτυξης και εξέλιξης της ελληνικής κοινωνίας. Το ΚΚΕ προβάλλει άμεσα την πολιτική συγκρότησης του ΑΑΔΜ, για να συμβάλλει στην ανάπτυξη του υποκειμενικού παράγοντα και τη δημιουργία συνθηκών που θα φέρουν το λαό στην εξουσία».

Ανώνυμος είπε...

Απαιτείται, λοιπόν, η συνειδητοποίηση από τη μεγάλη πλειοψηφία του λαού μας, της αναγκαιότητας της ρήξης με την κυρίαρχη πολιτική, της αναγκαιότητας της απόρριψης της πολιτικής του εξανθρωπισμού του καπιταλισμού. Απόρροια αυτής της συνειδητοποίησης είναι η ανάπτυξη ενός ισχυρού λαϊκού κινήματος, το πρώτο βήμα, δηλαδή στην ανάπτυξη του υποκειμενικού παράγοντα, η βασική προϋπόθεση για τη δημιουργία του ΑΑΔΜ, που με τη σειρά του θα απεγκλωβίζει συνειδήσεις από την πολιτική του κεφαλαίου.

Δεν είναι ρεαλιστικό σήμερα αυτό κραυγάζουν κάποιοι, είναι ουτοπικό και μεταφυσικό, ο κόσμος θέλει άμεσες λύσεις και όχι λύσεις στην άλλη ζωή.

Ας τα πάρουμε λοιπόν με τη σειρά.

Ποιος θα μας εξηγήσει τι είναι σήμερα ρεαλισμός;

* Γιατί είναι ρεαλισμός η εύκολη λύση και ο συμβιβασμός με τις δυσκολίες; - Γιατί είναι ρεαλισμός οι μικροβελτιώσεις και μεταρρυθμίσεις του συστήματος, αφού γίνεται όλο και πιο απάνθρωπο, αφού η φτώχεια, η εκμετάλλευση, η παιδική εργασία, η πορνεία, τα ναρκωτικά και όσες άλλες κοινωνικές αρρώστιες υπάρχουν, πηγάζουν από την ίδια τη φύση και τη βάση του καπιταλισμού και δεν μπορούν να εξαλειφθούν παρά μόνον με την ανατροπή του συστήματος;
* Γιατί είναι ρεαλισμός να καταργούνται κατακτήσεις, που με σκληρούς και συχνά αιματηρούς αγώνες κέρδισε η εργατική τάξη της χώρας μας, αλλά και παγκόσμια;
* Γιατί είναι ρεαλισμός αυτό που θεωρείται δεδομένο, το έτσι τα βρήκαμε, έτσι θα πορευτούμε;
* Γιατί είναι ρεαλισμός να βγαίνουν τα παιδιά μας από τα πανεπιστήμια και να μπαίνουν στην ανεργία ή στην καλύτερη περίπτωση, στην υποαπασχόληση, άσχετα από την επιστήμη που σπούδασαν και στη μερική ανεργία;
* Γιατί είναι ρεαλισμός να κλείνουν επιχειρήσεις και να μένουν στο δρόμο χιλιάδες εργάτες, ενώ οι ίδιοι εργοδότες καπιταλιστές να ανοίγουν καινούριες επιχειρήσεις εκεί που τα κέρδη θα είναι περισσότερα και η εκμετάλλευση της εργατικής τάξης μεγαλύτερη;

Ας μας απαντήσουν, λοιπόν.

* Γιατί δεν είναι ρεαλισμός η ανάπτυξη της ταξικής πάλης, αφού όσο αναπτύσσεται ο καπιταλισμός αναπτύσσονται και οξύνονται οι αντιθέσεις του και συνεπώς η σύγκρουση και η ανατροπή του γίνεται ιστορική αναγκαιότητα;
* Γιατί δεν είναι ρεαλισμός οι εργαζόμενοι να απαιτούν όλο και περισσότερα δικαιώματα, σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες τους και αφού είναι αυτοί που παράγουν τον κοινωνικό πλούτο και μάλιστα όλο και μεγαλύτερο, αφού υπάρχει αύξηση της παραγωγικότητας με την αντικειμενική πρόοδο της επιστήμης και της τεχνολογίας;
* Γιατί δεν είναι ρεαλισμός τα μέσα παραγωγής να γίνουν ιδιοκτησία των εργαζομένων να λογαριάζονται στην περιουσία της κοινωνίας, αυτών, δηλαδή, που τα χειρίζονται και όχι ιδιοκτησία των κηφήνων και εκμεταλλευτών; δηλαδή του ενός ή του άλλου καπιταλιστή ή του αστικού κράτους;
* Μήπως δεν είναι μύθος που καλλιέργησε η αστική τάξη της Ελλάδας ότι η χώρα μας είναι ψωροκώσταινα;
* Μήπως δεν έχει αξιόλογες φυσικές πλουτοπαραγωγικές πηγές και έμπειρη πολυάριθμη εργατική τάξη, με βελτιωμένο μορφωτικό επίπεδο και εξειδίκευση, ικανό επιστημονικό δυναμικό; Υπάρχουν οι υλικές προϋποθέσεις για να στηριχτεί μια σημαντικά καλύτερη ζωή για τον ελληνικό λαό, να αναπτυχθεί η λαϊκή οικονομία στην Ελλάδα και να υπάρχουν διεθνείς οικονομικές σχέσεις στη βάση του αμοιβαίου οφέλους.

Ανώνυμος είπε...

Εκατοντάδες «γιατί» μπορούμε να παραθέσουμε, που όλα έχουν μια απάντηση: Η πρόταση του ΚΚΕ είναι πέρα για πέρα ρεαλιστική, γιατί στηρίζεται στην ανάλυση της πραγματικότητας, γιατί είναι για το συμφέρον των πολλών, γιατί είναι για την ευημερία των εργαζόμενων και των λαϊκών στρωμάτων.

Είναι πέρα για πέρα ρεαλιστική η πρόταση του ΚΚΕ, γιατί δε δημιουργεί αυταπάτες και ψευδαισθήσεις. Λέει τα πράγματα με τ' όνομά τους.

Μιλάει για την αναγκαιότητα της ανάπτυξης της ολόπλευρης ταξικής πάλης που μπορεί να παρεμποδίσει τα αντιδραστικά σχέδια, να περιορίσει τα τετελεσμένα και να μειώσει όσο μπορεί τις τραγικές συνέπειες.

Εχουμε συνείδηση ότι καμιά κατάκτηση δε διασφαλίζεται στον καπιταλισμό και κύρια ότι είναι ιδιαίτερα δύσκολη η απόσπαση δικαιωμάτων σήμερα, αν δεν αλλάξει ο αρνητικός συσχετισμός σε επίπεδο εξουσίας, αν δε βάλουμε πλώρη για να φτιάξουμε το μέτωπο της μεγάλης πλειοψηφίας του λαού μας με την εργατική τάξη μπροστά και με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα να οργανώνει τους αγώνες της και να υπερασπίζεται τα δικά της συμφέροντα, για να γίνει τάξη για τον εαυτό της, για να παίξει τον ιστορικό της ρόλο, να κατακτήσει την εξουσία αφού ανατρέψει την εξουσία της εκμετάλλευσης.

Από το http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=1881487&publDate=20/7/2003

Ανώνυμος είπε...

Για να υπαρχει λογος υπαρξης του αρθρου αυτου παρακαλω θα ηθελα λινκ του επισιμου σχολιου το Κομματος για το ντοκιμαντερ. Αλλιως ή αποσυρετε το αρθρο ή θα θεωρηθειτε εκ των προτερων μικροψυχοι και αν μη τι αλλο,κολλημενοι και εμπαθεις.

Ανώνυμος είπε...

Κοινές θέσεις του Κ. Κ. Πορτογαλίας και του Μπλόκου της Αριστεράς κατά της παρέμβασης του ΔΝΤ και της χρεοκοπίας






Οι αντιπροσωπίες των Κ.Κ. Πορτογαλίας και Μπλόκου της Αριστεράς συναντήθηκαν στο Κοινοβούλιο για να “ανταλλάξουν πληροφορίες και απόψεις” για την οικονομική και πολιτική πραγματικότητα, σε μια στιγμή που η πορτογαλική κυβέρνηση βρίσκεται στη Βουδαπέστη για να συζητήσει τις λεπτομέρειες της υπαγωγής της χώρας στον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης και στο ΔΝΤ, που θα επιφέρει σαρωτικές ιδιωτικοποιήσεις και περικοπές κοινωνικών δαπανών, με αντίτιμο τα αργύρια 80 δισ. ευρώ, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για να πληρωθούν τα ομόλογα του πορτογαλικού χρέους που κρατούν οι τράπεζες. Όπως δήλωσε μετά τη συνάντηση ο γ.γ. του ΚΚΠ Τζερόνιμο ντε Σούσα, η παρέμβαση του ΔΝΤ , “θα προκαλέσει μεγάλα βάσανα στους Πορτογάλους εργαζόμενους και στο λαό για πολλά χρόνια”.
Στην ανακοίνωσή του ύστερα από τη συνάντηση, το Κ.Κ. Πορτογαλίας τονίζει ότι είναι “απαράδεκτη η εξωτερική χρηματοπιστωτική επέμβαση της Ε.Ε., της ΕΚΤ και του ΔΝΤ” που ζητά ο υπηρεσιακός πρωθυπουργός Ζ. Σόκρατες –με την υποστήριξη του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος, του Λαϊκού Κόμματος και του προέδρου της δημοκρατίας-- και ότι αυτό που χρειάζεται είναι άμεση επαναδιαπραγμάτευση του χρέους [για την επανεκτίμηση των προθεσμιών, των επιτοκίων και των ποσών που πρόκειται να πληρωθούν] και η σύγκλιση της δράσης χωρών που αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα χρέους, για να σταματήσει η κερδοσκοπική κλιμάκωση, η καταλήστευση των εθνικών πόρων και νέες επιθέσεις στα δικαιώματα των εργαζομένων και του λαού.
Τα δύο κόμματα θεωρούν καίριας σημασίας το ότι προωθούν μια διαδικασία σύγκλισης θέσεων, για να παρουσιάσουν αριστερή εναλλακτική πολιτική λύση ενάντια στη δεξιά πολιτική και για να ανοίξει ο δρόμος για μια αριστερή κυβέρνηση ( όπως διατυπώνεται η πρόταση του Μπλόκου) ή μια πατριωτική και αριστερή κυβέρνηση (όπως διατυπώνεται η πρόταση του ΚΚΠ). Και τα δύο κόμματα θα κατέβουν με ξεχωριστά ψηφοδέλτια στις επερχόμενες εκλογές , αλλά τονίζουν ότι βρίσκονται σε σύγκλιση μέσα στο Κοινοβούλιο και στους κοινωνικούς αγώνες και θα εργαστούν για να οικοδομήσουν μια εναλλακτική λύση που θα απευθύνεται σε όλους τους Πορτογάλους. Ο διάλογος θα συνεχιστεί και θα υπάρξουν κι άλλες συναντήσεις τους επόμενους μήνες.
Σε ερώτηση, μετά τη συνάντηση, αν το Σ.Κ. “χωράει” σ΄ αυτή της σύγκλιση της Αριστεράς, ο συντονιστής του Μπλόκου Φρανσίσκο Λουσά απάντησε: “Αυτό το Σ.Κ. είναι στη Βουδαπέστη για να προτείνει μείωση των συντάξεων, εμείς θέλουμε μια πολιτική που να πολεμάει τη χρεοκοπία και να εστιάζει στις θέσεις εργασίας”. Και ο ντε Σούσα του ΚΚΠ είπε: “Το Σ.Κ. είναι δεμένο με τη δεξιά πολιτική”.
Το ΚΚΠ καλεί σε ενίσχυση του Συνασπισμού Δημοκρατικής Ενότητας (συνασπισμός του Κ.Κ. με τους Πράσινους), θεωρώντας ότι έτσι θα δοθεί πλήγμα στη δεξιά πολιτική, αλλά τονίζει ότι “Αυτό το γεγονός δεν εμποδίζει τη σύγκλιση, όπως έχει γίνει σε κοινοβουλευτικό επίπεδο, που θα εκφράζει την υπεράσπιση των εθνικών συμφερόντων, την απόρριψη των περιοριστικών πολιτικών και μέτρων ή την προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης, της κοινωνικής δικαιοσύνης και των δικαιωμάτων”, αφήνοντας ανοιχτή την προοπτική μετεκλογικής συνεργασίας.


(Πηγές: Οι ιστότοποι του ΚΚΠ και της Esquerda, εφημερίδας του Μπλόκου, 8/4/2011)

markos είπε...

To KKE θα έλθει ώρα που θα λογοδοτήσει στο λαϊκό κίνημα για την διασπαστική του πολιτική ,αυτές τις κρίσιμες εποχές.