Πηγή: Βαρόμετρο
Παλιά που έπαιρνα το RAM μου έκανε εντύπωση η στήλη του Νίκου Δήμου. Ο συγκεκριμένος αρθρογράφος λοιπόν τα έβαζε συνεχώς με το κράτος και τους δημοσίους υπαλλήλους (ίσως το πιο αγαπημένο του topic), με τους εργαζόμενους εταιρειών και καταστημάτων, με την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών, που δεν τον κάλυπταν ποτέ και με καμιά Παναγία. ΚΑΝΕΝΑΣ και ΤΙΠΟΤΑ δεν ήταν σε θέση να ικανοποιήσει τον Νίκο Δήμου.
Βλέπεις ο φιλελέυθερος αστός δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί του. Τα θέλει όλα τέλεια όπως το τέλειο τίποτα που έχει πλάσει στο μυαλό του. Η απεχθέστατη καθαρότητα της τάξης των νοικοκυραίων θέλει όλους τους άλλους (πλην των ιδίων) ανίκανους, βρώμικους και ανήθικους, ανήμπορους να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις, την “πρόοδο” έτσι όπως την εννοούν οι ίδιοι πάντα. Ο ναρκισσισμός κι η εγωπάθεια της την κάνουν να εκφράζει διαρκώς την απαξίωσή της για το απαίδευτο πόπολο.
Για τον φιλελεύθερο ισχύει 100% πως “η κόλαση είναι οι άλλοι”. Πλασάρεται ως “φίλος της ελευθερίας” αλλά αποκλειστικά της δικής του “ελευθερίας”. Στα αναπαραγωγικά του όργανα τους έχει γραμμένους τους άλλους από την στιγμή που αυτός κάνει την δουλειά του; Η αξιοκρατία που ευαγγελίζεται ξεκινάει και τελειώνει στο πόσο άξιος είναι ο ίδιος έναντι των άλλων.
Με βάση αυτό το τελευταίο παρατηρώ πως οι γιάπηδες νέας εσοδείας θεωρούν τον εαυτό τους αδικημένο που γεννήθηκαν στην Ελλάδα. Ως νέες μαντάμ Σουσούδες πνίγονται και ασφυκτιούν στον Μπύθουλα και προσβλέπουν σε μια… διεθνή καριέρα, σε ξένους ορίζοντες που δεν θα περιορίζουν την “ευφυία”, την “δημιουργικότητα”, την “φαντασία” τους. “Αυτά τα δέντρα δεν βολεύονται με λιγότερο ουρανό” όπως έλεγε κι ο ποιητής. Κάπως έτσι…
Θα ‘χετε πάρει χαμπάρι φαντάζομαι όλη αυτή η κλαψομουνίαση εσχάτως (και στα blogs) του στυλ “να φύγω, ή να μη φύγω απ’ την Ελλάδα” και “δεν με χωράει ο τόπος” και “εδώ χαραμίζω τα νιάτα και την ομορφιά μου“. Αφού ξεκαθαρίσουμε πως η καπιταλιστική κρίση είναι παγκόσμια και οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν περίπου τις ίδιες δυσκολίες (μνημόνιο υπάρχει εν ολίγοις παντού), βρίσκω εξαιρετικά ματαιόδοξο το να θεωρεί κάποιος μόνιμα τον εαυτό του αδικημένο που ζει στην Ελλάδα.
Οι μισοί bloggers αυτής της κατηγορίας λοιπόν -ακολουθώντας την φιλελεύθερη λογική των μετρίων -θεωρούν περίπου πως έπρεπε να ηγούνται επιστημονικών ομάδων στην NASA, ή στο CERN ξέρω ‘γω και πως χαντακώνονται στην Ελλάδα. Δεν είναι κακό πράγμα η φιλοδοξία. Αρκεί η μη πραγματοποίηση της να μην συνοδεύεται από την πρόφαση και την δικαιολογία της αδικίας, της μόνιμης και διαρκούς ανεπάρκειας της ψωροκώσταινας.
Κανείς δεν λέει πως το εκπαιδευτικό σύστημα είναι τέλειο. Ούτε καν καλό. Δεν είναι καλό όμως για τους φτωχούς. Όσοι έχουν να πληρώσουν συνήθως απολαμβάνουν μιας καλής εκπαίδευσης. Και αν θέλετε την γνώμη μου καλά κάνουν. Αν έχουν την δυνατότητα πολύ καλά κάνουν. Αλλά μην εμφανίζονται και ως τα αποπαίδια του εκπαιδευτικού συστήματος. Τι να πούνε δηλαδή και τα παιδιά από το Πέραμα, την Ελευσίνα, τις φτωχές και υποβαθμισμένες περιοχές της χώρας;
Επίσης όσον αφορά το εργασιακό πλαίσιο σίγουρα σε κάποιες περιπτώσεις οι συνθήκες στο εξωτερικό μπορεί να είναι καλύτερες για κάποιους. Μπορεί πράγματα που κάνουν εκεί να μην μπορούν να τα κάνουν στην Ελλάδα. Ακόμα δεν είναι καθόλου κακή η απόκτηση εμπειριών και εικόνων. Η απαξίωση όμως του κατεχομένου και η εξιδανίκευση του αλλότριου είναι κλασσικός μικροαστισμός.
Για σκεφτείτε… Όλοι αυτοί οι “επιτυχημένοι” του εξωτερικού, ένα μεγάλο μέρος τους τουλάχιστον, διακρίνονται και γίνονται άρθρα στην Καθημερινή γιατί η κοινωνία είναι βαθιά ταξική. Αν δεν είχαν δηλαδή τις κατάλληλες οικονομικές πλάτες το πιο πιθανό είναι πως δεν θα αποτελούσαν μέρος του άρθρου. Και μην πάμε στην περίπτωση Ξανθόπουλου όπου, αν και ταπεινός και καταφρονεμένος, κατάφερε να σπάσει τους ταξικούς φραγμούς μόνο με το διάβασμα. Αυτά είναι παραμύθια για Σταχτοπούτες που πουλάει το σύστημα για να αποκοιμίζει τον κόσμο.
Ένα καλό δείγμα αυτής της κατηγορίας ανθρώπων βρέθηκε στην βεγκέρα που διοργάνωσε ο Γιωργάκης προκειμένου να απαντήσει(;) σε επιλεγμένες ερωτήσεις που του είχαν υποβληθεί μέσω του διαδικτύου. Και φυσικά για να σε καλέσουν πέρναγες και εσύ και η ερώτηση σου από 1000 κόσκινα, προκειμένου να μη βρεθεί κανένα κολώπαιδο και φέρει σε δύσκολη θέση τον πρωθυπουργό (που δεν θέλει και πολύ για να έρθει).
Φανταστείτε λοιπόν να έχεις την δυνατότητα να ρωτήσεις δια ζώσης κάτι τον Γιωργάκη και να ρωτάς: “Ο ιδρυτής του Facebook είναι μικρότερός μου και επιτυχημένος, αλλά είμαι σίγουρη ότι στην Ελλάδα δεν θα είχε κάνει τίποτα. Ψέμα ή αλήθεια;” (wow!), ή “Γιατί δεν δημεύεται η περιουσία ανθρώπων, που αποδεδειγμένα έχουν κλέψει χρήματα από το Δημόσιο;“, ή “Σκοπεύετε να προβείτε σε πλήρη διαχωρισμό εκκλησίας – κράτους και σε φορολόγηση της εκκλησίας;“. Την παρούσα χρονική συγκυρία, με το παρόν και το μέλλον να καταρρέει, άνθρωποι 20-30 ετών ρωτάνε αν θα είχε κάνει κάτι στην Ελλάδα ο ιδρυτής του Facebook και γιατί δεν δημεύεται η περιουσία όσων έχουν κλέψει το δημόσιο.
Ένας δεν βρέθηκε να ρωτήσει ποια είναι η γνώμη του πρωθυπουργού για την οικογενειοκρατία; Αν ο παππούς του κι ο πατέρας του δεν ήταν πρωθυπουργοί θα γινόταν ποτέ αυτός πρωθυπουργός; Αν μπορεί να ζήσει αυτός με 600 Ευρώ τον μήνα; Πως αισθάνεται που έχει για δεκανίκι της πολιτικής του ένα ναζιστικό κόμμα; Η μαμά του στήνεται από τις 4 το πρωί στο ΙΚΑ και χρειάζεται να περιμένει 3 μήνες για να δει ένα γιατρό; Ποια είναι η άποψή του για το ένα εκατομμύριο ευρώ μάρκα που έφερε στα ταμεία του ΠΑΣΟΚ ο Τσουκάτος με αποστολέα την Siemens; Γνωρίζει πως την στιγμή που κι ο ίδιος συμμετείχε στην κυβέρνηση Σημίτη έγινε μέσω του χρηματιστηρίου η μεγαλύτερη ληστεία στην ιστορία της Ελλάδας; Όταν ο μπαμπάς του διόριζε για ψηφοθηρικούς λόγους όλους αυτούς στο δημόσιο με την δική του ανοχή ήταν καλά και τώρα θέλει να τους πετάξει σαν στημένες λεμονόκουπες; Πως νιώθει που για αντιπρόεδρο στην κυβέρνησή τους έχει έναν αποδεδειγμένα ψεύτη και συκοφάντη; Γιατί έλεγε ψέματα στον Ελληνικό λαό πως δεν γνώριζε τα οικονομικά δεδομένα πριν κερδίζει τις εκλογές ενώ ο Προβόπουλος τον διέψευσε; Λέει ψέματα ο Προβόπουλος μήπως; Αν ναι γιατί τον διατηρεί στην θέση του διοικητή της Τ.Ε.; κλπ κλπ.
Τώρα κάποιος θα πει πως ο καθένας για την δικιά του την καμπούρα ενδιαφέρεται, για τα δικά του προβλήματα. Για αναλογιστείτε όμως… Ίσως αυτό τελικά να είναι ΤΟ πρόβλημα.
Για να μην μακρηγορώ, όποιος θέλει να φύγει ας φύγει και καλή τύχη. Πάντα εξάλλου οι Έλληνες αστοί είχαν μια λαγνεία προς κάθε τι μη Ελληνικό. Ας πάνε στο καλό λοιπόν. Οι πόρτες είναι ανοιχτές και τα σκυλιά δεμένα. Μόνο μην μας ζαλίζουν με την ματαιοδοξία τους.
Εμείς που έχουμε συνδέσει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον μας με αυτό τον τόπο και δεν σκοπεύουμε να φύγουμε, έχουμε μια μόνο λύση. Να βγούμε στο δρόμο μαζί με τους εργάτες, τους απολυμένους, τους άνεργους, τους συνταξιούχους για να διεκδικήσουμε ένα καλύτερο αύριο για τα παιδιά μας. Λύσεις δεν θα μας δώσουν οι Γιωργάκηδες κι ούτε πρόκειται να αυτοϊκανοποιούμαστε βάφοντας ζαρντινιέρες.
Υ.Γ. Εννοείται πως δεν αναφέρομαι σε ανθρώπους που θέλουν να φύγουν, ή φεύγουν, γιατί αντιμετωπίζουν πραγματικά προβλήματα (π.χ. δεν έχουν να φάνε, δεν έχουν στον ήλιο μοίρα και πάνε μετανάστες για να δουλέψουν να ταΐσουν τα παιδιά τους).
12 σχόλια:
Έχετε ακούσει ευρωλιγούρη να μιλάει για την χώρα του; Μιλάει τόσο απαξιωτικά, κατηγορεί τους πάντες, όλα λειτουργούν τέλεια στη φραγκιά, εκεί οι άνθρωποι δουλεύουν, εδώ είναι ακαμάτηδες και τεμπέληδες, το βουλώνει και δεν υπερασπίζεται ούτε ιστορία ούτε χώματα, ξεχνάει τι τράβηξε αυτός ο τόπος τα τελευταία 60τόσα χρόνια γλύφει και θαυμάζει κάθε τι μη Ελληνικό.
Αυτό ακριβώς έκανε κι η Πρωθυπουργάρα μας διασύροντάς μας διεθνώς.
Οι κλασικοί ξενοθρεμένοι γιάπις που κληρονομικώ δικαίω πιάσανε τον παππά απ τα τέτοια και νομίζουν πως μας κάνουν και χάρη...
mbiker
Κι εγώ έφαγα (και συνεχίζω μέχρι σήμερα) να τρώω εδώ τα νιάτα μου και την ομορφιά μου, αλλά δεν το κάνω θέμα.
Θα σας μεταφέρω εδώ (σε δυο μέρη) συζήτηση που έγινε στο wall φίλου μου στο Facebook που το ανέβασε (και δέχθηκε αμέσως τα πυρά του Παναγιώτη Δημητρά):
#
Panayote Dimitras
θα μεινω σε ενα σημειο του σαχλαμαρικου αυτου άρθρου:
"Πλασάρεται ως “φίλος της ελευθερίας” αλλά αποκλειστικά της δικής του “ελευθερίας”."
Ο Νίκος Δήμου, ιδρυτικό μέλος του Ελληνικού Παρατηρητηρίου των Συμφωνιών του Ελσίνκι, μαζί με το Γρηγόρη Βαλλιανάτο, τον Παύλο Αθανασόπουλο και μερικά άλλα άτομα (και εμένα) έχει με άπειρα κείμενα υπερασπιστή την ελευθερία και την αξιοπρέπεια του κάθε άλλου, ακόμα και των εθνικών μειονοτήτων στην Ελλαδα, για την οποια κανενας -ούτε φυσικα οι επικριτές του- δεν ψέλισαν τίποτε. Για αυτο αν πατε στα διαφορα εθνικιστικα και φασιστικα μπλογκς θα διετε πως ειναι ενας απο τους προσφιλείς τους στόχους'
#
Lancista Furioso Το ότι οι φασίστες στοχοποιούν τον Δήμου για άλλες θέσεις του δεν αναιρεί τον ελιτισμό του, ο οποίος κι εμένα με έχει ενοχλήσει - επειδή είμαι εξοικειωμένος με την αρθρογραφία του ήδη από τον καιρό των 4 Τροχών. Το υφάκι το "όλοι οι υπόλοιποι (και κυρίως οι δημόσιοι υπάλληλοι) είναι ανίκανοι, άχρηστοι κλπ κι ΕΓΩ είμαι ο ΜΟΝΟΣ σωστός" καλά θα κάνει να το κόψει, γιατί είναι απολύτως προσβλητικό.
#
Lancista Furioso Ούτε και με τον κύριο Βαλλιανάτο είναι δυνατό να συμφωνώ σε όλα. Σωστά;
#
Panayote Dimitras δεν απαντας στο σχολιο μου - σχολιαζεις αλλα για τα οποια δεν πηρα θεση - δεν σου ζητησα να συμφωνησεις μαζι μας σε ολα ή σε τίποτα αλλά σχολιασα κειμενο που προωθησες σε ενα σημειο με το οποιο ή θα συμφωνησεις ή θα διαφωνησεις
#
Lancista Furioso Ήδη απήντησα. Ο Δήμου μπορεί να είναι μέλος του ΕΠΣΕ, μπορεί να έχει κάποια θετική δράση κάπου, αλλά δεν μου αρέσει καθόλου ο τρόπος που αντιμετωπίζει τους άλλους αφ'υψηλού λες και είναι αυτός ο μόνος άξιος, ο μόνος ικανός, ο μόνος καλός.
#
Panayote Dimitras οταν απαντας σε σχολιο καποιου/ας καλο νοημα έχει να απανατς σε αυτο που λεει και οχι σε αλλα - προφανως αδυνατεις να το κανεςι και επιμενεις σε αλλα θεματα - αρα δεν γινεται συζητηση - παντως ο Δημου δεν ειναι μελος του ΕΠΣΕ
#
Lancista Furioso Το δικό μου θέμα είναι ο ψηλομυτισμός του Δήμου και γι'αυτό κοινοποίησα το συγκεκριμένο άρθρο.
Δεύτερο μέρος (τελικά πάμε και για τρίτο):
#
Lancista Furioso Κι επίσης, σε ό,τι αφορά τους (νεο)φιλελεύθερους (όπως ο Στέφανος Μάνος που ζητούσε να κατεβούν τα τανκς στους δρόμους το Δεκέμβρη του '08), οι θέσεις τους απέναντι στην κοινωνία - και κυρίως απέναντι στα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα (γιατί αυτοί θεωρούν τους εαυτούς τους "αριστοκράτες") - με οδηγούν στο να τους θεωρώ ίδιους με τους ακροδεξιούς και πρόθυμους συνεργάτες του κάθε Καρατζαφύρερ.
#
Lancista Furioso
Και κάτι ακόμα: Ο Δήμου εμένα μου θυμίζει κάτι γέρους που ζήσανε από την πατρική περιουσία ή έχοντας δουλέψει μόνο για λίγο καιρό και μετά επαναπαυόμενοι σε δάφνες που κέρδισαν στα νιάτα τους (ή, ακόμα χειρότερα, κέρδισαν άλλοι πριν από αυτούς) και διαρκώς γκρινιάζουν για το πόσο χαμένοι πάνε σ'αυτήν εδώ την κωλοχώρα - και το ωραίο είναι ότι, σε αντίθεση με άλλους που δυσκολεύονται να τα φέρουν βόλτα και δουλεύουν ήλιο με ήλιο, οι μοναδικές ανησυχίες αυτών των γκρινιάρηδων είναι "8 ή 16 GB RAM στο Mac μου;" ή "να βάλω δέρματα Connolly στο αυτοκίνητο ή να του πειράξω το μοτέρ;".
Τυχαίνει να γνωρίζω προσωπικά τέτοιο γκρινιάρη άνθρωπο που είναι στην ηλικία του Δήμου, δεν έχει δουλέψει ούτε ΜΙΑ μέρα στη ζωή του - απλά νοίκιαζε σπίτια που του είχε αφήσει ο πατέρας του και άλλα που πήρε προίκα από τη γυναίκα του - και διαρκώς κατακεραυνώνει τους άλλους και μιλάει για πράγματα που δεν ενδιαφέρουν κανέναν απολύτως, ενώ έχει την εντύπωση ότι αυτός είναι ο σπουδαιότερος άνθρωπος στο σύμπαν.
Η μεν θεματολογία τέτοιων ανθρώπων ειναι shit nobody cares about (http://encyclopediadramatica.com/Shit_nobody_cares_about), η δε διάγνωση για τη νοοτροπία τους είναι unwarranted self-importance (http://encyclopediadramatica.com/Unwarranted_Self-Importance).
#
Panayote Dimitras οταν χαρακτηριζεις εναν ανθρωπο με βαση τη συμπεριφορα ενος συνομιλικου του που κατα τα αλλα δεν εχει κατι κοινο μαζι του (ο Δημου ειναι πετυχημενος αυτοδημιουργητος) εφαρμοζεις μια μορφη συλλογικης ευθυνης ή στερεοτυπικης συμπεριφορας - χαρακτηριστικα φασιστων και οχι αντιεξουσιαστων
#
Lancista Furioso
Τον χαρακτηρίζω σύμφωνα με μια πληθώρα άρθρων του, στα οποία διαρκώς προσπαθεί να δημιουργήσει την εντύπωση ότι πάει χαμένος εδώ πέρα κι ότι όλοι είναι ανίκανοι εκτός από αυτόν.
Και το ότι τα γραφόμενά του μου φέρνουν στο μυαλό τη συμπεριφορά άλλων ατόμων δεν είναι δικό μου θέμα, αλλά δικό του. Ούτε λοιπόν θέμα συλλογικής ευθύνης ή στερεοτυπικής συμπεριφοράς τίθεται ούτε τίποτα: απλά, ο Δήμου αρέσκεται να αντιμετωπίζει τους άλλους αφ'υψηλού και να παρουσιάζει τον εαυτό του ως τον μόνο ηθικό, ικανό κλπ που χαραμίζεται στο βούρκο όπου επέστρεψε.
#
Panayote Dimitras
το σχολιο μου που ξεχασες και δεν απαντησες:
θα μεινω σε ενα σημειο του σαχλαμαρικου αυτου άρθρου:
"Πλασάρεται ως “φίλος της ελευθερίας” αλλά αποκλειστικά της δικής του “ελευθερίας”."
Ο Νίκος Δήμου, ιδρυτικό μέλος του Ελληνικού Παρατηρητηρίου των Συμφωνιών του Ελσίνκι, μαζί με το Γρηγόρη Βαλλιανάτο, τον Παύλο Αθανασόπουλο και μερικά άλλα άτομα (και εμένα) έχει με άπειρα κείμενα υπερασπιστή την ελευθερία και την αξιοπρέπεια του κάθε άλλου, ακόμα και των εθνικών μειονοτήτων στην Ελλαδα, για την οποια κανενας -ούτε φυσικα οι επικριτές του- δεν ψέλισαν τίποτε. Για αυτο αν πατε στα διαφορα εθνικιστικα και φασιστικα μπλογκς θα διετε πως ειναι ενας απο τους προσφιλείς τους στόχους'
Και τρίτο μέρος αυτού του διαλόγου και φινίτο.
#
Panayote Dimitras
τα στερεοτυπικο - συλλογικοευθυνικο σχολιο σου για το Δημου με βαση χαρακτηριστικα αλλων που δενε χουν τιποτα κοινο με το Δημου πλην της ηλικιας και της γκρινιας:
Και κάτι ακόμα: Ο Δήμου εμένα μου θυμίζει κάτι γέρους που ζήσανε από την πατρική περιουσία ή έχοντας δουλέψει μόνο για λίγο καιρό και μετά επαναπαυόμενοι σε δάφνες που κέρδισαν στα νιάτα τους (ή, ακόμα χειρότερα, κέρδισαν άλλοι πριν από αυτούς)... Τυχαίνει να γνωρίζω προσωπικά τέτοιο γκρινιάρη άνθρωπο που είναι στην ηλικία του Δήμου, δεν έχει δουλέψει ούτε ΜΙΑ μέρα στη ζωή του - απλά νοίκιαζε σπίτια που του είχε αφήσει ο πατέρας του και άλλα που πήρε προίκα από τη γυναίκα του.
#
Lancista Furioso
Όταν ο Κώστας Ζουρλάρις τον έβριζε τον Δήμου με χυδαίους χαρακτηρισμούς, ήμουν από εκείνους που είχαν στείλει επιστολή στους 4 Τροχούς ΥΠΕΡ του Δήμου κι ας είχα (και έχω) πολλές επιφυλάξεις για τις θέσεις του στο ζήτημα της ΠΓΔΜ.
Από εκεί κι έπειτα, το να αντιμετωπίζεις όλους τους άλλους ως "σκουπίδια", "ανίκανους" και να παρουσιάζεις τον εαυτό σου ως μοναδικό γνώστη, παντογνώστη, υπεργιγαντοτεράστιο ταλέντο που χαραμίζεται στο βόθρο που λέγεται Ελλάδα για μένα είναι το πρώτο βήμα για τον αυταρχισμό. Μην ξεχνάτε ότι ρατσιστής δεν είναι μόνον αυτός που στρέφεται κατά των συνήθων θυμάτων του ρατσισμού (Ρομά, ομοφυλόφιλοι, αλλόφυλοι, αλλόθρησκοι), αλλά και αυτός που περιφρονεί ή/και δαιμονοποιεί τον κατώτερο ιεραρχικά, τον φτωχότερο, τον λιγότερο επιτυχημένο οικονομικά ή επαγγελματικά.
Κι επίσης, δείτε με πόση ευκολία αποδέχεται και υιοθετεί άκριτα τη δαιμονοποίηση του ελληνικού λαού:
http://www.ndimou.gr/articledisplay.asp?cat_parent=45&time_id=620&cat_id=45
Με συγχωρείτε, αλλά αυτή η απαράδεκτη γενίκευση εκ μέρους του κυρίου Δήμου (πανομοιότυπη με το "μαζί τα φάγαμε" του Θεόδωρου Πάγκαλου) είναι κάργα ρατσιστική.
#
Lancista Furioso
Αληθινό διαμαντάκι όμως το εν λόγω κείμενο του κ. Δήμου.
Δηλαδή ΟΛΟΙ οι Έλληνες ζούσαΜΕ εις βάρος των Γερμανών. Όλοι οι Έλληνες είναι - μας λέει ο κ. Δήμου, ασπαζόμενος το δαιμονοποιητικό, ρατσιστικό παραλήρημα των δεξιών φυλλάδων της Γερμανίας - ΠΑΡΑΣΙΤΑ.
Και τους... κοροϊδεύαμε τους καημένους τους Γερμανούς. Το ότι μετά ο ίδιος ο Γιούνκερ βγήκε και είπε ότι τα ήξεραν ΟΛΟΙ, αλλά βολεύονταν (κάτι που οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζανε πάρα πολύ καλά) και γι'αυτό κάνανε τουμπεκί ψιλοκομμένο μάλλον δεν θα αποτελέσει ποτέ αιτία και αφορμή για retraction εκ μέρους του.
Ε λοιπόν, εγώ αφήνω τον κύριο Δήμου στις προκαταλήψεις του. Εν τέλει, όποιος διαβάζει τα άρθρα του βγάζει και τα ανάλογα συμπεράσματα.
Αυτό το άρθρο του Δήμου που αναφέρθηκε είναι επιεικώς κατάπτυστο, βαθύτατα μεροληπτικό και κρυπτο-ρατσιστικό. ΤΙ σχέση έχουν τα... απωθημένα της νεότητας του κ. Δήμου με τις... απάτες τραπεζιτών (ή του Σημίτη, κλπ) που τις ΦΟΡΤΩΝΕΙ ΟΛΕΣ συλλογικά στις πλάτες ΟΛΟΥ του ελληνικού λαού?
Αν "τα φάγαμε μαζί", τα δις κ. Δήμου τότε... ΠΩΣ συμβαίνει κι εξακολουθούμε να έχουμε τους ΠΙΟ ΧΑΜΗΛΟΥΣ μισθούς της Ε.Ε.?
Κι ο Δημητράς καλά θα κάνει ΝΑ ΤΑ ΜΑΖΕΨΕΙ και να το ΒΟΥΛΩΣΕΙ, όταν κάνουμε θεμιτή κριτική στο ΦΙΛΑΡΑΚΟ του, που μπορει κάλλιστα νάναι και... μεγάλος φιλάνθρωπος (υπέρ μειονοτήτων κλπ) αλλά ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ ΑΥΤΟ, σόρυ...
Δημητρά ξεκόλλα, στο πικ-απ σου κόλλησε η βελόνα. Θα "μείνει" -λέει- σε "ένα σημείο του σαχλαμάρικου άρθρου", το ότι δεν αποδίδει στο Δήμου τιμές αναγνώρισης των κόπων του "υπέρ μειονοτήτων", κλπ. κλπ.
ΣΑΧΑΛΑΜΑΡΑΣ είσαι και φαίνεσαι, που ΣΤΑΓΟΝΑ ΛΟΓΙΚΗΣ δεν έχεις όταν κρίνεις το Δήμου με βάση τις... φιλανθρωπίες του και τις μεροληψίες του υπέρ μειοψηφιών που τον ΣΥΜΦΕΡΟΥΝ. Διότι ο άνθρωπος διακατέχεται από φανερή απέχθεια κατά ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ του ελληνικού λαού. Βρες μου ΕΝΑ γραπτό του που να είπε το ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ θετικό για Ελληνα και ΤΟΤΕ θα σε παραδεχτώ...
(σαν εμένα όταν γύρισα από την Αγγλία στην Ελλάδα και... όλοι και όλα μου φταίγανε... όμως αυτός ΚΟΛΛΗΣΕ ΕΚΕΙ σαν βελόνα του πικαπ, προφανώς)
Συμφωνώ απόλυτα με τον Lancista Furioso.
Για πολύ καιρό είχαμε στην ελλάδα δύο αστικά στρατόπεδα, τους φιλελεύθερους εκσυγχρονιστές όπως ο Δήμου και ο Δημητράς, που παριστάνουν τους "προοδευτικούς" που δήθεν κόπτονται για τις μειονότητες, και τους διάφορους γελοίους υπερπατριώτες τύπου Ζουράρι, που ορισμένοι μάλιστα το έπαιζαν και δήθεν "αριστεροί".
Κανένα από τα δύο αυτά στρατόπεδα δεν έχει την παραμικρή σχέση με αριστερά και προοδευτισμό. Αποτελούνται εξίσου και τα δύο από μεσο-μεγαλοαστούς ελιτιστές.
Ήρθε ο καιρός να αποκτήσει επιτέλους η αριστερά τη δική της φωνή, ακόμα και σε θέματα-ταμπού όπως ο πατριωτισμός και τα δικαιώματα των μειονοτήτων. Δεν έχουμε καμία σχέση με όλο αυτό το καρακατσουλιό, είτε το παίζουν "προοδευτικοί φιλελεύθεροι" (Δήμου) είτε "προοδευτικοί νεορθόδοξοι" (Ζουράρις).
K.Π.
Και ο αγώνας συνεχίζεται, με μερικά συγκεκαλυμμένα ad hominem εκ μέρους του Δημητρά... Να πέφτουν οι μάσκες!
#
Panayote Dimitras
συνεχιζεις να αναφερεσαι σε αλλα θεματα απο αυτα που εθεσα και αρα δεν μπορουμε να συνεχισουμε τη συζητηση - προφανως δεν θεωρω οτι δεν εχει βαση η κριτικη σου στα αλλα θεματα αλλα η μεθοδος "στριβειν δια του αρραβωνος" δεν με εκφραζει
αν με...χρι τωρα εκανα προσπαθεια να κανω διλαοφο μαζι σου ειναι γαιτι σε εκτιμω εστω και αν τωρα βγαζεις μερικα ελληνοκεντρικα στοιχεια (πχ για το "μακεδονικο")
#
Lancista Furioso
Το "μακεδονικό" είναι ένα ζήτημα για το οποίο διατηρώ επιφυλάξεις και για τις δυο πλευρές. Το σίγουρο είναι ότι δεν πρόκειται να δεχθώ να συμπορευθώ ούτε με τον εθνικισμό του Γκρούεφσκι ούτε με αυτόν του παναγριώτατου Άνιθου και των συν αυτ...ώ.
Από εκεί και πέρα, δεν "στρίβω διά του αρραβώνος". Τον Δήμου τον θεωρώ κάργα ελιτιστή, θεωρώ απολύτως απαράδεκτη την υπεροψία του απέναντι στους συμπολίτες του, θεωρώ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ - χωρίς περιστροφές - την υιοθέτηση εκ μέρους του της δεξιάς γερμανικής προπαγάνδας εις βάρος του ελληνικού λαού (και υπέρ των γερμανικών τραπεζών) και τάσσομαι απολύτως κατά της συμπεριφοράς του, γιατί δαιμονοποιεί 11.000.000 ανθρώπους (για να υποστηρίξει το Μνημόνιο εν προκειμένω), με τον ίδιο ακριβώς ανατριχιαστικό τρόπο που κάποιοι άλλοι που την είχαν δει "ανώτεροι" δαιμονοποιούσαν "κατώτερους".
Και ακριβώς πάνω σ'αυτήν του τη συμπεριφορά πατάω και αυτήν τη συμπεριφορά φρονώ ότι πρέπει να εξαφανίσουμε από τις νοοτροπίες μας. Η ρητορεία "όλα μου φταίνε, όλοι είναι άχρηστοι" οδηγεί σε τσουβάλιασμα, οδηγεί σε μαζικές δαιμονοποιήσεις κι έχουμε δει τι τράβηξε η ανθρωπότητα από τέτοιες συμπεριφορές. Προτιμώ λοιπόν να "τ'ακούσει" απ'την καλή κι απ'την ανάποδη ο κ. Δήμου γι'αυτήν του τη νοοτροπία, προτιμώ - γιατί όχι; - να χάσει ίσως κάποια πρωτοκαθεδρία που κάποτε είχε στη συνείδηση κάποιων (ή πολλών), προτιμώ να παίξω, μαζί με άλλους, το ρόλο του ενοχλητικού πιτσιρικά που τόλμησε να πει ότι ο βασιλιάς είναι τσίτσιδος, παρά να επιτρέψω σε τέτοιες ρητορείες να ρίξουν έναν ολόκληρο λαό (και τώρα πάμε και για δεύτερο, γιατί τη βλέπω και τη δαιμονοποίηση των Ιρλανδών να'ρχεται, αν και σίγουρα θα είναι πιο δύσκολη απ'ό,τι η δική μας) στο ρόλο που είχαν επιφυλάξει στο σχετικά πρόσφατο παρελθόν της Ευρώπης κάποια "καλά παιδιά" κάποτε για έναν άλλο λαό - και, ακόμα χειρότερα, να καλλιεργήσουν στο λαό αυτό ένα σύνδρομο Στοκχόλμης, έναν εθισμό στην αυτομαστίγωση για οικονομικά και πολιτικά εγκλήματα άλλων.
Το ζήτημα λοιπόν είναι καθαρά πολιτικό με τον κ. Δήμου. Αφορά το μίσος που βγάζει για έναν ολόκληρο λαό - έχει ξεφύγει προ πολλού από τα πλαίσια της κριτικής, ακόμη και της κακοπροαίρετης, ακόμη και της τρολλιάς. Τότε όμως απλά είχα αρχίσει να τον θεωρώ ιδιόρρυθμο. Τώρα πια όμως, διαβάζοντας τα κείμενά του, διαπίστωσα ότι διακατέχεται από πολύ άσχημες προκαταλήψεις, τις οποίες τόσοι και τόσοι άλλοι (κι εγώ μεταξύ αυτών) πασχίζουμε να αποβάλουμε για να μπορέσουμε να συνυπάρξουμε. Και το χειρότερο είναι η ψωροπερηφάνια του (την οποία η Encyclopedia Dramatica τόσο ωραία ονομάζει "unwarranted self-importance"), η οποία μεγεθύνει τις προκαταλήψεις του και τον κάνει να εκδηλώνει πιο έντονα αυτές τις συμπεριφορές που με ώθησαν να κοινοποιήσω το συγκεκριμένο άρθρο που του ασκεί αυτήν τη δριμεία κριτική (που είναι αναφαίρετο δικαίωμα του συντάκτη να την ασκήσει).
ο δήμου δεν είναι ελιτιστής.Απλώς δεν είναι λαικός με τη στρεβλή έννοια που έχει επικρατήσει στην ελλάδα.Και το άρθρο αυτό έιναι κάπως λαικίστικο
Σκότωσε το Νίκο Δήμου που κρύβεις μέσα σου, αφού δεν ξέρεις το έργο του!
Κάθε πικραμένος και άσχετος για τη κατάντια της Ελλάδας, από μια φορά που του τη δίνει η μοναξιά του και η πτωχή σε επιχειρήματα διάνοιά του (αλλά πλούσια σε φθόνο και ζήλια ύπαρξή του) τα βάζει με τον… Νίκο Δήμου! (Παλιά μου τέχνη κόσκινο, θα σιγοψιθυρίζανε ο Μέλητος, ο Άνυτος και ο Λύκων…)
Πρόκειται για ανορθόλογη και φαιδρή αντίδραση που είναι για γέλια και (ιδίως στις μέρες μας) για κλάματα, καθώς ορισμένοι παντελώς άσχετοι με το πολύτομο και πολύτιμο έργο του Νίκου Δήμου, χρησιμοποιούν το όνομά του εμβληματικού έλληνα ορθολογιστή συγγραφέα για κράχτη, προκειμένου να πουλήσουνε στον κοσμάκη φύκια για μεταξωτές κορδέλες, πραμάτεια λαϊκίστικη, από αυτήν που καταρήμαξε και ταλανίζει τον τόπο…
Γιατί λαϊκισμός δεν ήταν μόνο ο μεσσιανικός αρχηγισμός του Αντρέα και ο οικονομικός ανορθολογισμός του Τσοβόλα. Λαϊκισμός είναι και ο νεορθόδοξος «αλυτρωτικός» αντιευρωπαϊσμός νεοκαντιανής κοπής και η κούφια λαϊκότητα των πάσης φύσεως υπερπατριωτών που υποστασιοποιούνται χαιρέκακα στο λαζοπούλειο σαρκασμό ο οποίος από τη μιά γλύφει τον κόσμο αναδημοσιεύοντας πχ ανύπαρκτα κείμενα του ελληνοφάγου Κίσινγκερ και από την άλλη φτύνει τον κοσμάκη του γραφικού περιθωρίου…
«Σκότωσε το Νίκο Δήμου που κρύβεις μέσα σου», αναφωνεί με αγανάκτηση ο λαϊκισμός, χωρίς να ξέεις ότι έτσι αρνείται τον ορθολογισμό και την ευθύνη, ό,τι δηλαδή μας έλειπε και έγινε το έλλειμμα βουνό...
«Σκότωσε το Νίκο Δήμου που κρύβεις μέσα σου», προτρέπει η λαϊκιστική φωνή, η οποία ούτε το Νίκο Δήμου ξέρει, ούτε θέλει να μάθει τι κρύβουμε μέσα μας.
Γιατί ένα είναι βέβαιο: εκείνα που κρύβουμε μέσα μας, από συστάσεως ελληνικού κράτους είναι ο ανορθολογισμός και ο αυτοκαταστροφικός αλυτρωτισμός (στους οποίους αντιτάχτηκε ο Ροϊδης), ο λαϊκισμός, η άγνοια και ο τυφλός εθνικισμός (στους οποίους αντιστάθηκε ο Τρικούπης) και η έχθρα προς τον αστικό εκσυγχρονισμό (τον οποίο, όσο μπόρεσε, προήγαγε ο Βενιζέλος.
Εκείνο που κρύβουμε μέσα μας είναι ό,τι ο Αλέκος Παπαδόπουλος τόλμησε να καταγγείλει από τον περασμένο Απρίλη: ένα τεράστιο έλλειμμα εθνικής αυτογνωσίας.
Αυτή μας λείπει, γι΄ αυτό, ας σκοτώσουμε το Νίκο Δήμου, που ποτέ δεν είχαμε μέσα μας!
.
Με εκτίμηση,
Κάπα
Δημοσίευση σχολίου