Παρασκευή, 2 Μαρτίου 2012

Ν.ΧΟΥΝΤΗΣ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΣΟΟΥ ΕΞΑΠΑΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΤΑ ΔΗΘΕΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΕΛΛ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ!


ΠΗΓΗ: ΙΣΚΡΑ


Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ Ε.Ε.: ΞΑΝΑΖΕΣΤΑΜΜΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕ ΗΔΗ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΗ ΠΟΡΕΙΑ!

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Τα έργα που εξήγγειλε την Τετάρτη 29/02 ο κ. Παπαδήμος με τον κ. Μπαρόζο, είναι όχι μόνο ήδη ενταγμένα στο ΕΣΠΑ,αλλά είναι και τα πιο αποτυχημένα προγράμματα, εξαιτίας των προβλημάτων που δημιούργησε η Τροϊκανή λαίλαπα!
Ο Νίκος Χουντής, ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή τα όσα γράφονται για τις αποφάσεις που ελήφθησαν χτες στις Βρυξέλλες για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Είναι εξωφρενικό. Έστησαν ένα ολόκληρο σκηνικό, ένα επικοινωνιακό σόου, εξαπάτησης του ελληνικού λαού. Σε μια χώρα με 1.000.000 ανέργους, με την ύφεση να ξεπερνά ακόμα και αυτή της Αργεντινής, με τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να κλείνουν κατά χιλιάδες, η Ευρωπαϊκή Ένωση, δεν μπόρεσε να παρουσιάσει τίποτε άλλο από ξαναζεσταμένα προγράμματα, τα οποία μάλιστα, έχουν αποδειχτεί και αποτυχημένα, εξαιτίας κυρίως, των προβλημάτων που δημιούργησε η Τροϊκανή λαίλαπα.
Χτες στις Βρυξέλλες στήθηκε ένα μεγάλο επικοινωνιακό και εικονικό σκηνικό. Η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-Παπαδήμου άφησε να εννοηθεί ότι πέτυχε την ένταξη νέων προγραμμάτων στο ΕΣΠΑ για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, για μεγάλα έργα υποδομής, ότι πέτυχε δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ότι δημιούργησε νέο Ταμείο Εγγυήσεων Υποδομών, κ.α. Έφτασαν μάλιστα στο σημείο να τα συναθροίζουν σε 25 δις ευρώ!!!
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα. Πιο συγκεκριμένα:
α) Το Ταμείο Εγγυήσεων για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ πολύ πριν την εκδήλωση της κρίσης, και το οποίο έχει κυριολεκτικά βαλτώσει χωρίς καμία ουσιαστική απορρόφηση, αφού ο ίδιος ο Επίτροπος Περιφερειακής Ανάπτυξης αναφέρει ότι «η πρόσφατη υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας του κράτους μέλους, καθώς επίσης και των ελληνικών τραπεζών, επηρέασε την περαιτέρω κινητοποίηση πιστώσεων που διατίθενται στο χρηματοπιστωτικό μηχανισμό» (συνημμένα α').
β) Το Ταμείο Εγγυήσεων Υποδομών, που σερβίρεται σαν μεγάλη αναπτυξιακή δράση, έχει σκοπό να ξελασπώσει τα έργα ΣΔΙΤ, και κυρίως τους αυτοκινητόδρομους, που είναι κολλημένοι εδώ και καιρό εξαιτίας της άρνησης των τραπεζών να χρηματοδοτήσουν όσα έχουν δεσμευτεί με επίσημες συμβάσεις τις οποίες τώρα αθετούν. Η Κομισιόν σε σχετική ερώτησή μας τον Οκτώβριο του 2011, είχε διευκρινίσει ότι το Ταμείο Εγγυήσεων Υποδομών αφορά σε «πρόσθετη δανειοδότηση του τραπεζικού τομέα» (συνημμένα β'), το οποίο μάλιστα - και αυτή είναι η μοναδική είδηση - θα χρηματοδοτηθεί από τα δάνεια του δεύτερου πακέτου της Τρόικα !!! όπως εξηγούμε και παρακάτω.
γ) Άφησαν να εννοηθεί ότι θα πάρουμε δάνεια από Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, τα οποία πάντα παίρναμε, προκειμένου να χρηματοδοτήσουμε τα έργα του Ταμείο Συνοχής αλλά και των άλλων προγραμμάτων του ΕΣΠΑ. Ωστόσο λόγω της υποβάθμισης της ελληνικής οικονομίας, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων τα παρέχει, πλέον, με το σταγονόμετρο.
δ) Φτάνουν στο σημείο να αθροίζουν ως αναπτυξιακή προσπάθεια και 6 δις ευρώ του νέου δανείου της Τρόικα, που προορίζονται για την «εξόφληση προμηθευτών του ελληνικού δημοσίου».Μεγάλο μέρος των δανείων αυτών, είναι γνωστό ότι θα πάνε για εξόφληση μεγάλων πολυεθνικών φαρμακευτικών ομίλων, για προμήθειες ξένων εταιρειών για έργα που έχουν κατασκευάσει στην Ελλάδα, αλλά, και αυτό το μάθαμε τώρα, φαίνεται ότι οδηγούνται στην εθνική χρηματοδότηση στο Ταμείο Εγγυήσεων Υποδομών, προκειμένου να ξελασπώσουν τα έργα ΣΔΙΤ των εθνικών εργολάβων.
ε) Η μεγάλη κοροϊδία είναι όμως όταν «ανακοινώνουν» διαγραφή έργων που λιμνάζουν στο ΕΣΠΑ, ώστε με αυτό τον τρόπο να χρηματοδοτήσουν δήθεν την ανεργία των νέων και να στηρίξουν προγράμματα αγροτικής ανάπτυξης. Τα προγράμματα που πράγματι θα διαγραφούν, δεν πρόκειται να απελευθερώσουν καθόλου πόρους, γιατί εδώ και ένα χρόνο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έχει αποφασίσει την αύξηση του ποσοστού συγχρηματοδότησης του κοινοτικού προϋπολογισμού των έργων του ΕΣΠΑ, χωρίς όμως να αυξήσει ούτε κατά ένα ευρώ τον συνολικό προϋπολογισμό του ΕΣΠΑ. Αυτό οδηγεί αναγκαστικά στην απένταξη έργων, αφού η εθνική συμμετοχή μειώνεται.
Στήσανε, λοιπόν, ένα ολόκληρο σκηνικό, φέρανε 6 Επιτρόπους για να ανακοινώσουν δήθεν προγράμματα ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, εξαπατώντας τον ελληνικό λαό...Άνθρακες ο θησαυρός
Πέμπτη 01 Μαρτίου
ΣΥΝΝΗΜΕΝΑ Α:
Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-008427/2011 προς την Επιτροπή
Άρθρο 117 του Κανονισμού
Nikolaos Chountis (GUE/NGL)
Θέμα: Καθυστερήσεις απορρόφησης του Ταμείου Επιχειρηματικότητας
Αν οι πληροφορίες μας είναι αληθινές, η προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επιλογή συνεπενδυτών για τη λειτουργία του «Ταμείου Επιχειρηματικότητας», ύψους 460 εκατ. ευρώ, έληξε άδοξα, χωρίς κανένας επενδυτής να εκδηλώσει ενδιαφέρον. Πιο συγκεκριμένα, το Ταμείο Επιχειρηματικότητας, χρηματοδοτείται από το Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ Α.Ε.), το οποίο συγχρηματοδοτείται από ελληνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης). Ερωτάται η Επιτροπή:
1. Ποιοι είναι οι στόχοι του Ταμείου Επιχειρηματικότητας; Ποιοι είναι οι λόγοι για την ανεπιτυχή προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το εν λόγω ταμείο; Γιατί υπήρξε απροθυμία εκ μέρους των ελληνικών τραπεζών;
2. Τι μέτρα θα λάβει ούτως ώστε να υπάρξει πραγματική απορρόφηση των κονδυλίων, ώστε τα κεφάλαια αυτά να συμβάλουν στην αναθέρμανση της ελληνικής οικονομίας;
*****
Απάντηση του κ. Hahn Εξ ονόματος της Επιτροπής
(7.11.2011)
1. Το Ταμείο Επιχειρηματικότητας είναι ένα ταμείο χαρτοφυλακίου (κεφαλαίου) διαχειριζόμενο από το Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (ETEAN). Στο ταμείο αυτό διατέθηκαν 391 εκατομμύρια ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης μέσω διαφόρων προγραμμάτων. Το ταμείο έχει στόχο την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς μέσω συγχρηματοδοτούμενων σχεδίων και μηχανισμών χρηματοπιστωτικής μηχανικής. Υπήρξαν δύο προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος κατά τους τελευταίους 6 μήνες για την επιλογή χρηματοοικονομικών ιδρυμάτων ως συνεπενδυτές μαζί με το Ταμείο Επιχειρηματικότητας :
• T2/2011/ Ταμείο Επιχειρηματικότητας για 100 εκατομμύρια ευρώ, που δημοσιεύτηκε την 1η Αυγούστου 2011•
• T2/1/2011/ Ταμείο Επιχειρηματικότητας για 400 εκατομμύρια ευρώ, που δημοσιεύτηκε την 29η Απριλίου 2011.
Βάσει των κανόνων κοινής διαχείρισης που χρησιμοποιούνται για τη λειτουργία των διαρθρωτικών ταμείων, τα κράτη μέλη είναι αρμόδια για την εφαρμογή των προγραμμάτων. Αυτό συμπεριλαμβάνει την επιλογή των έργων και τη διαχείριση. Η Επιτροπή θα πρότεινε, επομένως, στον κύριο βουλευτή να επικοινωνήσει απευθείας με τις αρμόδιες ελληνικές αρχές (http://epan2.antagonistikotita.gr/greek) για πληροφορίες σχετικά με το επίπεδο ενδιαφέροντος που εκδηλώθηκε ως ανταπόκριση στις προσκλήσεις.
2. Πολλά μέτρα έχουν ληφθεί από τις αρχές της ΕΕ και τις ελληνικές αρχές ώστε να βελτιωθεί η απορρόφηση των κονδυλίων και να δοθεί ώθηση στην οικονομική ανάκαμψη. Ένα από αυτά ήταν η δυνατότητα πιστοποίησης του ποσού που διατίθεται σε ένα ταμείο χρηματοοικονομικής μηχανικής ως δαπάνες και να ληφθεί η αντίστοιχη συνδρομή από την ΕΕ. Εντούτοις, η πρόσφατη υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας του κράτους μέλους, καθώς επίσης και των ελληνικών τραπεζών, επηρέασε την περαιτέρω κινητοποίηση πιστώσεων που διατίθενται σε χρηματοπιστωτικούς μηχανισμούς όπως το ETEAN. Η Επιτροπή συγκρότησε μια Ειδική Ομάδα Δράσης (Task Force) για την Ελλάδα, μια από τις κύριες αποστολές της οποίας είναι να βοηθήσει την Ελλάδα να εφαρμόσει το πρόγραμμα μεταρρύθμισής της και να επιταχύνει την απορρόφηση των κονδυλίων της ΕΕ, εστιάζοντας στην ανταγωνιστικότητα, την ανάπτυξη και την απασχόληση.
******
ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ
Δελτίο Τύπου
Αποκαλυπτικό !!!
• Παγώνουν οι χρηματοδοτήσεις του ΕΤΕΑΝ σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, όπως και οι εκταμιεύσεις έργων του ΕΣΠΑ, ομολογεί η Κομισιόν.
• Απαντήσεις Όλι Ρέν και Γιοχάνες Χάαν, στο Νίκο Χουντή.
Στον αέρα βρίσκονται οι υποσχέσεις στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ότι θα μπορούσαν να στηριχθούν με χρηματοδοτήσεις από το Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ).
Τα κεφάλαια του ΕΤΕΑΝ που αποτελούνται κυρίως από ομόλογα του ελληνικού δημοσίου (1.7 δις ευρώ συνολικά κεφάλαια, από τα οποία 1.5 δις ελληνικά ομόλογα) θεωρούνται «ακατάλληλα» από την Κομισιόν, προκείμενου να συγχρηματοδοτήσουν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Αυτό προκύπτει με σαφήνεια από απάντηση του Επιτρόπου Hahn, σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Χουντή.
Πιο συγκεκριμένα, ο Νίκος Χουντής στην ερώτησή του ζητούσε να πληροφορηθεί για την πορεία του ΕΤΕΑΝ, για τους λόγους καθυστέρησης της πλήρους αξιοποίησής του προκειμένου να βοηθηθούν οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις σε μια περίοδο έντονης απουσίας ρευστότητας.
Στην απάντησή του ο Ευρωπαίος Επίτροπος, κ. Χάν, αφήνει να εννοηθεί ότι κατ'αρχήν είχαν γίνει δεκτά τα ομόλογα του ελληνικού δημοσίου, ως προικοδότηση του ΕΤΕΑΝ, «προκειμένου και να υπάρξει και η αντίστοιχη συνδρομή της ΕΕ», ΑΛΛΑ ο κύριος Hahn επισημαίνει με έμφαση ότι «η πρόσφατη υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας του κράτους μέλους, καθώς επίσης και των ελληνικών τραπεζών, επηρέασε την περαιτέρω κινητοποίηση πιστώσεων που διατίθενται σε χρηματοπιστωτικούς μηχανισμούς όπως το ETEAN». Αυτό είναι σαφές ότι σημαίνει ότι έχουν βαλτώσει όλα τα υποπρογράμματα που χρηματοδοτεί το ΕΤΕΑΝ, που επρόκειτο να δώσουν χρηματοδοτική στήριξη σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, και ιδιωτικών τραπεζών.
Το γεγονός αυτό εξηγεί και το πάγωμα που παρατηρείται επίσης στις χρηματοδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες έχει αναστείλει την εκταμίευση των δανείων που έχουν συναφθεί με ελληνικές τράπεζες, ιδιωτικές εταιρείες και το ελληνικό δημόσιο, προκειμένου για τη χρηματοδότηση έργων του ΕΣΠΑ.
Η εκτίμηση αυτή προκύπτει και από χτεσινή απάντηση του Επιτρόπου κ. Ρέν, που στάλθηκε χτές στον Νίκο Χουντή, ο οποίος ρωτούσε εάν αληθεύουν οι «πληροφορίες ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) έχει αναστείλει την εκταμίευση δανείων που έχουν συναφθεί με ελληνικές τράπεζες, ιδιωτικές εταιρείες και το ελληνικό δημόσιο λόγω της χαμηλής πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας».
Ο Επίτροπος στην απάντησή του αφήνει να εννοηθεί ότι πράγματι έχουν παγώσει οι εκταμιεύσεις αφού σημειώνει ότι «Οι όροι για την εκταμίευση των δανείων της ΕΤΕ συμφωνήθηκαν μεταξύ της ΕΤΕπ και των αντισυμβαλλομένων της, όταν υπεγράφησαν οι συμβάσεις χρηματοδότησης. Αυτοί οι όροι, οι οποίοι ήταν νομικά δεσμευτικοί μετά την υπογραφή της σύμβασης, ήταν συνεπώς γνωστοί στους αντισυμβαλλομένους της ΕΤΕ πολύ πιο πριν από τις εκταμιεύσεις».
Με αφορμή τις απαντήσεις των Επιτρόπων Hahn και Rehn, ο Νίκος Χουντής έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Στις 27 Ιανουαρίου του 2011, ο αρμόδιος Υπουργός Ανάπτυξης, υποσχόταν ότι θα δοθούν 1.6 δις ευρώ μέσω του ΕΤΕΑΝ στην αγορά, 'ώστε να δημιουργηθεί ρευστότητα στην αγορά και αναθερμανθεί η οικονομία'. Λίγους μήνες μετά, αποδεικνύεται ότι η στήριξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που κλείνουν καθημερινά κατά εκατοντάδες, πολλαπλασιάζοντας τις στρατιές των ανέργων, όπως και έργα που εκτελούνται μέσω του ΕΣΠΑ, και έδιναν ελπίδες απασχόλησης σε χιλιάδες εργαζόμενους, είναι στον αέρα. Τα αδιέξοδα που έχουν δημιουργηθεί δεν αποκαλύπτονται στην ελληνική κοινωνία, και το χειρότερο είναι ότι οι πολιτικές που ασκούνται με την απόλυτη καθοδήγηση της Τρόικα, όχι μόνο δεν προετοιμάζουν πολιτικές ανάπτυξης και στήριξης των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων αλλά μέσω μιας τυφλής φοροεπιδρομής επιταχύνουν τη διάλυση του παραγωγικού ιστού της χώρας. Καλούμε τον αρμόδιο Υπουργό, να πει ξεκάθαρα που βρίσκεται και τι γίνεται με το ΕΤΕΑΝ, τι γίνεται με τις εκταμιεύσεις της ΕΤΕπ, και κυρίως τι προτάσεις έχει για την πραγματική στήριξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων».
18/11/11 Το Γραφείο Τύπου

ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ Β
Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-009329/2011 προς την Επιτροπή
Άρθρο 117 του Κανονισμού
Nikolaos Chountis (GUE/NGL)
Θέμα: Προβλήματα σε μεγάλα οδικά συγχρηματοδοτούμενα έργα στην Ελλάδα
Τα πέντε μεγάλα οδικά έργα στην Ελλάδα και συγκεκριμένα τα έργα 1) Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος, 2) Μαλιακός-Κλειδί, 3) Ε-65, 4) Κόρινθος-Καλαμάτα-Σπάρτη, 5) Ιόνια Οδός, έχουν ουσιαστικά παγώσει. Η βασικότερη από τις αιτίες ουσιαστικής διακοπής των εργασιών είναι η αδυναμία των τραπεζών να συνεχίσουν τη χρηματοδότησή τους, λόγω της οικονομικής κρίσης και της έλλειψης ρευστότητας.
Ορισμένοι εκ μέρους του ιδιωτικού τομέα των έργων προσπαθούν να επιρρίψουν τις κύριες ευθύνες στο Δημόσιο χτίζοντας «νομικά» επιχειρήματα. Με δεδομένο ότι τα έργα αυτά καταλαμβάνουν ένα σημαντικό κομμάτι του ελληνικού ΕΣΠΑ, το οποίο παρουσιάζει τρομερές καθυστερήσεις και χαμηλές απορροφήσεις, αλλά και της γενικευμένης οικονομικής κρίσης που πλήττει την ελληνική οικονομία και απαιτεί την άμεση αξιοποίηση όλων των πτυχών του ΕΣΠΑ για την τόνωση της πραγματικής οικονομίας και των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, ερωτάται η Επιτροπή:
1. Έχει ενημερωθεί από την ελληνική κυβέρνηση για το τέλμα που παρατηρείται στην ολοκλήρωση των έργων στους πέντε οδικούς άξονες; Ποιο είναι το σχέδιο της ελληνικής κυβέρνησης για το ξεπέρασμα αυτών των προβλημάτων;
2. Τι μέτρα σκοπεύει να πάρει η Επιτροπή για την ταχύτερη εκμετάλλευση του ελληνικού ΕΣΠΑ, με δεδομένο το πρόβλημα των μεγάλων έργων, που δεν προχωράνε; Τι μέτρα θα λάβει προκειμένου να εμποδίσει τη διάθεση ορισμένων παραχωρησιούχων να διεκδικήσουν αποζημιώσεις επικαλούμενοι ανύπαρκτες αιτίες; Τι εγγυήσεις θα μπορούσε να προσφέρει εν προκειμένω η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για το ξεμπλοκάρισμα των προβλημάτων που έχουν προκύψει;

Απάντηση του κ. Hahn εξ ονόματος της Επιτροπής
(14.12.2011)
1. Οι ελληνικές αρχές έχουν ενημερώσει την Επιτροπή σχετικά με τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά την υλοποίηση των κύριων σχεδίων εκμετάλλευσης αυτοκινητοδρόμων. Η Επιτροπή είναι ενήμερη των διαπραγματεύσεων που διεξάγονται μεταξύ των ελληνικών αρχών και των αναδόχων για την υπερπήδηση των προβλημάτων και την υλοποίηση των σχεδίων.
2. Η Επιτροπή έχει λάβει διάφορα μέτρα για να βοηθήσει την επιτάχυνση της υλοποίησης των ελληνικών προγραμμάτων πολιτικής συνοχής, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης του ποσοστού συγχρηματοδότησης από την ΕΕ από ένα μέσο όρο 78% σε 85%. Επιπλέον, η Επιτροπή έχει προτείνει πακέτο μέτρων για να βοηθήσει τις χώρες που πλήττονται περισσότερο από την οικονομική κρίση. Αυτά τα μέτρα περιλαμβάνουν την αύξηση του ποσοστού συγχρηματοδότησης από την ΕΕ κατά ακόμα 10%, δίνοντας τη δυνατότητα στην Επιτροπή να πραγματοποιήσει πληρωμές προς τις εν λόγω χώρες νωρίτερα από ό,τι είχε αρχικά προβλεφθεί. Το μέτρο αυτό μειώνει την ανάγκη για εθνική συγχρηματοδότηση και ως εκ τούτου ελαφρύνει τα βάρη για τον εθνικό προϋπολογισμό. Επίσης τα μέτρα προβλέπουν τη δυνατότητα τα κράτη μέλη που αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες ως προς την οικονομική τους σταθερότητα ή απειλούνται από αυτές να ανακατανείμουν τους πόρους των προγραμμάτων τους, με σκοπό τη δημιουργία ενός μέσου καταμερισμού κινδύνων που θα λειτουργεί σε επίπεδο ΕΕ για την υποστήριξη πρόσθετης δανειοδότησης του τραπεζικού τομέα και των επενδυτών του ιδιωτικού τομέα. Συγκεκριμένα, η Επιτροπή θεσπίζει το εν λόγω μέσο καταμερισμού κινδύνων, μετά από αίτημα του ενδιαφερόμενου κράτους μέλους, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ή με άλλους εθνικούς ή διεθνείς φορείς με αποστολή δημόσιας υπηρεσίας και παρέχει την προμήθεια και τη διάθεση κεφαλαίων για την έκδοση εγγυήσεων και δανείων που έχουν χορηγηθεί βάσει του μέσου. Το εν λόγω μέσο θα προβλέπει την ολοκλήρωση σχεδίων υποδομών καθώς και παραγωγικών επενδύσεων που υποστηρίζονται από την πολιτική συνοχής.
Η Επιτροπή συνεργάζεται στενά με τις ελληνικές αρχές και τις υποστηρίζει για την επίλυση θεμάτων, συμπεριλαμβανομένων αιτήσεων αποζημίωσης και άλλων τροποποιήσεων των αρχικών όρων. Οι όροι των εν λόγω παραχωρήσεων εκμετάλλευσης είναι αρμοδιότητα των ελληνικών αρχών, οι οποίες πρέπει να εξασφαλίζουν την πλήρη συμμόρφωση προς τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις. Για τον σκοπό αυτό, η Επιτροπή θα ελέγξει επίσης τη συμμόρφωση προς αυτούς τους κανόνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: