Σάββατο, 16 Απριλίου 2011

Τώρα που "θα μειώσουν και τα διόδια" ποιος μας πιάνει...


Πηγη: Βαθύ Κόκκινο
του ciaoant1
Διαβάζουμε στο "Βήμα" την εξής είδηση "εξορθολογισμού" και "κοινωνικής πολιτικής" του κράτους:

Μειώσεις στις τιμές των διοδίων
Μειώσεις στις τιμές των διοδίων προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας.

Ενημερώνοντας του βουλευτές του αρμόδιου Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας του ΠαΣοΚ, έκανε γνωστό ότι την προσεχή Δευτέρα, 18 Απριλίου, θα προβεί σε σχετικές ανακοινώσεις όσον αφορά τον εξορθολογισμό των τιμών των διοδίων σε ολόκληρο το εθνικό οδικό δίκτυο.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο οι μειώσεις να ισχύσουν άμεσα κατά την έξοδο για τις εορτές του Πάσχα. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, αυτή τη στιγμή η χρέωση διοδίων κυμαίνεται από 4,5 – 6 λεπτά ανά χιλιόμετρο, ενώ η σκέψη που υπάρχει είναι η χρέωση να μειωθεί στα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο.


Παράλληλα, ο κ. Ρέππας διαβεβαίωσε ότι θα συνεχιστούν απρόσκοπτα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους τα κατασκευαστικά έργα στους πέντε οδικούς άξονες, πολλά από τα οποία είχαν «παγώσει» λόγω των επιφυλάξεων των Τραπεζών.

Όλα πάνε καλά λοιπόν - ή τέλος πάντων διορθώνονται, χάρη στις φιλότιμες προσπάθειες του κράτους. Αυτό είναι το επίσημο "στόρι", το οποίο μεταδίδουν η κυβέρνηση και τα φερέφωνα της (όπως πχ το "Βήμα", κτλ). Και αυτό θα το πιστέψουν και θα "καταπιούν αμάσητο" πάμπολλοι "ενημερωμένοι τηλεθεατές/αναγνώστες".

Όμως, σε προηγούμενο άρθρο μας, που είχαμε δημοσιεύσει στις 09/03, επισημαίναμε, μεταξύ άλλων, τα εξής:

...Η κυβέρνηση έχει κηρύξει στάση πληρωμών σε τεράστια κομμάτια της κοινωνίας, προκειμένου να μη κηρύξει στάση πληρωμών προς τα τραπεζικά παράσιτα, και δεν είναι διατεθειμένη να αλλάξει ρότα.

Το "ιντριγκαδόρικο" βέβαια κομμάτι της ιστορίας είναι πως οι απαιτήσεις των παρασίτων αυτών είναι τόσο αστρονομικές, που οδηγούν την κυβέρνηση στα να κηρύξει στάση πληρωμών όχι μόνο απέναντι στα γνωστά θύματα, τους εργάτες (παρεμπιπτόντως, τα επίσημα -μαγειρεμένα- νούμερα της ανεργίας έσπασαν ένα ακόμα ρεκόρ, και τώρα έφτασαν το 14,8%), κάτι που "εντάξει μωρέ, το ξέρουμε", αλλά και σε μεγάλα κομμάτια μικρομεσαίων, ακόμα και σε μερικούς μεγαλοαστούς.

Αυτό βέβαια προκαλεί μεγάλους τριγμούς - διότι αυτοί οι άνθρωποι έως τώρα στήριζαν την κυβέρνηση (είτε μιλάμε για κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, είτε για κυβέρνηση ΝΔ, μικρή η διαφορά).

Τώρα όμως τους παίρνει και αυτούς η "μπάλα" - προκειμένου να χορτάσουν οι αχόρταγοι τραπεζίτες, τα μεγαλύτερα παράσιτα που κυκλοφορούν σήμερα ανάμεσα μας, θυσιάζονται όχι μόνο εργάτες, αλλά και...άλλα, μικρότερα παράσιτα. Πώς θα συμπεριφερθούν απέναντι στον μερικό αποδεκατισμό τους; Ποιον θα στηρίξουν, όταν είναι ξεκάθαρο πως θα μείνουν λίγοι (οι ισχυρότεροι - ολιγοπώλιο), και οι υπόλοιποι θα βάλουν λουκέτο, ή θα απορροφηθούν από κάποια μεγαλύτερη εταιρία, κτλ;

Ας δούμε πχ νεότερα από τη "συμπαθή" τάξη των εργολάβων που φτιάχνουν τα γνωστά ΣΔΙΤκαι θησαυρίζουν με τα διόδια στους δρόμους, με τα νοίκια για τα σχολεία, τους πυροσβεστικούς σταθμούς, τα νοσοκομεία, κτλ:

«Δεν πληρώνω» του Δημοσίου καταγγέλλουν (και) οι εργολήπτες της Μακεδονίας
Εξήγγειλαν κινητοποιήσεις

Κινητοποιήσεις, που περιλαμβάνουν αποχή από όλους τους προγραμματισμένους διαγωνισμούς έργων και συμβολικές καταλήψεις, εξήγγειλαν για την Τρίτη οι πιστοποιημένοι εργολήπτες δημοσίων έργων της Θεσσαλονίκης και της Κ.Μακεδονίας, αντιδρώντας στην άτυπη «στάση πληρωμών» -όπως υποστηρίζουν- του δημοσίου.
...

Το κράτος βέβαια προσπαθεί να τους βολέψει κάπως, πρέπει άλλωστε τους "δικούς σου ανθρώπους", όπως τους εργολάβους, να τους προσέξεις. Άλλωστε, πολλοί εξ αυτών κινούνται στην αγορά με δάνεια που έχουν πάρει από τις τράπεζες, άρα αν χρεωκοπήσουν, θα έχουν πρόβλημα και οι τράπεζες λόγω των ανεξόφλητων αυτών δανείων. Ως εκ τούτου, το κράτος κάνει "φιλότιμες" προσπάθειες το "καημένο"...να μην αφήσει και εντελώς ξεκρέμαστους τους εργολάβους. 
Οι μόνοι που προφανώς "πρέπει" να μείνουν ξεκρέμαστοι, ώστε να "κινεζοποιηθούν" όσο το δυνατόν περισσότερο είναι οι εργάτες άλλωστε.

Όπως λοιπόν μας λέει η "Ελευθεροτυπία"το κράτος ετοιμάζεται να δώσει λεφτά από τα κρατικά ταμεία, ώστε να επιδοτήσει τους εργολάβους. Και μάλιστα αυτή θα είναι και η περιβόητη "μείωση της τιμής των διοδίων". Αντί δηλαδή οι εργολάβοι να τα βγάζουν κατευθείαν από εμάς μέσω του γνωστού πλέον χαρατσιού, θα τα τσεπώνουν πλέον με τη μορφή κρατικής επιχορήγησης! (αλήθεια, η "ελεύθερη αγορά" που είναι;

Με δανεικά το Δημόσιο θα επιδοτεί τη μείωση διοδίων!
Για τα επόμενα έξι χρόνια, μέσα στα οποία προβλέπεται να ολοκληρώνονται σταδιακά τα έργα στους αυτοκινητόδρομους, το Δημόσιο θα δανείζεται με εγγυήση τα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια και θα επιδοτεί τους εργολάβους για να μειώσουν τις τιμές.

Οι συμβάσεις τού 2007 προβλέπουν ότι από το 2013 -και σε ορισμένα έργα ώς το 2022- το Δημόσιο θα εισπράττει μέρος των εσόδων από τα διόδια που σε τιμές 2010 είχαν υπολογιστεί σε 23 δισ. ευρώ.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ολοκληρώνει ώς την Πέμπτη τις χωριστές συναντήσεις με τους εκπροσώπους των αναδόχων, με στόχο τη σοβαρή μείωση των τιμών σε τμήματα που είναι υπό κατασκευή και μικρότερη στα υπόλοιπα.

Ακόμα πιο ξεκάθαρο είναι το σχετικό άρθρο της "Ναυτεμπορικής", που έχει επιπρόσθετα και μια αναλυτική λίστα με τα χρήματα που έχουν επενδύσει οι τράπεζες στον κλάδο:

Αυτοκινητόδρομοι: Οι 43 τράπεζες που συμμετέχουν στις κοινοπραξίες
Aρση του αδιεξόδου στα έργα με συμβάσεις παραχώρησης

Σε αγώνα δρόμου επιδίδεται η κυβέρνηση και ειδικότερα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, για την επίλυση των διαφορών με τις 43 τράπεζες που συμμετέχουν στις κοινοπραξίες των πέντε οδικών έργων με συμβάσεις παραχώρησης, που έχουν οδηγήσει σε στάση πληρωμών και σε αδιέξοδο την πορεία των έργων αυτών.
...

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Προς Βαθύ κόκκινο,με το συμπάθειο αλλά... άσχετος ο τίτλος και γενικότερα δυσκολεύεσαι πολύ να βρεις το βασικό.

Η ουσία του όλου ζητήματος κτγ που βρίσκεται? Στο ότι ενώ από τη μία λένε ότι μειώνονται τα διόδια κατά 25-30%) από την άλλη αυτό το 25-30% οι κατασκευαστές τα ξαναπαίρνουν μέσω επιδοτήσεων από τον κρατικό προυπολογισμό.Δούλεμα κανονικό δηλαδή, ή σε δουλειά να βρισκόμαστε για να δουλεύει αδιαλείπτως η καλολαδωμένη μηχανή της κυβερνητικής προπαγάνδας.