Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2011

Νέες εξελίξεις στα διόδια

Ποιος χρωστάει σε ποιον κ. Ρέππα;

Από την Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας

...Φροντίστε πρώτα να τα εισπράξετε όσα δικαιούται το ελληνικό κράτος από τους αεριτζήδες μεγαλοεργολάβους!…Σύμφωνα με τα στοιχεία από διάφορες πηγές, τον τελευταίο χρόνο, έχουν πραγματοποιηθεί περίπου 600 χιλιάδες διελεύσεις οχημάτων χωρίς να καταβληθεί το αντίστοιχο αντίτιμο των διοδίων. Αν υπολογίσουμε λοιπόν, πως ο οδηγός κάθε οχήματος έπρεπε να πληρώσει κατά μέσο όρο π.χ. 5 ευρώ (!), τότε τα ποσό που δεν κατάφεραν να εισπράξουν οι εταιρείες, ανέρχεται στα 5 x 600.000 = 3 εκατ. ευρώ και ο ΦΠΑ που δεν εισέπραξε το ελληνικό κράτος περίπου στο 1 εκατ. Ευρώ…Μήπως όμως έφτασε η στιγμή να μας πληροφορήσει ο κ. Ρέππας και οι συνεργάτες του, οι οποίοι ανησυχούν για την απώλεια...εσόδων του ΦΠΑ από τα διόδια, πότε θα εισπράξουν τα 215 εκατ. ευρώ πρόστιμα που οφείλει η Νέα Οδός Α.Ε. προς το ελληνικό κράτος; Ή μήπως αυτό δεν είναι χρέος; Ή μήπως εταιρείες και κυβέρνηση φοβούνται κάτι άλλο;…

Περισσότερες λεπτομέρειες στην ανάρτησή μας ΕΔΩ


Εσφαλμένη η απάντηση της Αρχής για τις κάμερες στα διόδια

...Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα επέτρεψε με απαντητικό της σημείωμα προς τα Υπουργεία Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη, την χρήση εικόνων από τα αυτοκίνητα που διέρχονται χωρίς να πληρώσουν διόδια...Πρόκειται για μια νομικά εσφαλμένη απόφαση της Αρχής, η οποία υποπίπτει σε σοβαρή και ανεξήγητη αντίφαση σε σχέση με την Γνωμοδότηση 1/2009, με την οποία η Αρχή έκρινε αντισυνταγματική την τότε τροπολογία για τις κάμερες, όταν η ΝΔ επέβαλε την νομοθετική εξαίρεση εφαρμογής της προστασίας προσωπικών δεδομένων από κάθε κάμερα του δημοσίου…Η Αρχή ξέχασε αυτές τις συνταγματικές αξιολογήσεις της στην απάντηση που έδωσε στα δύο Υπουργεία για τις κάμερες των διοδίων. Αναφέρει ότι οι συμβάσεις που έχουν οι επιχειρήσεις με το κράτος περιλαμβάνουν ως όρο την υποχρέωση του Δημοσίου για χορήγηση "άδειας χρήσης ηλεκτρονικών τεχνικών συσκευών για τη βεβαίωση της μη καταβολής από τους χρήστες του ισχύοντος διοδίου”...χωρίς όμως η Αρχή αυτή τη φορά να εξετάσει τη συνταγματικότητα της συγκεκριμένης διάταξης, όπως είχε πράξει με την Γνωμοδότηση 1/2009. Διότι εάν είχε εξετάσει τη συνταγματικότητα θα διαπίστωνε και πάλι ότι ελλείπουν οι σαφείς νομοθετικές διατάξεις που προβλέπουν τους όρους συλλογής των προσωπικών δεδομένων από αυτές τις κάμερες. Επίσης, ως μέτρο, η συλλογή φωτογραφιών δεν είναι το ηπιότερο... Διότι η κάμερα δίνει μόνο τον αριθμό του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να διωχθούν ενώ δεν έχουν τελέσει οι ίδιοι την παράβαση...Επιβεβαιώνεται έτσι, για άλλη μια φορά, ότι η Αρχή μετά την έκδοση μιας γνωμοδότησης περί αντισυνταγματικής νομοθεσίας, δεν επιμένει για την επιβολή των απόψεών της, αλλά μάλλον αποσιωπά το θέμα...

Πηγή: E-Lawyer (elawyer.blogspot.com)
Για να διαβάσετε ολοκληρωμένο το άρθρο ανατρέξτε ΕΔΩ

Μία νίκη και ένα… ξεβράκωμα

του Γαλαξιάρχη / sxoliastes xwris synora
Τους αποκάλεσαν απαξιωτικά “κίνημα των τζαμπατζήδων” και “εξέγερση των ΙΧδων”. Στην πραγματικότητα πρόκειται για το μοναδικό ίσως συντονισμένο κίνημα με πανελλαδική, μόνιμη και κλιμακούμενη δράση. Μπορεί να πυροδοτείται από μικροαστούς, αλλά ίσως αυτή η πραγματικότητα να αποτελεί και την πλέον ενθαρρυντική κινηματική ένδειξη  μίας κοινωνικής ομάδας που θεωρείται “άχρηστη”. Μία ακόμη πραγματικότητα: Η κυβέρνηση βρίσκεται σε πανικό, καθώς οι εργοδότες της “εθνικοί εργολάβοι” έχουν αρχίσει να μετράνε χασούρα και να γαβγίζουν παράφωνα, απειλώντας με εγκατάλειψη των έργων οδοποιίας, δηλαδή των χιλιάδων κορίνων που έχουν απλώσει σε ένα μισοξεχαρβαλωμένο δίκτυο επαρχιακών οδών που κάποιοι θέλουν να βαφτίζουν “εθνικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων”.

Πληρώστε τους το ΦΠΑ

Σύμφωνα με τα στοιχεία από διάφορες πηγές, τον τελευταίο χρόνο, έχουν πραγματοποιηθεί περίπου 600 χιλιάδες διελεύσεις οχημάτων χωρίς να καταβληθεί το αντίστοιχο αντίτιμο των διοδίων. Αν υπολογίσουμε λοιπόν, πως ο οδηγός κάθε οχήματος έπρεπε να πληρώσει κατά μέσο όρο π.χ. 5 ευρώ (!), τότε τα ποσό που δεν κατάφεραν να εισπράξουν οι εταιρείες, ανέρχεται στα 3 εκατ. ευρώ και ο ΦΠΑ που δεν εισέπραξε το ελληνικό κράτος περίπου στο 1 εκατ. Ευρώ.
Γράφει η σημερινή Αυγή:
«Το υπουργείο Υποδομών, διά του υφυπουργού Γ. Μαγκριώτη, με το ΠΑΣΟΚ να έχει ψηφίσει αδιαμαρτύρητα τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης της κυβέρνησης της Ν.Δ. το 2007, υποκριτικά διεκτραγωδεί τα προβλήματα των συμβάσεων συντασσόμενος και με τους εργολάβους και με τους πολίτες που διαμαρτύρονται. Μιλώντας χθες στο ραδιόφωνο του Σκάι υποστήριξε πως οι εργολάβοι απειλούν να εγκαταλείψουν τα έργα λόγω διαφόρων προβλημάτων, όπως η άρνηση πληρωμής διοδίων, η απροθυμία των τραπεζών να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση των κοινοπραξιών και η καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων από πλευράς Δημοσίου. Παρ’ ότι παραδέχθηκε ότι “οι κινήσεις πολιτών αναδεικνύουν ένα υπαρκτό πρόβλημα, που είναι τα ακριβά διόδια”, ταυτόχρονα μίλησε “για λάθος κίνηση να μην πληρώνουν διόδια”. Κινδυνολογώντας υποστήριξε ότι ζημιώνεται το κράτος που δεν εισπράττει τον ΦΠΑ, αλλά και οι κοινοπραξίες που υφίστανται ζημιά και θα στραφούν εναντίον του Δημοσίου. Έθεσε εκ νέου θέμα επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων παραχώρησης, κάτι που αποτελούσε προεκλογική σημαία του ΠΑΣΟΚ “για να μειώσει τις τιμές των διοδίων”, οι οποίες εν τω μεταξύ πήραν φωτιά»
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ξεβρακώνεται για μία ακόμη φορά στην προσπάθειά της να εξασφαλίσει το κέρδος του «εθνικού εργολάβου» εις βάρος των πολιτών. Επικαλείται το ΦΠΑ που χάνει η ίδια, άρα κατά τη λογική της τα κρατικά έσοδα (δηλαδή «εμείς»), αλλά κάνει γαργάρα το εξασφαλισμένο κέρδος (πάνω από 10%) του ιδιώτη για ένα έργο που και έχει ήδη πληρωθεί και δεν έχει καν ολοκληρωθεί. Μάλιστα σκαρφίζονται αυτό το κόλπο ώστε να μετατρέψουν το ιδιωτικό χαράτσι σε δημόσια οφειλή, ώστε να μπορούν να παρέμβουν στο κίνημα εναντίον των διοδίων. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Ελευθεροτυπίας: «με ρύθμιση που θα ενταχθεί στο νομοσχέδιο για τα δημόσια έργα, τα διόδια θα χαρακτηρίζονται δημόσιο έσοδο, θα προβλέπεται πρόστιμο για όσους δεν πληρώνουν που θα εισπράττεται μέσω των ΔΟΥ και μάλιστα με προσαύξηση για την καθυστερημένη καταβολή». Αν νομοθετήσουν κάτι τέτοιο, τότε θα πρόκειται για ένα ακόμη πανηγυρικό ξεβράκωμα της άθλιας υποταγής των “σοσιαλδημοκρατών” της εξουσίας στο ιδιωτικό κεφάλαιο, το οποίο υπηρετούν σαν πιστά σκυλάκια.
Αν θέλετε λοιπόν να τους… πεθάνετε στη νομιμότητα, κάντε το εξής απλό: Πληρώστε μόνο το ΦΠΑ (23% επί της τιμής του διοδίου). Έτσι, ακόμη και ο Μαγκριώτης, ως γνήσιο σοσιαλιστικό τέκνο, οφείλει να ενταχθεί στο κίνημα…
Ζαphod
___________________________________________________________________________

Εσφαλμένη η απάντηση της Αρχής για τις κάμερες στα διόδια

Όπως έχει δημοσιοποιηθεί, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα επέτρεψε με απαντητικό της σημείωμα προς τα Υπουργεία Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη, την χρήση εικόνων από τα αυτοκίνητα που διέρχονται χωρίς να πληρώσουν διόδια, προκειμένου οι επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται τους δρόμους να μπορούν να στραφούν δικαστικώς εναντίον των οδηγών.
Πρόκειται για μια νομικά εσφαλμένη απόφαση της Αρχής, η οποία υποπίπτει σε σοβαρή και ανεξήγητη αντίφαση σε σχέση με την Γνωμοδότηση 1/2009 (βλ. εδώ), με την οποία η Αρχή έκρινε αντισυνταγματική την τότε τροπολογία για τις κάμερες, όταν η ΝΔ επέβαλε την νομοθετική εξαίρεση εφαρμογής της προστασίας προσωπικών δεδομένων από κάθε κάμερα του δημοσίου.
Σε εκείνη την Γνωμοδότηση, η Αρχή επέμενε – ορθά- ότι η λειτουργία των καμερών προϋποθέτει την θέσπιση ειδικής νομοθεσίας με την οποία θα προβλέπονται συγκεκριμένες διατάξεις για τη συλλογή, την αποθήκευση, τη χρήση και την διαβίβαση των δεδομένων. Διαφορετικά, μια γενική διάταξη που λέει απλώς ότι “επιτρέπεται η λειτουργία καμερών”, χωρίς την πρόβλεψη σαφών όρων συλλογής εικόνων και δικαιωμάτων για τους πολίτες είναι αντίθετη στο Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Η Αρχή ξέχασε αυτές τις συνταγματικές αξιολογήσεις της στην απάντηση που έδωσε στα δύο Υπουργεία για τις κάμερες των διοδίων. Αναφέρει ότι οι συμβάσεις που έχουν οι επιχειρήσεις με το κράτος περιλαμβάνουν ως όρο την υποχρέωση του Δημοσίου για χορήγηση “άδειας χρήσης ηλεκτρονικών τεχνικών συσκευών για τη βεβαίωση της μη καταβολής από τους χρήστες του ισχύοντος διοδίου τέλους από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων”. Αυτός ο συμβατικός όρος θεωρήθηκε επαρκής νομική βάση για την Αρχή, η οποία έσπευσε να θεωρήσει ότι με αυτόν τον τρόπο πληρούται η εξαίρεση του άρθρου 5 παρ. 2 στ. β’ του Ν.2472 (εκπλήρωση νομικής υποχρέωσης του υπεύθυνου επεξεργασίας), χωρίς όμως η Αρχή αυτή τη φορά να εξετάσει τη συνταγματικότητα της συγκεκριμένης διάταξης, όπως είχε πράξει με την Γνωμοδότηση 1/2009. Διότι εάν είχε εξετάσει τη συνταγματικότητα θα διαπίστωνε και πάλι ότι ελλείπουν οι σαφείς νομοθετικές διατάξεις που προβλέπουν τους όρους συλλογής των προσωπικών δεδομένων από αυτές τις κάμερες.
Επίσης, ως μέτρο, η συλλογή φωτογραφιών δεν είναι το ηπιότερο: θα μπορούσε η καταγραφή να γίνεται χειρόγραφα από έναν υπάλληλο των διοδίων ή ακόμη ορθότερα από κάποιον προανακριτικό υπάλληλο. Διότι η κάμερα δίνει μόνο τον αριθμό του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να διωχθούν ενώ δεν έχουν τελέσει οι ίδιοι την παράβαση. Οπότε τα δεδομένα που συλλέγονται από τις κάμερες δεν είναι ακριβή και μπορεί να οδηγήσουν αθώους στα δικαστήρια. Διάβασα μάλιστα ότι η σκέψη των εταιριών είναι η έκδοση διαταγών πληρωμής που θα οδηγήσει κατευθείαν τους πολίτες στην αγκαλιά του ΤΕΙΡΕΣΙΑ.
Συνεπώς, η “άδεια” που δίνει η Αρχή δεν βρίσκεται σε συμφωνία με το Σύνταγμα και το Ευρωπαϊκό Δίκαιο, γι’ αυτό θα πρέπει να επανεξεταστεί η υπόθεση από το ανεξάρτητο όργανο, σε κανονικό σχηματισμό διοικητικού συμβουλίου κι όχι ως ένα “ενημερωτικό” σημείωμα από τον Πρόεδρό του.
Επιβεβαιώνεται έτσι, για άλλη μια φορά, ότι η Αρχή μετά την έκδοση μιας γνωμοδότησης περί αντισυνταγματικής νομοθεσίας, δεν επιμένει για την επιβολή των απόψεών της, αλλά μάλλον αποσιωπά το θέμα, όπως ήταν το συμπέρασμα και στην Αξιολόγηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για το 2009.
Πηγή : E-Lawyer


ΠΗΓΗ: ΑΥΓΗ
Ημερομηνία δημοσίευσης: 06/01/2011
O χορός των τσουχτερών αυξήσεων στις τιμές των διοδίων για οδικούς άξονες που δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη, παρ' ότι χρηματοδοτήθηκαν από όλα τα κοινοτικά πλαίσια στήριξης, καλά κρατεί, με το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών να κινδυνολογεί πως οι εργολάβοι θα εγκαταλείψουν τα έργα.

* Η κυβέρνηση κατανοεί τους πολίτες, αλλά συμπαραστέκεται στους εργολάβους...
Την ίδια ώρα, μπροστά στη διογκούμενη άρνηση των πολιτών να πληρώσουν τσουχτερά διόδια για δρόμους που δεν διαθέτουν τα χαρακτηριστικά των ασφαλών αυτοκινητοδρόμων, φαίνεται να αναζητεί τρόπους, με τη συνεργασία των κοινοπραξιών, προκειμένου να εισπραχθούν εκ των υστέρων... τα διαφυγόντα ποσά από το αντίτιμο των διοδίων. Εύφορο έδαφος προς τούτο έχει δημιουργήσει το “ναι” της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα στη φωτογράφιση των πινακίδων των οχημάτων που οι οδηγοί τους αρνούνται να πληρώσουν.

Χθες, η “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.” ανακοίνωσε νέες αυξήσεις από 10 έως 60 λεπτά, ανάλογα την κατηγορία του οχήματος, η οποία θα ισχύσει από τα μεσάνυχτα της Κυριακής 9 Ιανουαρίου για το τμήμα Ράχες Φθιώτιδας - Κλειδί Ημαθίας. Προηγήθηκαν οι ανακοινώσεις για αυξήσεις στην εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας, Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας, Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας.

Το υπουργείο Υποδομών, διά του υφυπουργού Γ. Μαγκριώτη, με το ΠΑΣΟΚ να έχει ψηφίσει αδιαμαρτύρητα τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης της κυβέρνησης της Ν.Δ. το 2007, υποκριτικά διεκτραγωδεί τα προβλήματα των συμβάσεων συντασσόμενος και με τους εργολάβους και με τους πολίτες που διαμαρτύρονται. Μιλώντας χθες στο ραδιόφωνο του Σκάι υποστήριξε πως οι εργολάβοι απειλούν να εγκαταλείψουν τα έργα λόγω διαφόρων προβλημάτων, όπως η άρνηση πληρωμής διοδίων, η απροθυμία των τραπεζών να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση των κοινοπραξιών και η καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων από πλευράς Δημοσίου. Παρ' ότι παραδέχθηκε ότι "οι κινήσεις πολιτών αναδεικνύουν ένα υπαρκτό πρόβλημα, που είναι τα ακριβά διόδια", ταυτόχρονα μίλησε "για λάθος κίνηση να μην πληρώνουν διόδια". Κινδυνολογώντας υποστήριξε ότι ζημιώνεται το κράτος που δεν εισπράττει τον ΦΠΑ, αλλά και οι κοινοπραξίες που υφίστανται ζημιά και θα στραφούν εναντίον του Δημοσίου. Έθεσε εκ νέου θέμα επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων παραχώρησης, κάτι που αποτελούσε προεκλογική σημαία του ΠΑΣΟΚ "για να μειώσει τις τιμές των διοδίων", οι οποίες εν τω μεταξύ πήραν φωτιά.
Ο αρμόδιος υπουργός Δ. Ρέππας προ καιρού είχε κλείσει το θέμα λέγοντας ότι αυτήν την περίοδο δεν συμφέρει η αναδιαπραγμάτευση λόγω υψηλών επιτοκίων δανεισμού. Χθες, ο Γ. Μαγκριώτης είπε: "Πρέπει να γίνουν τροποποιήσεις και των πέντε συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, αφού προχωρήσουμε σε διαπραγματεύσεις με βάση τα νέα δεδομένα για να σώσουμε τα έργα και οι συμβάσεις αυτές θα έρθουν σύντομα στη Βουλή”.

Δεν υπάρχουν σχόλια: