Πηγή: ΑΥΓΗ
Το βασικότερο από τα επιχειρήματα με τα οποία η κυβέρνηση προσπαθεί να διαλύσει τις αστικές δημόσιες συγκοινωνίες (με τα ΚΤΕΛ να καιροφυλακτούν) είναι πως το κράτος δεν μπορεί να επιδοτεί τις μετακινήσεις και ότι πρέπει οι αστικές συγκοινωνίες να στηρίζονται στα χρήματα που εισπράττουν από τα εισιτήρια.
Ο ΟΑΣΘ, που αποτελεί πολυμετοχική ιδιωτική επιχείρηση η οποία εδώ και χρόνια κατέχει το μονοπώλιο των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, επιδοτείται αδρά από το κράτος, αυξάνει κάθε τρεις και λίγο την τιμή των εισιτηρίων και κάθε φορά που γίνεται αυτό προτείνει και την κατάργηση των πολλαπλών μετεπιβιβάσεων στο ήδη αυξημένο εισιτήριο. Συγκεκριμένα, ο ΟΑΣΘ το 2002 επιδοτήθηκε από το Δημόσιο 56 εκατ. 270 χιλ. ευρώ, το 2009 121 εκατ. 287 χιλ. ευρώ, το 2010 ο αντίστοιχος προϋπολογισμός τού έδινε 111 εκατ. 822 χιλ. ευρώ, ενώ το 2011 από το προϋπολογισμένο ποσό των 113 εκατ. ευρώ λέγεται ότι θα πάρει περίπου 93 εκατ. ευρω.
Παράλληλα ο ΟΑΣΘ κερδίζει επιπλέον χρήματα τόσο από την κοπή των εισιτήριων εντός των λεωφορείων (καθώς ο κερματοδέκτης δεν δίνει ρέστα) και από τα χιλιάδες πρόστιμα που έχει επιβάλει στους πολίτες, πρόστιμα που διπλασιάζονται και τριπλασιάζονται σε χρόνο μηδέν. Συγκεκριμένα από τον Μάιο ώς τον Σεπτέμβριο έχουν κοπεί 20.000 πρόστιμα που αντιστοιχούν σε περίπου 850 χιλ. ευρώ. Ένα μεγάλο ποσοστό των προστίμων, το οποίο μπορεί να φτάνει και το 50%, εισπράττεται από τους ελεγκτές... έτσι έχουν έναν λόγο παραπάνω να δείχνουν μεγαλύτερο ζήλο στη δουλειά τους.
Όσον αφορά τις αυξήσεις των εισιτηρίων, βέβαια, υπεύθυνος δεν είναι μόνο ο ΟΑΣΘ καθώς αυτές υπογράφονται από το υπουργείο Μεταφορών. Η πολιτική αυτή του ΟΑΣΘ δεν βρίσκει συνήθως αντίθετους ούτε τους εργαζομένους του, καθώς πολλοί από αυτούς είναι και μέτοχοι του "οργανισμού"! Κάθε φορά που επιχειρείται νέα αύξηση, ο ΟΑΣΘ μιλάει για «εξορθολογισμό των διαδρομών», για «δίκαιη τιμολογιακή πολιτική», ενώ αυτή τη φορά προφασίζεται την μείωση της επιδότησης από το κράτος. Και αυτό γιατί απλώς θέλει να κρατήσει τα κέρδη των μετόχων του σταθερά μεταφέροντας τα βάρη στους φοιτητές, στους εργαζόμενους, στους συνταξιούχους δηλαδή σε αυτούς που χρησιμοποιούν το λεωφορείο. Να σημειωθεί ότι από το 2007-2009 στον ΟΑΣΘ το επιχειρηματικό κέρδος αυξήθηκε κατά 2.236.544 ευρώ ή 16%...
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, εδώ και μερικούς μήνες ο ΟΑΣΘ έχει προσλάβει ειδικούς σεκιουριτάδες για να ελέγχουν δήθεν για τυχόν κλοπές. Στην πραγματικότητα, κάνουν τη δουλειά των «μπράβων» των ελεγκτών εκσφενδονίζοντας απειλές προς τους επιβάτες, που δεν έχουν κόψει εισιτήριο και δεν θέλουν να δώσουν τα στοιχεία τους σε ιδιωτική εταιρεία, ότι θα μεταφερθούν στο αστυνομικό τμήμα. Τελευταία, οι μπράβοι επιδίδονται στο να σκίζουν αφίσες των κινημάτων ενάντια στις αυξήσεις...
Σ.Π.
Το βασικότερο από τα επιχειρήματα με τα οποία η κυβέρνηση προσπαθεί να διαλύσει τις αστικές δημόσιες συγκοινωνίες (με τα ΚΤΕΛ να καιροφυλακτούν) είναι πως το κράτος δεν μπορεί να επιδοτεί τις μετακινήσεις και ότι πρέπει οι αστικές συγκοινωνίες να στηρίζονται στα χρήματα που εισπράττουν από τα εισιτήρια.
Ο ΟΑΣΘ, που αποτελεί πολυμετοχική ιδιωτική επιχείρηση η οποία εδώ και χρόνια κατέχει το μονοπώλιο των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, επιδοτείται αδρά από το κράτος, αυξάνει κάθε τρεις και λίγο την τιμή των εισιτηρίων και κάθε φορά που γίνεται αυτό προτείνει και την κατάργηση των πολλαπλών μετεπιβιβάσεων στο ήδη αυξημένο εισιτήριο. Συγκεκριμένα, ο ΟΑΣΘ το 2002 επιδοτήθηκε από το Δημόσιο 56 εκατ. 270 χιλ. ευρώ, το 2009 121 εκατ. 287 χιλ. ευρώ, το 2010 ο αντίστοιχος προϋπολογισμός τού έδινε 111 εκατ. 822 χιλ. ευρώ, ενώ το 2011 από το προϋπολογισμένο ποσό των 113 εκατ. ευρώ λέγεται ότι θα πάρει περίπου 93 εκατ. ευρω.
Παράλληλα ο ΟΑΣΘ κερδίζει επιπλέον χρήματα τόσο από την κοπή των εισιτήριων εντός των λεωφορείων (καθώς ο κερματοδέκτης δεν δίνει ρέστα) και από τα χιλιάδες πρόστιμα που έχει επιβάλει στους πολίτες, πρόστιμα που διπλασιάζονται και τριπλασιάζονται σε χρόνο μηδέν. Συγκεκριμένα από τον Μάιο ώς τον Σεπτέμβριο έχουν κοπεί 20.000 πρόστιμα που αντιστοιχούν σε περίπου 850 χιλ. ευρώ. Ένα μεγάλο ποσοστό των προστίμων, το οποίο μπορεί να φτάνει και το 50%, εισπράττεται από τους ελεγκτές... έτσι έχουν έναν λόγο παραπάνω να δείχνουν μεγαλύτερο ζήλο στη δουλειά τους.
Όσον αφορά τις αυξήσεις των εισιτηρίων, βέβαια, υπεύθυνος δεν είναι μόνο ο ΟΑΣΘ καθώς αυτές υπογράφονται από το υπουργείο Μεταφορών. Η πολιτική αυτή του ΟΑΣΘ δεν βρίσκει συνήθως αντίθετους ούτε τους εργαζομένους του, καθώς πολλοί από αυτούς είναι και μέτοχοι του "οργανισμού"! Κάθε φορά που επιχειρείται νέα αύξηση, ο ΟΑΣΘ μιλάει για «εξορθολογισμό των διαδρομών», για «δίκαιη τιμολογιακή πολιτική», ενώ αυτή τη φορά προφασίζεται την μείωση της επιδότησης από το κράτος. Και αυτό γιατί απλώς θέλει να κρατήσει τα κέρδη των μετόχων του σταθερά μεταφέροντας τα βάρη στους φοιτητές, στους εργαζόμενους, στους συνταξιούχους δηλαδή σε αυτούς που χρησιμοποιούν το λεωφορείο. Να σημειωθεί ότι από το 2007-2009 στον ΟΑΣΘ το επιχειρηματικό κέρδος αυξήθηκε κατά 2.236.544 ευρώ ή 16%...
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, εδώ και μερικούς μήνες ο ΟΑΣΘ έχει προσλάβει ειδικούς σεκιουριτάδες για να ελέγχουν δήθεν για τυχόν κλοπές. Στην πραγματικότητα, κάνουν τη δουλειά των «μπράβων» των ελεγκτών εκσφενδονίζοντας απειλές προς τους επιβάτες, που δεν έχουν κόψει εισιτήριο και δεν θέλουν να δώσουν τα στοιχεία τους σε ιδιωτική εταιρεία, ότι θα μεταφερθούν στο αστυνομικό τμήμα. Τελευταία, οι μπράβοι επιδίδονται στο να σκίζουν αφίσες των κινημάτων ενάντια στις αυξήσεις...
Σ.Π.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου