ΠΗΓΗ: LeftG700
ΑΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ των θιασωτών του Τέλους της Ιστορίας η λέξη-πασπαρτού είναι το μετά που την κολλάνε ως πρώτο συνθετικό όπου τους κατέβει, παράγοντας μια ατελείωτη ποικιλία από άλλες λέξεις-καραμέλες, σε σημαντικό τμήμα του αριστερού στρατοπέδου η αντίστοιχη είναι το αυτο-. Η οποία μάλιστα, ίσως επειδή η αριστερή σκέψη είναι πάντα αρτιότερη από αυτή των αντιπάλων της, έχει ακόμα πιο θαυματουργές ιδιότητες από την ομόλογή της.
ΕΤΣΙ, ΕΝΩ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ του μετά η έννοια που παράγεται είναι κάτι, υποτίθεται, τελείως νέο και διαφορετικό από το προϋπάρχον (βιομηχανική κοινωνία/μεταβιομηχανική κοινωνία, μοντέρνο/μεταμοντέρνο, πολιτική/μεταπολιτική και πάει λέγοντας), στην περίπτωση του αυτο-, φαντάζονται, το αποτέλεσμα είναι μια επανόρθωση, μιααποκατάσταση σε ό,τι υπήρξε παραμορφωμένο καιδιαστρεβλωμένο.
ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ η οργάνωση παύει να «τους τραβάει απ’ το μανίκι» αφού είναι προϊόν αυτο-οργάνωσης, οι θεσμοί δεν επιβάλλονται πια από τα πάνω γιατί έχουμε αυτο-θέσμιση και, γενικά, η ετερονομία καταργείται αφού έχουμε εισέλθει στο βασίλειο της αυτο-νομίας.
ΦΥΣΙΚΑ, όλα αυτά ισχύουν μόνο στο επίπεδο της ΑΜ της εποχής μας, του ατόμου· και τούτο, βέβαια, αν ξεχάσουμε ότι η διαμόρφωση του εαυτού είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων που τον υπερβαίνουν. Αν τα μεταφέρουμε όμως σε συλλογικό επίπεδο πάνε περίπατο για καθαρό αέρα —ενδεχομένως και κοπανιστό. Γιατί, απλούστατα, οι άνθρωποι έχουν διαφορετικές απόψεις και πάντα προκύπτουν διαφορετικές λύσεις στο κάθε πρόβλημα. Οπότε, για να συνεχίσει να υφίσταται η συλλογικότητα (ομάδα, οργάνωση, κόμμα, δήμος, κοινωνία —you name it), κάποιοι πρέπει να πάνε πάσο —άτιμη πόκα, τι λέξεις μάς βάζεις να γράφουμε! Και τότε, για τους εκάστοτε μειοψηφούντες, η αυτο-οργάνωση ξαναγίνεται σκέτη οργάνωση που μπορεί να τους τραβήξει όχι μόνο το μανίκι, αλλά και το αυτί, η αυτο-θέσμιση, θεσμοί που δεν γουστάρουν, αλλά πρέπει να σεβαστούν και η αυτο-νομία, νόμοι που έχουν καταψηφίσει, αλλά τους οποίους πρέπει να τηρήσουν.
ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ αυτή η λατρεία του αυτο- μέσα στην Αριστερά; Σε ένα συνδυασμό δυο παραγόντων: Στις κακές εμπειρίες των σοσιαλισμών του 20ου αιώνα και στην ανάδυση του ατόμου-Αφέντη μέσα από τη θριαμβευτική επιστροφή στα φιλελεύθερα δόγματα, που τροφοδοτήθηκε και από την κατάρρευση των πρώτων.
ΠΟΤΕ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ; Άγνωστον, τουλάχιστον σ’ εμάς. Για το πώς όμως θα σταματήσει, ή τουλάχιστον θα μετριαστεί, μπορούμε να πούμε δυο λόγια: ξεχωρίζοντας την ήρα απ’ το στάρι.
ΗΓΟΥΝ, ΤΟΥΤΕΣΤΙΝ, ΔΗΛΑΔΗ, τις ονειροφαντασίες από τα οράματα.
5 σχόλια:
Είναι ένα αξιόλογο άρθρο που δείχνει τις αδυναμίες της Αριστεράς να ξεφύγει από τον αόριστο λόγο και να γίνει πιο συγκεκριμμένη.
Αυτό οφείλεται στην υποχώρηση της εργατικής σκέψης και την κυριαρχία των ψευτοδιαννοουμένων στις γραμμές της.
Επίσης πρέπει να ξεχωρισθεί το κλασσικό από την ρετσινιά του παραδοσιακού.
Ο Μαρξ σήμερα επανέρχεται στην παγκόσμια σκέψη γιατί είναι κλασσικός.
Οι υπόλοιποι μετά τον Μαρξ δεν έχουν προσθέσει στην ουσία σχεδόν τίποτε.Ποιός τους θυμάται?
Ενα ευχάριστο δείγμα αυτής της σκέψης είναι η ανακοίνωση του κόκκινου για κριτική ψήφο στον Μητρόπουλο.
Κορίτσια, τώρα το είδαμε. Ευχαριστούμε θερμά για την τιμητική αναδημοσίευση!
Τα λέμε
Αν μας πειτε και τι παιχνιδι στα χαρτια παιζουνε οι κυριοι στον συνοδευτικο πινακα, θα σας βαλουμε κι άλλα...
cynical
Ωχ! Το τρίλημμα του (αριστερού) χαρτοπαίκτη:
Αν απαντήσει σωστά, αυξάνει την ισχύ των "μεγαφώνων" του, αλλά μειώνει την αξιοπιστία του, αφού κινδυνεύει να χαρακτηριστεί ένα ρεμάλι και μισό, που ξημεροβραδιάζεται στις λέσχες.
Αν δεν απαντήσει, διατηρεί την ακεραιότητά του, αλλά μεταξύ "συγγενών και φίλων".
Κι αν απαντήσει λάθος, εντάσσεται στην κατηγορία των δίχως κέρδος κερασφόρων και χαρακτηρίζεται επικίνδυνος για το κίνημα!
Πτάνα διαλεκτική!
Και πάλι ωχ! Μόλις τώρα ήρθε ένα ξεχεστήριο SMS. Αντιγράφουμε:
"Βρε ούφο η γυναίκα έβαλε τον πίνακα για να μας πειράξει. Δεν τοπιασες με την πρώτη δε το πιάνεις ούτε τώρα που στο μισολέει; Τρίμηνη αναστολή ιδιότητας μέλους"
Φίλη cyn, επιβεβαιώνεις το χιούμορ σου θριαμβευτικά!
Tα λέμε
Δημοσίευση σχολίου