Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

ΧΩΡΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ... ΤΟ “ΝΕΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ” ΤΗΣ Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ!


ΠΗΓΗ: ΙΣΚΡΑ


“ΛΟΥΚΕΤΟ” ΣΕ 37 ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΑ
ΠΑΕΙ ΓΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΚΑΙ Η ΣΙΤΙΣΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ!
Απόφαση – “βόμβα” του υπουργείου Παιδείας και της Α. Διαμαντοπούλου βάζει “λουκέτο” σε 37 ερευνητικά κέντρα και ινστιτούτα! Παρά τις συνεχείς διακηρύξεις και εξαγγελίες των κατά καιρούς υπουργών για τομέλλον της εκπαίδευσης και το ρόλο του περίφημου “νέου πανεπιστημίου”, αυτό φαίνεται να καταργεί στην πράξη την έρευνα!
Συγκεκριμένα, με χτεσινή απόφαση του υπουργείου, η οποία θα προωθηθεί σαν νομοθετική ρύθμισηάμεσα και θα συζητηθεί σήμερα στη Βουλή, αναμένονται τεράστιες περικοπές στα ερευνητικά Ινστιτούτα και στα Κέντρα Έρευνας της Ακαδημίας Αθηνών. Τα 56 Ινστιτούτα των Ερευνητικών Κέντρων, που εποπτεύονται από τη Γενική Γραμματεία Ερευνας και Τεχνολογίας θα συμπτυχθούν σε 31, ενώ τα Κέντρα Ερευνας της Ακαδημίας Αθηνών, από 14 θα μειωθούν σε 2
Φυσικά, η υπουργός Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου, σε δηλώσεις της κατά τη διάρκεια της χτεσινής (20/2) συνεδρίασης του Εθνικού Συμβουλίου Ερευνας και Τεχνολογίας (ΕΣΕΤ), ανακοίνωσε με στόμφο ότι «προχωρεί μια μεγάλη μεταρρύθμιση στον χώρο της Ερευνας και της Καινοτομίας», με στόχο να μπει τέλος στη... διάσπαση δράσεων και υποδομών!

Το πρόβλημα είναι ότι, έτσι κι αλλιώς, η χρηματοδοτούμενη επιστημονική έρευνα στην Ελλάδααποτελεί περίπου “σύντομο ανέκδοτο” για εκατοντάδες (ερευνητές, ακαδημαϊκούς, υποψήφιους διδάκτορες, μεταπτυχιακούς φοιτητές). Ενδεικτικό είναι ότι η Ελλάδα δαπάνησε λιγότερο από 0,5% του ΑΕΠ το 2011 για την έρευνα, όταν ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι 2,01%! Έτσι, μια τέτοιαδραστική περικοπή, όχι μόνο είναι ένα ακόμα χτύπημα στο “πτώμα” της έρευνας, αλλά έρχεται σε απόλυτη αντίφαση με τις εξαγγελίες περί “εκσυγχρονισμού του πανεπιστημίου” και "έμφασης στην έρευνα και στην καινοτομία"! Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο τραγική αν εντάξει κανείς σε αυτό το πλαίσιο το τωρινό “τσεκούρι” (της τάξεως του 60% τα τελευταία δύο χρόνια) στα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και σε διδακτικό προσωπικό.
Αυτή τη χρόνια υποχρηματοδότηση της έρευνας, που τείνει να εξελιχθεί σε στάση πληρωμών στις κοινωνικές δαπάνες, έρχονται βέβαια να τη διαψεύσουν τα στοιχεία: σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, κατά την περίοδο 1993-2008, ο αριθμός των ελληνικών επιστημονικών δημοσιεύσεων ακολουθεί συνεχή ανοδική πορεία, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να παρουσιάζει από τους μεγαλύτερους ρυθμούς αύξησης μεταξύ των 27 χωρών μελών της ΕΕ και των 30 χωρών μελών του ΟΟΣΑ. Ταυτόχρονα, το 2007, με 820 δημοσιεύσεις ανά 1.000.000 κατοίκους, η Ελλάδα κατατάσσεται 17η μεταξύ των χωρών μελών του ΟΟΣΑ, ξεπερνώντας χώρες όπως η Ιαπωνία, η Ιταλία και η Ισπανία...
Φυσικά, την ίδια στιγμή που το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών είχε μείνει για πολύ καιρό χωρίς πετρέλαιο θέρμανσης και η Α. Διαμαντοπούλου διακήρυττε ότι “λεφτά δεν υπάρχουν” (προφανώς επειδή η Ελλάδα κατάφερε να απορροφήσει για την παιδεία μόλις το 15% των κονδυλίων του ΕΣΠΑ!), ξόδευε πέρυσι περί τα 33 εκατομμύρια ευρώ σε ανούσιες δημοσκοπήσεις και προσωπική επικοινωνιακή προβολή (βλ. παρακάτω πίνακα).
Πηγή: Ελευθεροτυπία
“ΒΑΡΥ ΕΞΟΔΟ” Η ΣΙΤΙΣΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ!!! ΕΝΩ "ΚΟΛΛΗΣΕ" ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕ ΜΙΚΡΟΓΕΥΜΑΤΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Και μέσα στη γενικότερη κατάρρευση της παιδείας, το υπουργείο αποφάσισε τη μείωση της σίτισης των φοιτητών κατά περίπου 10%, στα πλαίσια του νέου προϋπολογισμού - “σφαγείου”! Οι περικοπές θα είναι της τάξης των 6 εκατομμυρίων ευρώ (3 για τα ΑΕΙ και άλλα 3 για τα ΤΕΙ).
Ωστόσο, διάφοροι κύκλοι (ακόμα και μέσα από το υπουργείο) προβλέπουν εν τέλει ακόμα και τηνκατάργηση της σίτισης! Αίσχος!
Την ίδια ώρα, στη γραφειοκρατία "σκοντάφτει" το πρόγραμμα μικρογευμάτων που επρόκειτο να διανεμηθούν στους μαθητές 18 σχολείων της Αττικής, ως συμβολή στο πρόβλημα υποσιτισμού πολλών παιδιών εξ αιτίας της δυσχερούς οικονομικής κατάστασης στην οποία έχουν περιέλθει οι οικογένειες τους. Το πρόγραμμα, ο σχεδιασμός του οποίου έχει ξεκινήσει ήδη απ' τα Χριστούγεννα, χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και θα εφαρμοστεί πιλοτικά στο Λεκανοπέδιο σε σχολεία που είναι ενταγμένα στη Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας. Πρόκειται για περιοχές με έντονα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα. Ούτε όμως και αυτή την υποτυπώδη, προσωρινή και εντελώς ανεπαρκή βοήθεια δεν έχει ακόμα προσφέρει το υπουργείο στους μαθητές και τις οικογένειες τους!


Δεν υπάρχουν σχόλια: