ΠΗΓΗ: ΕΠΟΧΗ
Του
Κώστα Νικολάου*
Εφιάλτης έχει γίνει η ακρίβεια, καθώς οι τιμές των προϊόντων καλπάζουν ανεξέλεγκτα και ξεπερνούν κατά πολύ αυτές των ευρωπαϊκών χωρών. Αν υπολογίσουμε και τους χαμηλούς μισθούς που στην χώρα μας υπολείπονται κατά 50% των χωρών αυτών, τότε θα πρέπει να μιλάμε για υπερκοστολογημένα προϊόντα πάνω από 100%.
Για την κατάσταση αυτή οι βιομήχανοι δείχνουν τις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου. Αυτοί ευθύνονται για την μεγάλη ακρίβεια, ισχυρίζονται. Οι εμπορικές επιχειρήσεις ανταποδίδουν, εμείς όσο αγοράζουμε τόσο πουλάμε, λένε, αφήνοντας να εννοηθεί πως υπάρχει διένεξη ή πόλεμος μεταξύ βιομηχανίας και εμπορικών επιχειρήσεων.
Η αλήθεια όμως είναι διαφορετική, καθώς τόσο η βιομηχανία, δηλαδή αυτοί που παράγουν τα προϊόντα, όσο και οι εμπορικές επιχειρήσεις δηλαδή αυτοί που τα πωλούν, μεταξύ τους συνεργάζονται άριστα. Η συνεργασία μεταξύ βιομηχανίας και εμπορίου είναι τόσο στενή που η υπερκοστολόγηση των προϊόντων μοιράζεται σχεδόν στη μέση.
Να τα πάρουμε, όμως, με τη σειρά και, για προφανείς λόγους, ας περιοριστούμε στον κλάδο τροφίμων και ποτών.