Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΡΘΡΑ / ciaoant1. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΡΘΡΑ / ciaoant1. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2012

Greater productivity, and the eight-hour day




ΠΗΓΗ: What About Marx
του ciaoant1 

I received a comment from one of my readers in yesterday's post, asking me to translate in English some of my older articles about the monetary system and gold (i have been blogging in Greek for 5 years now). However, before we get there, we must first explore some issues that are much more important, despite the fact that they are not discussed as much as gold, or the fall of the dollar-centric monetary system we have today.

Here's something from the Keynesian economist Joseph Stiglitz (source: Vanity Fair):
[...] The argument has been made that the Fed caused the [1929] Depression by tightening money, and if only the Fed back then had increased the money supply—in other words, had done what the Fed has done today—a full-blown Depression would likely have been averted. In economics, it’s difficult to test hypotheses with controlled experiments of the kind the hard sciences can conduct. But the inability of the monetary expansion to counteract this current recession should forever lay to rest the idea that monetary policy was the prime culprit in the 1930s. The problem today, as it was then, is something else. The problem today is the so-called real economy. It’s a problem rooted in the kinds of jobs we have, the kind we need, and the kind we’re losing, and rooted as well in the kind of workers we want and the kind we don’t know what to do with. The real economy has been in a state of wrenching transition for decades, and its dislocations have never been squarely faced. A crisis of the real economy lies behind the Long Slump, just as it lay behind the Great Depression.

Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2011

Προστατευτισμός: Το δόγμα της "αμοιβαίας καταστροφής" εν δράσε



του ciaoant1

Η επιστροφή στον προστατευτισμό υπάρχει ως τάση σε κάθε χώρα

Αν είσαι Κινέζος, τότε "μην αγοράζεις αμερικάνικα προϊόντα".

Αν είσαι Γάλλος, τότε "να αγοράζεις γαλλικά προϊόντα".

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα τελευταία "κατορθώματα" του καπιταλισμού, που αργά αλλά σταθερά γυρίζει σε προστατευτισμό, τάση που ήδη υπάρχει, και που αναμένεται να γιγαντωθεί όσο η κυβέρνηση του κάθε κράτους βλέπει την εθνική της οικονομία να βυθίζεται ολοένα και πιο βαθιά στην κρίση.

Εδώ και μια σχετική πρόβλεψη από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ):

The economic crisis threatens to increase protectionism as governments think more on a national than an international level, Pascal Lamy, Director General of the World Trade Organization (WTO) told CNBC Thursday. 

He added that it is now much more difficult to get big players such as the US and China to commit to agreements than a few years ago, and warned of “increasing protectionism pressures” and a “vicious circle” if countries don’t co-operate.

Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2011

Ήρθε το τέλος για το ευρώ; Ή μήπως όχι;



ciaoant1

Πλέον όλα τα media, ακόμα και μερικά γερμανικά, πόσο μάλλον το αμερικάνικα/αγγλικά, συζητούν ανοιχτά αυτό που μέχρι πριν από λίγα χρόνια τους φαινόταν "αδιανόητο": Τη διάλυση της ευρωζώνης. Είναι όμως έτσι; Ήρθε το τέλος για το ευρώ; Ή μήπως όχι;

Ας δούμε καταρχήν ένα μικρό απόσπασμα από ένα σχετικό άρθρο του Economist, που συνοδεύτηκε από το παραπάνω εξώφυλλο στο τελευταίο τεύχος του, και προκάλεσε αίσθηση:

[...] Θα μπορούσε να γίνει κάτι για να αποτραπεί η καταστροφή; Η απάντηση εξακολουθεί να είναι θετική, όμως η κλίμακα της απαιτούμενης δράσης αυξάνεται ακόμα περισσότερο, καθώς εξαντλούνται τα χρονικά περιθώρια. Το μόνο θεσμικό όργανο που θα μπορούσε να παράσχει άμεση ανακούφιση είναι η ΕΚΤ. Ως ο δανειστής της έσχατης λύσης, θα πρέπει να κάνει περισσότερα για να σώσει τις τράπεζες, προσφέροντάς τους απεριόριστη ρευστότητα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Εάν η ΕΚΤ θέλει να εκπληρώσει την εντολή που έχει λάβει για τη διατήρηση της σταθερότητας των τιμών, θα πρέπει να εμποδίσει μια πτώση των τιμών. Αυτό σημαίνει τη μείωση των βραχυπρόθεσμων επιτοκίων και την έναρξη ενός προγράμματος μεγάλης κλίμακας «ποσοτικής χαλάρωσης» (αγοράς ομολόγων). Η μαζική νομισματική χαλάρωση θα μπορέσει να μετριάσει την ύφεση και να αγοράσει πολύτιμο χρόνο. Ωστόσο, η ανάκτηση της εμπιστοσύνης και η προσέλκυση των επενδυτών πίσω στις αγορές κρατικών ομολόγων χρειάζεται κάτι περισσότερο από τη στήριξη της ΕΚΤ, και αυτό, όσο φιλόδοξο και να ακούγεται, είναι η αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους και οι μεταρρυθμίσεις σε Ιταλία και Ισπανία. Εκτός αυτού, σημαίνει τη δημιουργία ενός εργαλείου χρέους στο οποίο θα μπορούν να πιστεύουν οι επενδυτές. Αυτό με τη σειρά του απαιτεί μια πολιτική συμφωνία, την οικονομική ενίσχυση που χρειάζονται οι περιφερειακές χώρες σε αντάλλαγμα με τις αλλαγές στους κανονισμούς που η Γερμανία και οι άλλοι ζητούν. Αυτό το εργαλείο θα πρέπει να περιλαμβάνει κάποια κοινή ευθύνη για τα χρέη των κυβερνήσεων. Η πρόταση των ευρωομολόγων έχει αποκλειστεί από την Αγκελα Μέρκελ.

Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2011

"Εδω μέσα γίνονται σόδομα και γόμορα"



ciaoant1

Το ΣτΕ ακύρωσε το πρόστιμο των 83.5 εκατ. ευρώ σε Vodafone και Ericsson για τις υποκλοπές!
Το ποσό των 83,5 εκατομμυρίων ευρώ καλείται να καταβάλει η Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ) στις εταιρίες Vodafone και Ericsson, όπως αποκάλυψε σήμερα στην Επιτροπή Διαφάνειας της Βουλής ο πρόεδρος της ΑΔΑΕ Α. Λαμπρινόπουλος.

Το ποσό αφορά στο πρόστιμο το οποίο είχε επιβληθεί στις δύο πολυεθνικές για την εμπλοκή τους στο σκάνδαλο των υποκλοπών.

Όμως το Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε το πρόστιμο άκυρο και τώρα η υπηρεσία πρέπει να επιστρέψει τα χρήματα αυτά και μάλιστα εντόκως. 

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2011

Ευρω-κρίση: Θα τυπώσει χρήμα η Γερμανία; Τελικά ΝΑΙ



Το EFSF ως ένα ωραίο και γυαλιστερό κουτί, που όμως μέσα...είναι άδειο

ΠΗΓΗ: ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
του ciaoant1

Σε προηγούμενη ανάρτηση μας, είχαμε μιλήσει για τη μόχλευση, και είχαμε εξηγήσει τι σημαίνει αυτό ειδικά για την περίπτωση του EFSF, του ευρωπαϊκού ταμείου για τη σωτηρία των τραπεζών.

Όπως είχαμε εξηγήσει, τα πραγματικά κεφάλαια που υπάρχουν στο EFSF είναι πολύ λιγότερα σε σχέση με το 1 τρις ευρώ που υποτίθεται ότι πρέπει να καλύψει. Και αυτός είναι ο λόγος ('έλλειψη εμπιστοσύνης') που οι κεφαλαιοκράτες στις διεθνείς χρηματαγορές ΔΕΝ πείθονται ότι μπορούν να καλυφθούν πλήρως οι απώλειες των τραπεζών, και οι μετοχές πέφτουν, τα spreads ανεβαίνουν, κτλ.

Μάλιστα, οι τράπεζες ήδη προσπαθούν να ξεφορτωθούν τα ιταλικά ομόλογα που κατέχουν - όπως μεταδίδει το zerohedge ήδη προγραμματίζουν να πουλήσουν ιταλικά ομόλογα ύψους 300 δις ευρώ. Οι τραπεζίτες ήδη πιέζουν δηλαδή για να "ταϊστούν" από τα κρατικά ταμεία.

Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2011

Πετρελαική κρίση: Η Ελλάδα ως αδύναμος κρίκος "προπορεύεται"



του ciaoant1

Η είδηση που θα δούμε πέρασε σχετικά "στα ψιλά", όπως όλες σχεδόν οι ειδήσεις από την αγορά πετρελαίου και χρυσού (παρότι το πετρέλαιο είναι η #1 πηγή ενέργειας/ανάπτυξης της σημερινής κοινωνίας, και ο χρυσός είναι διαχρονικά η #1 αποθήκη του πλούτου της ανθρωπότητας!). 


Εμείς βέβαια έχουμε ξανά και ξανά γράψει για μια επερχόμενη "πετρελαϊκή κρίση", και μάλιστα πολύ πιο έντονη από την πετρελαϊκή κρίση του 1973. Για όσους δεν έχουν διαβάσει παλιότερα άρθρα μας επί του θέματος, προτείνουμε να διαβάσετε αυτό, στο οποίο καταλήγαμε στο εξής συμπέρασμα:

...σήμερα έχουμε μια επανάληψη αυτής της κατάστασης σε μεγαλύτερη όμως κλίμακα: Η αξία του δολαρίου πέφτει δραματικά, και οι πετρελαιάδες δεν το θέλουν - ως εκ τούτου, θα απαιτήσουν να πληρωθούν σε οτιδήποτε άλλο εκτός από αυτό, με πρώτο και καλύτερο υποψήφιο το χρυσό. Και η δύση ΔΕ ΘΑ ΕΧΕΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ, τουλάχιστον όχι σε τιμές όπως αυτές που το είχε μέχρι τώρα->κατάρρευση παραγωγής->τρομερή έξαρση της κρίσης. 

Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011

Όχι άλλο κάρβουνο: Στάση πληρωμών ΤΩΡΑ

του ciaoant1
 
Το bankingnews.gr, που προφανώς μιλά με βάση τα συμφέροντα των τραπεζιτών της Ελλάδας, μας λέει τα εξής:
Όταν σε μηνιαία βάση οι καταθέσεις μειώνονται 5,4 δις ευρώ τον Σεπτέμβριο στα 183,2 δις και με βάση εκτιμήσεις τον Οκτώβριο έφθασαν στα 178 δις ευρώ είναι προφανές ότι η ρευστότητα του συστήματος ξεπέρασε τα όρια κινδύνου.

Όταν οι 7 μεγαλύτερες ελληνικές τράπεζες προσέφυγαν στο ELΑ στον έκτακτο μηχανισμό ρευστότητας της ΤτΕ αντλώντας 26,58 δις ευρώ γιατί η ΕΚΤ μπλόκαρε εγγυήσεις στις τράπεζες, το σύστημα έχει ξεπεράσει τα όρια κινδύνου. (σ.σ. δεν είναι τυχαίο που οι τράπεζες αυτέ δεν ανακοινώνονται, για να μην ξέρει ο κόσμος ποιες είναι και υπάρξει απόσυρση καταθέσεων από αυτές)

Όταν οι ελληνικές τράπεζες έχουν λάβει βοήθεια από το κράτος πάσης φύσεως τα 98 δις, το σύστημα έχει ξεπεράσει τα όρια του κινδύνου.

Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2011

"Δώστε μου ένα μοχλό και θα κινήσω τη Γη", και άλλες ιστορίες



του ciaoant1

"Δώστε μου ένα μοχλό και θα κινήσω τη Γη"
- Αρχιμήδης

Σε αυτή την ανάρτηση θα ασχοληθούμε λίγο περισσότερο με την οικονομική πλευρά του πράγματος, κάνοντας ένα "διάλλειμα" από τις πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, θα αναφερθούμε σε ένα "τεχνικό όρο" που συνεχώς εμφανίζεται στις τηλεοράσεις, χωρίς κανένας να πολυκαταλαβαίνει τι ακριβώς σημαίνει: Τη "μόχλευση" (leveraging). Ο όρος αυτός ακούγεται πολύ τώρα τελευταία, λόγω του EFSF, και αυτό αποτελεί μια καλή ευκαιρία να δούμε τι σημαίνει.

Μέσα από αυτόν τον "τεχνικό όρο" μπορούμε να καταλάβουμε καλύτερα το πώς λειτουργεί το νομισματικό σύστημα - και όχι μόνο, μιας και η "μόχλευση" παίζει σημαντικό ρόλο στην καθημερινή μας ζωή, άσχετα με το αν το αντιλαμβάνεται κανείς ή όχι.

Για να καταλάβουμε καλύτερα τι σημαίνει "μόχλευση", θα χρησιμοποιήσουμε ένα απλό, ίσως και απλουστευτικό, παράδειγμα από την καθημερινότητα: Το ιατρικό σύστημα.

Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2011

Για τις νεότερες εξελίξεις


Πηγή: Βαθύ Κόκκινο
του ciaoant1
Σύντομες σημειώσεις:

1) Στη χθεσινή σύνοδο, η Μέρκελ και ο Σαρκοζί ουσιαστικά είπαν εκβιαστικά "ή θα κάνετε ότι σας λέμε ή άντε γεια". Για "δημοκρατίες" και τέτοια δεν το συζητάμε, αυτά εξαφανίζονται με ρυθμούς-ρεκόρ.

2) Ο εκβιασμός αυτός μάλλον θα εξαγρίωσε ακόμα περισσότερο το λαό εδώ στην Ελλάδα, ωστόσο η ντόπια άρχουσα τάξη έχει χεστεί πάνω της. Δε ξέρουν τι να κάνουν χωρίς Μέρκλε, Σαρκοζί, ΔΝΤ, κτλ, καθώς ξεκάθαρα δέχονται να μετατρέψουν την Ελλάδα σε προτεκτοράτο, ώστε να εξασφαλίσουν μια θεσούλα για τους εαυτούς τους (όσο για το λαό, ας ζήσει, ή ας πεθάνει, ως μοντέρνος είλωτας - σιγά μη νοιαστούν).


Πέμπτη 11 Αυγούστου 2011

Έχει όραμα η αριστερά για το μέλλον, ή είμαστε με την αριστερά του "no future";



Πηγή:Βαθύ Κόκκινο
του ciaoant1
 "Ιστορικές μέρες" με την εξέγερση στην Αγγλία - και δεν είναι τυχαίο που η άρχουσα τάξη, σε διεθνές επίπεδο, την "παίζει" ως πρώτο θέμα στα "δελτία ειδήσεων" της, τοποθετώντας την πάνω και από τις οικονομικές εξελίξεις.



Νομίζω ότι και αυτοί αντιλαμβάνονται την ιστορική σπουδαιότητα του να ξεσπά τόση συσσωρευμένη οργή σε ένα από τα πιο σημαντικά καπιταλιστικά κέντρα παγκοσμίως (και όχι σε "περιφερειακά" σημεία όπως μέχρι τώρα).

Βέβαια, η οργή αυτή που ξεσπά είναι "τυφλή", και αυτό υποδηλώνει ανωριμότητα -> οι εξεγερμένοι αυτοί δεν είναι σε καμία περίπτωση έτοιμοι να κυβερνήσουν, και άρα θα κυβερνηθούν, εύκολα ή δύσκολα, από κάποιον άλλο. Και αν τυχόν ούτε η άρχουσα τάξη είναι ικανή να κυβερνήσει, αν δηλαδή και η εργατική και η αστική τάξη είναι και οι δύο ανίκανες να επιβάλλουν την εξουσία τους, τότε η μοναδική δυνατή μορφή διακυβέρνησης είναι η "Αυτοκρατορία", όπως έλεγε και ο Μαρξ.

Κυριακή 7 Αυγούστου 2011

ΕΚΤΑΚΤΟ: Το Spiegel μεταδίδει ότι η Γερμανία ΔΕ δέχεται να τυπώσει χρήμα για τις τράπεζες της Ιταλίας. Χαμός στην ευρωζώνη



του ciaoant1

Τελικά η σημερινή μέρα αποδεικνύεται γεμάτη ένταση, τόσο στην μία όσο και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Στις ΗΠΑ, είδαμε την υποβάθμιση των ΗΠΑ από την S&P.

Στην ευρωζώνη, η γερμανική έκδοση του Spiegel μόλις πριν από λίγο ανέβασε στο site της μια ΚΟΣΜΟΪΣΤΟΡΙΚΉ ΕΙΔΗΣΗ:
Σύμφωνα λοιπόν με το ρεπορτάζ του περιοδικού, η Μέρκελ και οι σύμβουλοι της αποφάσισαν να ΜΗΝ τυπώσουν περαιτέρω χρήμα μέσω της αγοράς ομολόγων της Ιταλίας. Και αυτό διότι κρίνουν ότι το τεράστιο οικονομικό μέγεθος της Ιταλίας (η Ιταλία είναι μέλος του G7, δεν είναι ούτε η "Ελλαδίτσα", ούτε η Ιρλανδία) κάνει ασύμφορη τη διάσωση των τραπεζών της.

Το Spiegel ότι ο "μηχανισμός στήριξης" που έχει στηθεί έχει αρκετούς πόρους για να διασώσει τα τραπεζικά συστήματα μόνο μικρών ή μεσαίων χωρών, και όχι της Ιταλίας. Ακόμα και να τριπλασιάσουν τα χρήματα που έχουν εκτυπώσει από το πουθενά μέσω της αγοράς ομολόγων της Ιταλίας, το ποσό αυτό δε θα είναι αρκετό, όπως σωστά επισημαίνει το άρθρο του Spiegel.

Οι υπόλοιποι βέβαια στην ΕΚΤ ζητούν να τυπωθεί κι άλλο χρήμα - άλλωστε, ακόμα και η Γαλλία είναι σιγά-σιγά έτοιμη να αντιμετωπίσει πρόβλημα και ακούγονται οι πρώτοι "ψίθυροι" για υποβάθμιση της. Γι' αυτό και η αναμενόμενη απόφαση τη Δευτέρα είναι...να τυπωθεί χρήμα, μέσω της αγοράς ομολόγων της Ιταλίας (έως τώρα η ΕΚΤ αγόραζε ομόλογα μόνο από χώρες όπως η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Πορτογαλία, ΟΧΙ από μεγάλες χώρες όπως η Ιταλία):

Παρασκευή 5 Αυγούστου 2011

Χρυσός, δολάριο, ευρώ και "εμπιστοσύνη σε χάρτινους πύργους": Μερικές σκέψεις

Πηγη: βαθύ κόκκινο
του ciaoant1

Τα έχουμε πει πολλές φορές εδώ και χρόνια για το χρυσό, και δεν έχει νόημα να τα ξαναπούμε.

Έχει ωστόσο νόημα νομίζω να δούμε την εξής σκέψη:

Κάποτε, το χρήμα της ανθρωπότητας (ο χρυσός) ήταν επίσης και το νόμισμα της. Αυτόν χρησιμοποιούσε για τις συναλλαγές της.

Στη συνέχεια, το νόμισμα έγινε χάρτινο, διατηρώντας όμως τη σύνδεση του με το χρήμα (το χρυσό). Για κάθε νόμισμα που κυκλοφορούσε, υπήρχε ο αντίστοιχος χρυσός στα θησαυροφυλάκια του κράτους που είχε τυπώσει το εκάστοτε χαρτονόμισμα.

Στις μέρες μας, η καπιταλιστική ανάπτυξη βάθυνε τόσο πολύ που απαιτούσε να καταργηθεί η σύνδεση νομίσματος-χρήματος ("κανόνας του χρυσού"), ώστε να τυπωθούν όσα νομίσματα κρίνουν απαραίτητα τα κράτη, χωρίς περιορισμούς.

Γιατί η "Ελευθεροτυπία" κάνει λόγο για "απροσδιόριστες συνέπειες" στην αγορά πετρελαίου;

Πηγή: Βαθύ Κόκκινο

του ciaoant1

Αναδημοσιεύω ένα άρθρο που έγραψα πριν μερικές μέρες στο άλλο blog:

Την ώρα που ο κόσμος κοιτά τα γεγονότα στη Νορβηγία και τις εξελίξεις στην ευρωζώνη και στις ΗΠΑ, στα μονόστηλα των κυρίαρχων ΜΜΕ πέρασε "στα ψιλά" μια δήλωση του Αχμαντινετζάντ, όπου για μια ακόμα φορά δήλωσε ότι θέλει το πετρέλαιο να απεξαρτηθεί από το δολάριο. Πρόκειται όπως έχουμε δει για μια κίνηση με τεράστιες επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία, μια κίνηση που οι ΗΠΑ προσπαθούν μανιωδώς να αποτρέψουν εδώ και χρόνια.

Οι περισσότεροι αναλυτές, πόσο μάλλον το "ευρύ κοινό", έχουν έναν "εφήμερο" τρόπο σκέψης ("βλέπουν το δέντρο και δε βλέπουν το δάσος"). Γι' αυτό και δεν ασχολούνται ιδιαίτερα με αυτό το θέμα του πετρελαίου και του δολαρίου, και ούτε εξετάζουν καν την πιθανότητα μιας πετρελαϊκής κρίσης. Και όταν ξεσπάσει, θα τρέχουν και δε θα φτάνουν. Προς το παρόν λοιπόν, έστω και ως μονόστηλο θεματάκι, ας δούμε το άρθρο της "Ελευθεροτυπίας" επί του θέματος, με τις δηλώσεις του Αχμαντινετζάντ:

Τετάρτη 3 Αυγούστου 2011

"Προσεχώς Αμερικανίδες" και άλλες ειδήσεις στο δρόμο προς την "αύξηση της ανταγωνιστικότητας"



Πηγή: ciaoant1

Οι εργάτες στη Δύσης θα "πρέπει" να "κινεζοποιηθούν" όσο το δυνατόν περισσότερο, αλλιώς οι κεφαλαιοκράτες δε δέχονται να επενδύσουν εδώ. Στην πραγματικότητα, όσο δεν τους ανατρέπουμε, αυτοί θα συνεχίσουν να εκβιάζουν, μέχρι η ανεργία, η φτώχεια και η πείνα να αναγκάσουν τους εργάτες να "παραδοθούν", και να δεχτούν τους όρους τους ("κινεζοποίηση")

300 Middle Class Families Are Sleeping In An Albuquerque Gym After Losing Their Homes And Jobs
The BBC's Paul Mason took a drive through the American southwest comparing the plight of today's displaced families with those of the dustbowl years, highlighted in John Steinbeck's Grapes of Wrath.

Cruising along Route 40 and old Route 66, Mason discovered 300 homeless families living in one Albuquerque shelter alone.

Living in an old gym on 80 battered mattresses, many mothers and fathers lost their lives bit by bit:

Σάββατο 9 Ιουλίου 2011

Εξελίξεις σε Ελλάδα-Ευρωζώνη



ΠΗΓΗ: ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
ciaoant1

Για πολλοστή φορά, ας δούμε το γιατί δεν επιτρέπουν στην Ελλάδα να κηρύξει στάση πληρωμών, αυτή τη φορά από τον Martin Feldstein στους Financial Times:
Γιατί αναβάλλεται η χρεοκοπία της Ελλάδας
Αν και το ελληνικό κοινοβούλιο πήρε μια ανάσα με την ψήφο εμπιστοσύνης, η στάση πληρωμών της Ελλάδας είναι αναπόφευκτη. Με συντελεστή χρέους επί του ΑΕΠ στο 150%, μεγάλα ελλείμματα και επιτόκιο 25% και άνω, το μόνο ερώτημα είναι το πότε θα γίνει το χρεοστάσιο. 

Οι τρέχουσες συνομιλίες στην πραγματικότητα αναβάλλουν την αναπόφευκτη στάση πληρωμών, γράφει στους Financial Times ο κορυφαίος οικονομολόγος M. Feldstein.Αν η Ελλάδα ήταν η μόνη χρεοκοπημένη χώρα της Ευρώπης, το καλύτερο θα ήταν να γίνει η στάση πληρωμών τώρα. Η μείωση του χρέους στο μισό και η αντικατάσταση του υφιστάμενου χρέους με ομόλογα με χαμηλότερα επιτόκια, θα έδιναν στην Ελλάδα το περιθώριο να εξυπηρετήσει το χρέος χωρίς τον εξοντωτικό πόνο που επιφέρει η εξυπηρέτηση του τωρινού χρέους.

Τρίτη 5 Ιουλίου 2011

Οι τραπεζίτες,ο "φιλέλληνας" Γιούνκερ και οι"αντιδημοκρατικοί" (όσοι κινούνται εναντίον της κυβέρνησης)


 Πηγή: ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
του ciaoant1

Ο χρόνο κυλάει εναντίον μας, καθώς κάθε στιγμή που περνά οι τράπεζες αρπάζουν ολοένα και περισσότερα πακέτα σωτηρίας (είτε με τη μορφή άμεσων επιδοτήσεων από τα κράτη, είτε με τη μορφή του "ξεφορτώματος" των "τοξικών ομολόγων" που τα δίνουν στην ΕΚΤ).

Άρα, οι (χρεωκοπημένες) τράπεζες βελτιώνουν διαρκώς τους ισολογισμούς τους, ώστε να μπορέσουν τελικά να αντέξουν τις απώλειες που θα έχουν από την (αναπόφευκτη) χρεωκοπία της Ελλάδας και μεριών άλλων χωρών.

Σάββατο 4 Ιουνίου 2011

Γιο-γιο: Ο καπιταλισμός επιστρέφει στο έθνος-κράτος

Παλιά αλλά διαχρονική αφίσα, με την "διεθνή κοινότητα" των ιμπεριαλιστών να "αγκαλιάζεται" επιφανειακά, αλλά να βρίσκεται διαρκώς σε ανταγωνισμό μεταξύ της υπογείως


Πηγή: ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
του ciaoant1
Το παρακάτω ποστ αφορά μια γενικότερη-διεθνή τάση του καπιταλισμού, που επιστρέφει στο κράτος-έθνος. Βέβαια, οι πολιτικές εξελίξεις τρέχουν, και άρα το ποστ αυτό είναι κάπως "εκτός συγκυρίας" αυτή τη στιγμή.

Ωστόσο, η συγκυρία είναι προς το παρόν "χαοτική", με πολλά πράγματα να "κυοφορούνται" ακόμα χωρίς όμως να έχουν "γεννηθεί" (πιθανότερη εξέλιξη μια εξέγερση "α λα Αργεντινής" όταν βρισκόταν εκεί το ΔΝΤ), και παράλληλα εγώ είμαι -προς το παρόν- "καθηλωμένος" μακρυά από την "καρδιά των γεγονότων" (τις πλατείες), λόγω μιας άλλη υποχρέωσης που έχω εδώ και μερικούς μήνες και με αναγκάζει να γράφω αραιά, χωρίς πολύ χρόνο, κτλ. Άρα, αξίζει τον κόπο να δούμε τουλάχιστον κάτι σημαντικό, που θα μας απασχολήσει, σε παγκόσμια κλίμακα, τα επόμενα χρόνια:

Σάββατο 21 Μαΐου 2011

Ακόμα να καταλάβουμε ότι πρέπει να κάνουμε στάση πληρωμών,οπότε μας κοροιδεύουν καθημερινά




ciaoant1
Αν παρατηρήσετε την "υπερασπιστική" γραμμή αυτών που δε θέλουν να προχωρήσουμε σε στάση πληρωμών και έξοδο από το ευρώ, διαρκώς μας λέμε ένα πράγμα: Ότι "αν γίνουν αυτά τα πράγματα, τότε θα έρθει η καταστροφή". Λες και τώρα όλα πάνε καλά (βέβαια, αν το δεις από την οπτική γωνία του πιστωτή που θησαυρίζει με τους τόκους που πληρώνεται κανονικά, την ίδια ώρα που η κοινωνία "στραγγίζεται" ολοένα και περισσότερο, τότε πράγματι "όλα πάνε καλά").

"Αν φύγουμε από το ευρώ, θα φτωχύνουμε". Λες και αν μείνουμε στο ευρώ θα πλουτίσουμε. Δεν είναι τυχαίο που μιλούν για ανάκαμψη, για ανάπτυξη, αλλά μένουν μόνο στα λόγια.

Το να έχει μια χώρα όπως η Ελλάδα ένα νόμισμα όπως το ευρώ, είναι σα να ρίχνει ένας γεωργός τσιμέντο στο χωράφι του, και μετά να "εκπλήσσεται" που οι σπόροι που ρίχνει δε φυτρώνουν.

Μα πώς να φυτρώσουν; Οι σπόροι για να φυτρώσουν θέλουν χώμα, δε μπορούν να φυτρώσουν στο τσιμέντο.

Σάββατο 16 Απριλίου 2011

Τώρα που "θα μειώσουν και τα διόδια" ποιος μας πιάνει...


Πηγη: Βαθύ Κόκκινο
του ciaoant1
Διαβάζουμε στο "Βήμα" την εξής είδηση "εξορθολογισμού" και "κοινωνικής πολιτικής" του κράτους:

Μειώσεις στις τιμές των διοδίων
Μειώσεις στις τιμές των διοδίων προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας.

Ενημερώνοντας του βουλευτές του αρμόδιου Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας του ΠαΣοΚ, έκανε γνωστό ότι την προσεχή Δευτέρα, 18 Απριλίου, θα προβεί σε σχετικές ανακοινώσεις όσον αφορά τον εξορθολογισμό των τιμών των διοδίων σε ολόκληρο το εθνικό οδικό δίκτυο.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο οι μειώσεις να ισχύσουν άμεσα κατά την έξοδο για τις εορτές του Πάσχα. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, αυτή τη στιγμή η χρέωση διοδίων κυμαίνεται από 4,5 – 6 λεπτά ανά χιλιόμετρο, ενώ η σκέψη που υπάρχει είναι η χρέωση να μειωθεί στα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο.

Παρασκευή 8 Απριλίου 2011

Αναδιάρθρωση χρέους: Σαν πρόβατα επί σφαγή μέχρι το 2013

Διαβάζουμε στο reporter.gr, που βέβαια μας δίνει την άποψη του "επενδυτή" για τα γεγονότα, δεν προσποιείται δηλαδή καν ότι κοιτά τα "συμφέροντα του λαού", κτλ τα εξής:

Η αδυναμία της κυβέρνησης να μειώσει το έλλειμμα του δημοσίου, τελικά θα αναγκάσει την τρόικα – ώς διαμεσολαβητή μεταξύ των πιστωτών μας και ημών – να βρεί άλλες εφικτές λύσεις για να μην πτωχεύσουμε. Τι εννοώ: κανονικά η κακή επίδοση της κυβέρνησης στην εφαρμογή του μνημονίου, δεν επιτρέπει τη χορήγηση της επόμενης δόσης του δανείου απο την τρόικα. Όμως αν δεν πάρουμε τη δόση δεν θα έχουμε χρήματα να πληρώσουμε την επόμενη λήξη ομολόγου, συνεπώς θα αναγκαστούμε να δηλώσουμε αδυναμία πληρωμής, δηλαδή πτώχευση. Αυτό δεν το θέλει κανείς. Ούτε εμείς, ούτε οι πιστωτές, ούτε η τρόικα, ούτε η ευρωπαική ηγεσία, ούτε ο... Ομπάμα.

Η τρόικα λοιπόν ψάχνει δικαιολογίες ώστε να μας δώσει τη δόση παρόλο που εμείς δεν την αξίζουμε με βάση τα αποτελέσματα που (δεν)πετυχαίνουμε. Και η λύση, όσο κι αν ψάξουν είναι μια: