Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΡΘΡΑ / Γεωργίου Χ.. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΡΘΡΑ / Γεωργίου Χ.. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 13 Μαρτίου 2011

Οι ανελέητες οι κονομικο-πολιτικές ελίτ


Καλά τα κατάφεραν έως τώρα οι υπαίτιοι της κρίσης, κρυμμένοι ελέω ΜΜΕ· να αλληλοτρωγόμαστε, τρομοκρατημένοι, για τη συνενοχή μας σε αυτή!
Ομως, δεν είναι πλέον αόρατοι. Φαίνονται π.χ. από δύο βασικά κερδοσκοπικά δημιουργήματά τους: δημοσιονομικό έλλειμμα και Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ).
Το έλλειμμα, όπως αποκαλύπτει ο Richard Wolff, πρώην καθηγητής του Γ. Παπανδρέου στο Κολέγιο Αμχερστ των ΗΠΑ, το δημιουργούν και κερδίζουν από αυτό οι οικονομικο-πολιτικές ελίτ: «Τα χρήματα που δεν πληρώνουν σε φόρους είναι τα χρήματα που δανείζουν στην κυβέρνηση για το έλλειμμα» (1).
Το 2009, όπως εξηγεί, το 1% των Αμερικάνων κατείχαν μετοχές/ομόλογα αξίας 12,7 τρισ., που αν φορολογούνταν με 10% θα απέφεραν 1,27 τρισ., δηλαδή όσα δανείστηκαν τότε οι ΗΠΑ για να καλύψουν το έλλειμμά τους. Αντ' αυτού, μας θυμίζει ο Wolff, οι κυβερνήσεις εφαρμόζουν τη γνωστή λύση: «Εχουμε φρικτό έλλειμμα, πρέπει να περικόψουμε τις κρατικές δαπάνες, και πρέπει... να πληρώσετε μεγαλύτερους φόρους...», κοροϊδεύοντας τον πολίτη να διαλέξει «αν θα τον μαχαιρώσουν ή θα τον στραγγαλίσουν»!

Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

Η ζωή μας μια αγορά πολιτικών μονοδρόμων

Σε πρόσφατη διάλεξή του στο ΕΜΠ (19/12/2010), ο φημισμένος σλοβένος φιλόσοφος Σλάβοϊ Ζίζεκ είπε ότι η πολιτική μας ζωή έχει γίνει μια αγορά.
Πολιτικών μονοδρόμων, θα πρόσθετα.
Από μικρή ηλικία μαθαίνουμε να «αγοράζουμε» προεπιλογές άλλων, κι αργότερα πολιτικούς και ηθικούς μονόδρομους από κόμματα και Εκκλησία. Ακόμα και οι διαπροσωπικές μας σχέσεις οργανώνονται εμπορικά. Παλιά το ερωτικό συναίσθημα αντικαθιστούσαν τα συνοικέσια, ενώ σήμερα συχνά αναζητείται μέσω πρακτορείων ή facebook, με συνυπολογισμούς, όμως, των εμφανισιακών, οικονομικών και ψυχολογικών εμπορικών απαιτήσεων των ενδιαφερόμενων μερών.
Αγοράζουμε από κόμματα και θρησκείες προεπιλεγμένα εμπορικά πακέτα ατομικού και οικογενειακού οφέλους, βάσει της υποσχόμενης αποδοτικότητάς τους, προοπτικές εργασίας, ψηφιακά μοντέλα εκπαίδευσης, αστυνομικές υπηρεσίες τάξης και ασφάλειας, γειτονιές καθαρές από μετανάστες, καθαρόαιμη εθνο-φυλετικότητα και ορθοδοξία κ.ά. 

Κυριακή 6 Ιουνίου 2010

Ποιους ωφέλησαν τα μέτρα του ΔΝΤ

Πηγή: Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία

6/6

Πρωθυπουργός, Ν.Δ. και ΛΑ.ΟΣ αποφάνθηκαν: ΔΝΤ ή χάος! Η συνταγή «σωτηρίας» είναι ατέλειωτες θυσίες των Ελληνων σε μισθούς, συντάξεις, ασφαλιστικό και έπεται συνέχεια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε υγεία, μόρφωση και ποιότητα ζωής.
Ολα τα «λαμπρά μυαλά» της νεοφιλελεύθερης οικονομολογίας, εγχώρια και διεθνή, επιστρατεύτηκαν για να πείσουν εμάς και τους υπόλοιπους ευρωπαίους πολίτες ότι η λύση ΔΝΤ-Ε.Ε.-ΕΚΤ είναι μονόδρομος, η απόλυτη αλήθεια. Ο πολιτικός μανιχαϊσμός σε όλο του το μεγαλείο!
Γιατί όμως να πιστέψουμε όλους αυτούς όταν δεν μπόρεσαν καν να προβλέψουν την παγκόσμια οικονομική κρίση; Μάλιστα, ούτε ο νομπελίστας οικονομολόγος Paul Krugman εμπιστεύεται πλέον το σινάφι του, συμπεραίνοντας ότι «η οικονομολογία απέτυχε διότι οι οικονομολόγοι εξέλαβαν την ομορφιά των οικονομικών τους θεωριών, φτιασιδωμένων με αξιοθαύμαστα μαθηματικά, ως αλήθεια, και τον καπιταλισμό ως ένα τέλειο ή σχεδόν τέλειο σύστημα». [1] Κι απέτυχε διότι έρχεται ως ρυθμιστής του ανεξέλεγκτου πλιάτσικου του κεφαλαίου στον μόχθο των εργαζομένων, επιστημονικοποιώντας το κοινωνικο-ρατσιστικό μοντέλο της ζούγκλας της ελεύθερης αγοράς.