Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΡΘΡΑ / Γελαντάλις Μ.. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΡΘΡΑ / Γελαντάλις Μ.. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 1 Ιουνίου 2012

Βερολίνο: Καλοβλέπει τον χρυσό των δανειζόμενων



πηγή: euro2day
εκηβολος

Υπάρχει σχέδιο να χρησιμοποιηθεί το χρυσό που κατέχει η Ελλάδα ως μορφή εγγύησης προς την Γερμανία που έχει χρηματοδοτήσει με το μεγαλύτερο ποσό την χώρα μέσω της δανειακής σύμβασης; 

Ήδη στον διεθνή τύπο άμεσα ή έμμεσα γίνεται αναφορά στο ζήτημα αυτό και το θέμα που εγείρεται είναι αν όντως υπάρχει σχέδιο που εμπλέκει τον χρυσό της Ελλάδος. 

Να σημειωθεί ότι η αξία του χρυσού στην Ελλάδα φθάνει τα 5,7 δις ευρώ με βάση τον ισολογισμό της ΤτΕ και κατ΄ ουσία αποτελεί μόνο ένα πολύ μικρό μέρος ενός μηχανισμού εγγυήσεων αν υπάρχει τέτοιος. 

Στην διεύθυνση www.gold.org  στον ιστότοπο World Gold Council (Government Affairs- Reserves) καταγράφονται αναλυτικά ενδιαφέροντα στοιχεία, (πηγαίνετε στο πρωτότυπο για το λινκ). Για να γνωρίζουμε τι είναι αυτό, που έχει η Ιταλία (που ενδεχομένως να έχει…μπει στο μάτι των δανειστών, Γερμανών) αλλά και την θέση της Ελλάδας. 

Τετάρτη 2 Μαΐου 2012

Ομιλητικοί στα επουσιώδη, φειδωλοί στα σημαντικά



Πηγή: euro2day
του εκηβολου
Στα τελευταία…πέντε μέτρα της προεκλογικής κούρσας οι πολιτικοί αρχηγοί (κυρίως όμως των δύο κομμάτων εξουσίας) επιμένουν να τυρβάζουν περί άλλων. Ομιλητικότατοι και αναλυτικότατοι για τα επουσιώδη, τα…τριτεύοντα, λ.χ. για τους όρους της τηλεμαχίας ωστόσο εξαιρετικά φειδωλοί για τα ουσιώδη.

Από αυτή την άποψη ουδεμία εντύπωση μας προξενεί η στάση που τηρεί όλη αυτή την περίοδο ο Ευ. Βενιζέλος (*) και η σιωπή που επικρατεί για ένα ουσιαστικό θέμα όπως είναι η καταβολή εγγυήσεωνστην φιλανδική κυβέρνηση από την ελληνική πλευρά. Το θέμα αναφέρθηκε ακροθιγώς σε ελάχιστα ΜΜΕ και μεμονωμένα σε κάποια blogs.

Όμως η Φιλανδή υπουργός Οικονομικών (Jutta Urpilainen) έχει δηλώσει (από τις 26/4) πως καταβλήθηκαν τα χρήματα, που αποτελούν μέρος της συμφωνίας με τις ελληνικές τράπεζες για παροχή εγγυήσεων συνολικού ύψους 880 εκατ. ευρώ. 

Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012

Τώρα που βρήκανε παπά…


ΠΗΓΗ: euro2day
του Εκηβόλου

Τραβάνε και άλλο το σχοινί οι Ευρωπαίοι σημειώνει η Αγγελική Παπαμιλτιάδου, καθώς σε Βρυξέλλες και Λουξεμβούργο εντείνονται οι παρασκηνιακές διαβουλεύσεις για το εάν θα πραγματοποιηθεί τελικά το αυριανό eurogroup

Μια χαρά, λες και περιμέναμε κάτι διαφορετικό από Ολλανδούς & Φιλανδούς (συμμάχους και συνεργάτες του Βερολίνου από τον Δεύτερο Μεγάλο Πόλεμο, για να μην ξεχνιόμαστε…). ΜεΚαρχηδόνεια Συνθήκη χαρακτηρίζαμε στον χθεσινό Εκηβόλο το Μνημόνιο ΙΙ ακολουθώντας απλά την ροή της σύγχρονης ευρωπαϊκής ιστορίας. 

Προφανώς οι άνθρωποι κάνουν το παιχνίδι τους και πιθανότατα ο γερμανός υπουργός Οικονομικών να έχει πλέον έναν- δύο άσους στο μανίκι του (όσον αφορά στην αυστηροποίηση της στάσης τους έναντι των Αθηνών). 

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2011

Η οικονομία πληρώνει… μαθητευόμενους μάγους



Η οικονομία πληρώνει τους… μαθητευόμενους μάγους.

Συνεδρίασε λοιπόν έκτακτα χθες η κυβερνητική επιτροπή με τα λίγο ως πολύ γνωστά αποτελέσματα. Μεταξύ των πρωτοκλασάτων υπουργών και ο Γ. Παπακωνσταντίνου, ο πρώην «τσάρος» της οικονομίας, στη θητεία του οποίου η κοινωνία -  οικονομία... χρωστούν πολλά.

Πράγματι, πολλά από τα έκτακτα (και τα νέα έκτακτα) φορομπηχτικά μέτρα που λαμβάνει (και θα συνεχίσει να λαμβάνει) η κυβέρνηση είναι συνέπεια της άστοχης πολιτικής του Γ. Παπακωνσταντίνου. Δεν θα το κουράσουμε, αλλά... χάρη στα έργα και στις ημέρες του πρώην «τσάρου» επιβάλλονται επιπλέον μέτρα και φόροι.

Θα αναφερθούμε ενδεικτικά στις δύο μεγαλύτερες… επιτυχίες του Γ. Παπακωνσταντίνου που μας κοστίζουν περί τα 2,4 δισ. ευρώ. Περί τα 900 εκατ. ευρώ με τον τρόπο με τον οποίο εφάρμοσε το μέτρο με τις περίφημες αποδείξεις και άλλα 1,5 δισ. ευρώ από τη μη έγκαιρη είσπραξη Φόρου Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας για τις χρήσεις 2009 - 2010 και 2011. Και περιοριζόμαστε σε αυτά, γιατί ο κατάλογος -δυστυχώς- για όλους μας, για τη χώρα είναι ατελείωτος.
Όπως πολλά σωστά και εμπεριστατωμένα αποδεικνύει ο συνάδελφος Θάνος Τσίρος (Οικονομία της Κ.Ε. 18/9).

Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011

Οι Γερμανοί θέλουν ελληνικά νησιά τώρα!


ΔΙΑΚΑΗΣ πόθος έχει γίνει για τους Γερμανούς η πώληση ελληνικών νησιών.
Τη στιγμή που το ΙΣΤΑΜΕ, επίσημο think tank του ΠΑΣΟΚ, διαψεύδει ότι μελέτη του κλείνει το μάτι για πώληση νησιών, οι Γερμανοί... ξανάρχονται. Οι τελευταίες αναφορές στον βερολινέζικο τύπο έρχονται να καταδείξουν πως ούτε οι τελευταίες νουθεσίες του IWH (Ινστιτούτο για την Οικονομία και την Ανάπτυξη) ήταν τυχαίες ούτε οι προ ενός έτους προτροπές γερμανικών ΜΜΕ εκτός γραμμής. Αντιθέτως, οι Γερμανοί φαίνεται πως το έχουν απωθημένο να εξασφαλίσουν ηλιόλουστους παραθεριστικούς προορισμούς, καθώς το 1993 είχε προκληθεί διπλωματικό επεισόδιο με τη Μαδρίτη, όταν γερμανοί βουλευτές είχαν ζητήσει τη μακροχρόνια μίσθωση εκτάσεων της Μαγιόρκας.
Το IWH δεν είναι ένα τυχαίο ινστιτούτο, καθώς αποτελεί τα τελευταία χρόνια έναν από τους έξι συμβούλους της γερμανικής καγκελαρίας. Γεγονός, που απέδωσε βαρύτητα στην πρόσφατη προτροπή του Ulrich Blum πως η Ελλάδα πρέπει να ασφαλίσει το χρέος της με τα αγαθά που διαθέτει, όπως τα νησιά, προκειμένου να πείσει τις αγορές ότι τα κεφάλαια που δανείζεται δεν θα χαθούν. Μάλιστα ο επικεφαλής του IWH, για να πείσει ότι πρόκειται για δοκιμασμένη μέθοδο, σημειώνει πως κάτι ανάλογο είχε κάνει και η Γερμανία το 1923. Σύμφωνα με τον Ulrich Blum για να μειωθούν τα επιτόκια, τα ελληνικά δάνεια πρέπει να ασφαλιστούν με πειστικό τρόπο. Κάτι ανάλογο υποστηρίζει και η παραδοσιακή εφημερίδα «Sueddeutsche Zeitung». Σύμφωνα με τον αρθρογράφο της, τα ελληνικά δάνεια θα γίνουν μέσω της πώλησης γης φθηνότερα, καθώς δεν θα βασίζονται στην εικασία πως τα χρήματα που θα δοθούν θα συγκεντρωθούν από φόρους, αλλά θα είναι ήδη υποθηκευμένα. 

Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010

ΣΕΒ: Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω


Πηγή: euro2day
του Γελαντάλις Μ.
Ξανά "χτύπησε" ο ΣΕΒ βάζοντας ακόμη μία "βόμβα" στα εργασιακά

Στο σχετικό θέμα της Αλεξάνδρας Γκίτση σημειώνεται πως σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΒ "…η άρση 250 εμποδίων θα πολλαπλασιάσει τη δυνατότητα των ελληνικών επιχειρήσεων να λειτουργούν με ανταγωνιστικότητα και θα μεγιστοποιήσει τη συνεισφορά τους στην αναπτυξιακή προσπάθεια και προοπτική της χώρας". 

Και αν στις 72 σελίδες της έκθεσης του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιώνπεριλαμβάνονται αρκετές χρήσιμες επισημάνσεις και ενδιαφέρουσες προτάσεις (κατά την εκτίμησή μας στις ενότητες 15 - Φορολογία Κεφαλαίου, 23 - Εργοδοτικές και Ασφαλιστικές Εισφορές και 26 - Επιχειρηματικότητα - Ανάπτυξη), δεν μπορεί παρά να θεωρήσει κάποιος το σχετικό πόνημα αφορμή για την υπενθύμιση σειράς παθογενειών της ελληνικής πραγματικότητας. 

Πέμπτη 17 Ιουνίου 2010

Δεν μας τα λέτε καλά... Καθόλου καλά!


Πηγή: euro2day
Εκήβολος (Μ. Γελαντάλις)

Την έκπληξή της εξέφρασε η ελληνική πολιτική ηγεσία στην απόφαση της Moody's να υποβαθμίσει κατά τέσσερις(!) κλίμακες την αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας. 

Η αλήθεια είναι πως πράγματι στο κυβερνητικό στρατόπεδο πολλοί αιφνιδιάστηκαν και αρκετοί… πιάστηκαν στον ύπνο. Μάλιστα, η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου βλέπουν πίσω από τους… πυροβολισμούς της Moody's ακόμη μία προσπάθεια των οίκων αξιολόγησης να «χειραγωγήσουν» την ελληνική οικονομία και μέσω αυτής -ως… δούρειου ίππου- την ευρωζώνη.

Γνωστό το έργο, έχει «ανέβει» από Βρυξέλλες μέχρι Αθήνα πολλές φορές φέτος. 

Ως εδώ καλά, καθώς έκπληκτοι(!) δηλώνουν και οι κοινοτικοί εταίροι, «ατυχή, περίεργη και ανέντιμη» χαρακτηρίζουν ο επίτροπος Όλι Ρεν και ο πρόεδρος της ευρωζώνης Ζαν-Κλοντ Τρισέ τη «γνωμάτευση» της Moody's.