ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ
Των καθηγητών Συνταγματικού Δικαίου
Γιώργου Κασιμάτη, Ομότιμου Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών
Ανδρέα Δημητρόπουλου, Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών
Γιώργου Κατρούγκαλου, Καθηγητή Πανεπιστημίου Θράκης
Ηλία Νικολόπουλου , Καθηγητή Παντείου Πανεπιστημίου
Κώστα Χρυσόγονου, Καθηγητή Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Αισθανόμαστε την υποχρέωση να επισημάνουμε προς τη Βουλή και τον ελληνικό λαό ότι το κείμενο, το οποίο καλείται σήμερα να ψηφίσει η λαϊκή αντιπροσωπεία, παραβιάζει κατάφωρα θεμελιώδεις διατάξεις του Συντάγματος και του ευρωπαϊκού και διεθνούς δικαίου για τους λόγους που ακολουθούν:
- Η παρούσα Βουλή εκλέχθηκε τον Οκτώβριο του 2009 κάτω από εντελώς διαφορετικές πολιτικές προϋποθέσεις και η λαϊκή εντολή προς αυτή, κατά την έννοια του άρθρου 41 του Συντάγματος, ήταν διαμετρικά αντίθετη από όσα προβλέπει τώρα το κατατεθειμένο κείμενο. Λείπει, συνεπώς, η δημοκρατική νομιμοποίηση για την ψήφισή του.
- Το περιεχόμενο του κειμένου, που καλείται να ψηφίσει η Βουλή είναι προϊόν οικονομικού και πολιτικού εκβιασμού, εκ μέρους των εκπροσώπων των δανειστών, κατά παράβαση του διεθνούς δικαίου (άρθρο 52 της Διεθνούς Σύμβασης της Βιέννης του 1969).
- Το κείμενο που κατατέθηκε για ψήφιση δεν αποτελεί κατά το Σύνταγμα ούτε σχέδιο νόμου, δεδομένου ότι δεν περιλαμβάνει διατάξεις νομοθετικού περιεχομένου ούτε σχέδιο νόμου κυρωτικού διεθνούς σύμβασης, δεδομένου ότι δεν περιέχει το υπογεγραμμένο κείμενο της διεθνούς σύμβασης. Πρόκειται για κείμενο προγράμματος, που επιχειρείται να δεσμεύσει ανεπίτρεπτα επί δεκαετίες το μέλλον της χώρας. Παρουσιαζόμενο, συνεπώς, ως δεσμευτικό κείμενο νόμου, παραβιάζει την αντιπροσωπευτική αρχή και την κατά το Σύνταγμα άσκηση της νομοθετικής λειτουργίας (άρθρο 26 Σ).
- Το κείμενο επιχειρείται να υπερψηφιστεί κατά παράβαση του άρθρου 29 του Συντάγματος, στο βαθμό που επιβάλλεται κομματική πειθαρχία χωρίς προηγούμενη εσωτερική ψηφοφορία και απόφαση συλλογικών κομματικών οργάνων.
- Η πρόβλεψη ότι οι νέες δανειακές συμβάσεις θα ισχύουν από την υπογραφή τους, χωρίς κύρωση από την Βουλή, παραβιάζει τα άρθρα 28 παρ. 2 και 36 παρ. 2 του Συντάγματος, καθώς και το διεθνές δίκαιο.
- Οι συνταγματικές και οι διεθνούς δικαίου εγγυήσεις σεβασμού και προστασίας της εθνικής κυριαρχίας προσβάλλονται επιπλέον:
(α) Με την επανάληψη –όπως και στη Σύμβαση Δανειακής Διευκόλυνσης της 10.5.2010- της ρήτρας παραίτησης από τις ασυλίες της εθνικής κυριαρχίας, (β) με τον υπερδανεισμό της χώρας και την άμεση στέρηση της δυνατότητας ικανοποίησης των βασικών αναγκών του ελληνικού λαού και της αξιοπρεπούς διαβίωσης των ελλήνων πολιτών, (γ) με τη σώρευση «επαχθούς» δανεισμού και (δ) με την εφαρμογή του αγγλικού δικαίου και όχι του δημοσίου διεθνούς δικαίου που διέπει τις διεθνείς συμβάσεις των κρατών. Συνεπώς, το κείμενο που καλείται η Βουλή να ψηφίσει παραβιάζει στον πυρήνα τους τις συνταγματικές εγγυήσεις της εθνικής κυριαρχίας, της λαϊκής κυριαρχίας και της δημοκρατικής αρχής (άρθρο 1 του Συντάγματος).
- Τα μέτρα που προβλέπει το προς ψήφιση κείμενο ότι θα επιβληθούν στον ελληνικό λαό παραβιάζουν τις αρχές της ισότητας των βαρών, του κοινωνικού κράτους δικαίου (άρθρα 4 παρ. 5 και 25 παρ. 1 του Συντάγματος) και τις εγγυήσεις των κοινωνικών δικαιωμάτων των Ελλήνων (άρθρα 22 και 23 του Συντάγματος). Παραβιάζουν επίσης θεμελιώδεις εγγυήσεις της Συνθήκης της Λισαβόνας (του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων) και του διεθνούς δικαίου, καθώς και εγγυήσεις του διεθνούς εργατικού δικαίου.
Η ψήφιση του νομοσχεδίου συνιστά, συνεπώς, εκτροπή από τη συνταγματική, την ευρωπαϊκή και τη διεθνή νομιμότητα.
Ειλικρινά ως Ελληνίδα πολίτις, σας ευχαριστώ για τις διευκρινίσεις ως προς το γράμμα του νόμου, εφ'όσον όλοι αντιλαμβάνονται την αντισυνταγματικότητά του, αλλά δεν μπορούν να εκφέρουν γνώμη ως προς την παραβίαση συγκεκριμένων διατάξεων. Αναμένω, 'οπως και πολλοί συμπολίτες μας, την κινητοποίηση σας με όσες νομικές διαύλους μας παρέχει το κατά πολύ βεβιασμένο μας Σύνταγμα. Με την ιδιότητα του ακαδημαικού, θα ήθελα να σας συστήσω ότι τόσο οι Έλληνες εν Ελλάδι, όσο και στο εξωτερικό, αναμένουμε την κινητοποίηση των ειδικών ως προς το σχετικό θέμα και την προσφυγή στο δικαστήριο/α που μπορούν να επιλυφθούν της υπόθεσης της κατάφωρης κατάλυσης του πολιτεύματός μας, κατοχυρωμένου μέσα από αγώνα πολλών δεκαετιών.Σας ευχαριστώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήπουθενα στο συνταγμα δεν αναφερεται η καταργηση νομιμοποιησης μιας κυβερνησης λογω "διαφορετικης" πολιτικης απο αυτην που υποσχεθηκε
ΑπάντησηΔιαγραφήπ.χ. εαν γινει πολεμος μια κυβερνηση εχει δικαιωμα να κανει τα ακριβως αντιθετα για να διεκδικησει το εθνικο συσμφερον
π.χ. ο μπους εκανε ιμπεριαλιστικους πολεμους με το 20% του αμερικανικου λαου αρα με το 80% του λαου εναντιον του και κανεις "συνταγματολογος" δεν τολμησε να πει τετοιες μπαρουφες
Στη δημοκρατια η ψηφος εχει 4ετη αξια και επικληση για εκλογες καταργει αυτη την αξια αρα μειωνει και την αξια της δημοκρατικης αποφασης των πολιτων
εαν πραγματι το πασοκ προδωσε το εκλογικο του σωμα αυτο ειπωθει στην καλπη οπως εγινε και με την ψηφιση του ομπαμια σαν αντιβαρο στον μπους
απο πουθενα ομως δεν προκυπτει πως αλλα υποσχεθηκε το πασοκ και αλλα εκανε
το λεφτα υπαρχουν και τις επανακρατικοποιησεις τις πιστεψαν μονο οι καθυστερημενοι αριστεροι που ουτως ηδαλλως δεν ψηφισαν πασοκ
οι σοβαροι πασοκοι ψηφισαν ισχυρη κυβερνηση γιατι ο κωστακης αποδειχτηκε αχρηστος
οι σοβαροι πασοκοι ψηφισαν για να φυγει ο πακης και να ερθει ο χρυσοχοηδης για να σωθει η αθηνα
οι σοβαροι πασοκοι ψηφισαν για να φυγει ο πρωθυπουργος του πλαυστασιον και να ερθει καποιος που τουλαχιστον ειχε ορεξει να μην το βαλει στα ποδια
εκ του αποτελεσματος αποδειχτηκε μια καλυτερη επιλογη.
ισως οχι καλη αλλα σιγουρα καλυτερη
"προϊόν οικονομικού και πολιτικού εκβιασμού"
το κρατος κανει συμβασεις εδω και πολλους αιωνες
οταν κανεις διαπραγματευση προτεινεις κατι και ο αλλος αντιπροτεινει
δεν μπορεις μονομερως να θετεις τους ορους που θελεις
το γεγονος πως αναγκαστηκαμε να υιοθετησουμε και καποιους ορους που δεν μας αρεσαν ονομαζεται διαπραγματευση και οχι εκβιασμος
επισης καλο ειναι να θυμισει κανεις στον κασιματη οτι παρομοιες και χειροτερες συμβασεις εκανε ο ιδιος πριν 20 χρονια
"παραβιάζει την αντιπροσωπευτική αρχή και την κατά το Σύνταγμα άσκηση της νομοθετικής λειτουργίας (άρθρο 26 Σ)"
καμια σχεση
η νομοθετικη εξουσια αποφασιζει να συναψει μνημονιο με τους εταιρους μας στην ευρωπαικη ενωση και παιρνει τεραστια πλειοψηφια των εκπροσωπων του ελληνικου λαου
η εκτελεστικη εξουσια αποφασιζει μονομερως τι ενεργειες θα κανει για να πετυχει τους στοχους αυτης της συμφωνιας
δεν χρειαζεται για καθε αποφαση καθε υπουργειου για αλλαγη συνταξεων μισθων κτλ να αποφασει η βουλη
αν ηταν ετσι θα καταργουσαμε τα υπουργεια και τα δικαστηρια και οι βουλευτες θα κυβερνουσαν ολες τις εξουσιες απο την βουλη
αυτο συμβαινει μονο σε χωρες τυπου σοβιετικης ενωσης που εχει καταλυθει καθε εννοια δικαιου και λογικης και ολα κινουνται απο το κομμα
Το κείμενο επιχειρείται να υπερψηφιστεί κατά παράβαση του άρθρου 29 του Συντάγματος, στο βαθμό που επιβάλλεται κομματική πειθαρχία χωρίς προηγούμενη εσωτερική ψηφοφορία και απόφαση συλλογικών κομματικών οργάνων
"Το κείμενο επιχειρείται να υπερψηφιστεί κατά παράβαση του άρθρου 29 του Συντάγματος, στο βαθμό που επιβάλλεται κομματική πειθαρχία χωρίς προηγούμενη εσωτερική ψηφοφορία και απόφαση συλλογικών κομματικών οργάνων "
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ πετυ-χυμένο ,δεν μπορώ να πω,
το ξεκάρφωμα, παπαγαλάκι της τρόικας και του ΓΑΠ