Πηγή: Techie Chan
Το νέο ματζούνι της κυβέρνησης για να γλυτώσουμε από την κρίση, είναι η πώληση κρατικής περιουσίας η οποία αξίζει λέει 300 δις ευρώ. Φυσικά κανείς δεν μπήκε στον κόπο να μας πει τι ακριβώς αξίζει 300 δις ευρώ, οπότε -και μέχρι κάποιος να μας εξηγήσει- θα δεχθούμε πως η αξιοπιστία του αριθμού είναι ίδια με αυτήν της 13,2% αύξηση του ΑΕΠ από τον ΙΟΒΕ. Με λίγα λόγια μπαρούφες.
Κι αυτό είναι το τρυκ της κυβέρνησης. Λέει ένα μεγάλο νούμερο στον αέρα και μετά προβαίνει στην πώληση “μικρών τεμαχίων” αξίας 10δις, άρα σιγά τα λάχανα. Κι όποιος αντιδράσει, θα πέσει στη μαρμάγκα της κοστολόγηση των νερών της λίμνης Βιστονίδας. Πιάστο αυγό και κούρεφτο.
Όμως για τους ραντιέρηδες “επενδυτές”, η “πώληση κρατικής περιουσίας” έχει πολύ συγκεκριμένο περιεχόμενο. Πρόκειται για μεταφορά δικαιωμάτων του δημοσίου στις τσέπες των “επενδυτών”, με τη μορφή φορολόγησης προς τους πολίτες. Δηλαδή: Εάν η κυβέρνηση πει θα πουλήσουμε τον εθνικό κήπο που ρημάζει για 20εκ, δεν έχει σημασία να σκεφτείς πόσο αξίζει ο εθνικός κήπος, αλλά πόσο θα αξίζει όταν “αξιοποιηθεί”. Όταν δηλαδή βάλουν ένα μικρό “συμβολικό” εισιτήριο για την επίσκεψη, ένα ακόμα για να δεις τις πάπιες, κι ένα λίγο μεγαλύτερο για τις κούνιες. Αυτά δεν είναι επενδύσεις, είναι φορολογία προς τους πολίτες με αντάλλαγμα καθρευτάκια τύπου “βάλαμε καγκελάκια με επίχρυση μπογιά”.
Και για να μη νομίζετε πως λέω ιστορίες για να τρώνε τα αριστερά παιδιά το φαί τους. Όταν η κυβέρνηση πούλησε την Ολυμπιακή στον κ.Βγενόπουλο έναντι 177,2 εκ ευρώ, δεν πούλησε μια μικρή αεροπορική εταιρία με τζίρο 700εκ το χρόνο. Στην ουσία πούλησε το μονοπώλιο των αερομεταφορών στο κονσόρτσιουμ Βγενόπουλου-Βασιλάκη (Aegean).
Το να πούμε πως το νέο μονοπώλιο θα νέμεται μια αγορά 1,3δις ευρώ το χρόνο, κι αυτή η μονοπωλιακή παραχώρηση κόστισε μόλις 177εκ ευρώ, δηλαδή το 1/7 του ετήσιου τζίρου, είναι μεν σκανδαλωδώς φθηνό, αλλά ταυτόχρονα κρίμα κι άδικο.
Διότι ή δυναμική ενός μονοπωλίου είναι κρυμμένη στην ίδια τη λέξη και όχι στα περσινά κέρδη. Το μονοπώλιο -όπως κάθε μονοπώλιο- θα “ορθολογικοποιήσει” τα δρομολόγια (μειώνοντας τις μη συμφέρουσες πτήσεις), και θα “αναπροσαρμόσει” τις τιμές (προς τα πάνω φυσικά), φορολογώντας στην ουσία όλους τους επιβάτες. Αυτό δεν αφορά νέο πλούτο που θα παραχθεί στην οικονομία, αλλά μεταφορά χρημάτων από τους επιβάτες στο μονοπώλιο. Η μοναδική ανάπτυξη που θα συμβεί, θα είναι στις τσέπες των στελεχών και των ιδιοκτητών του. Αν λοιπόν οι τιμές των αερομεταφορών εσωτερικού στην ελλάδα έχουν αυξηθεί 42% μέσα στην προηγούμενη δεκαετία (με δύο εταιρίες), τη στιγμή που στην υπόλοιπη ευρώπη έχουν καταρρεύσει, σκεφτείτε τι έχουμε να φάμε τώρα που η νέα εταιρία κατέχει άνω του 90% των δρομολογίων εσωτερικού.
Αυγή, 22 Σεπτέμβρη 2010
Ακόμη ο νεο-έλληνας είναι χορτασμένος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ιδρώνει το αυτί του.
Τα πραγματικά ζόρια είναι μπροστά.
Αλλά και η λύση επίσης.