1 Ο πρώτος θεσμός που πλήττεται σε περιόδους κρίσης είναι η δημοκρατία.
Οι κυβερνήσεις αναποδογυρίζουν τα προεκλογικά τους προγράμματα χωρίς να προσφύγουν στο λαό. Ετσι εφαρμόζουν ένα εντελώς νέο πρόγραμμα που ξεπερνά, εν ονόματι των έκτακτων περιστάσεων, τους κανόνες της λυμφατικής αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας. Η σημαντική αυτή αλλαγή πλεύσης εκφεύγει του ελέγχου τού κυρίαρχου -υποτίθεται- λαού. Απαξ και εξεφράσθη, έστω και επί τη βάσει αντίθετων κυβερνητικών προτάσεων, στις εκλογές που προηγήθηκαν, η νομιμοποίηση της νέας γραμμής τεκμαίρεται. Αρκεί δηλαδή το τυπικό κριτήριο της δεδηλωμένης των εκπροσώπων του έθνους (συνήθως επαγγελματιών της πολιτικής), ανεξαρτήτως αν η έκδηλη αυτή συνειδησιακή μεταβολή τους, θεωρούμενη με ουσιαστικούς-ορθολογικούς όρους, διακόπτει παραχρήμα και το νήμα της αντιπροσώπευσης.
2 Αλλά, αν εκλείψει αυτός ο σκληρός πυρήνας της ουσιαστικής νομιμοποίησης, χάνεται ο λόγος ύπαρξης της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας. Δεν μπορούν να τον επαναφέρουν ούτε τα πορίσματα των δημοσκοπήσεων, που με αόριστες και αποϊδεολογικοποιημένες ερωτήσεις εξάγουν συμπλέοντα (ή έστω ανεκτικά) συμπεράσματα, ούτε η ετερονομία της Περιφερειακής Ολοκλήρωσης (Ε.Ε.) στην οποία εκουσίως συμμετέχουμε, ούτε οι επικυρίαρχες αγορές, που, μετά την ενίσχυση των ετοιμόρροπων νέων «θεοτήτων» τους από το γλίσχρο εισόδημα των πολιτών και τον εθνικό πλούτο, επανέρχονται δριμύτερες και κανοναρχούν τους ρυθμούς της ζωής μας.
Το πολιτικό σύστημα, χωρίς πρόθεση και δυνατότητα άντλησης νέας νομιμοποίησης και δύναμης από τη λαϊκή κυριαρχία (κάτι που απαιτεί εκτεταμένη συζήτηση και διαλεκτική αντιπαράθεση για την ανάγκη της αιφνίδιας μεταστροφής του), αποδέχεται τους ορισμούς των πραγμάτων και των φαινομένων, όπως η υπερδομή του οικονομικού συστήματος εξειδικεύει, ενώ η αποστολή του είναι ακριβώς η αντίθετη: να κάνει την οικονομία και πάλι πολιτική, δηλαδή να επαναφέρει την κυριαρχία του δρώντος λαού επ' αυτής.
3 Αυτή την αυτονόητη αντιστροφή δεν μπορεί να την επιχειρήσει το αδύναμο μετανεωτερικό αντιπροσωπευτικό σύστημα, ακόμη και αν δώσει ρόλους στα διάφορα εθελοντικά μορφώματα και ενσωματώσει τις πολιτισμικές ή μεταναστευτικές συλλογικότητες. Οταν οι ιδιοτελείς και αδυσώπητες νεοφιλελεύθερες αρχές, παρά την εμφανή δογματική και πρακτική τους χρεοκοπία, «αντί αληθείας παραλαμβάνονται» από την Ε.Ε. και τους άλλους διεθνείς οικονομικούς οργανισμούς, όταν οι περισσότεροι ευρωπαίοι ηγέτες είναι -ή προτίθενται να γίνουν- μετά την έξοδό τους στη σύνταξη «χρυσώνητοι» διοικητές ή σύμβουλοι των «νέων παικτών» της παγκοσμιοποίησης, τότε το αντιπροσωπευτικό σύστημα κλονίζεται διπλά. Και το ουσιαστικό κριτήριο αγνοείται, αλλά και το περιεχόμενο των αποφάσεων είναι προδιαγεγραμμένο.
4 Εξάλλου, η έννοια της δημοκρατίας, οποιασδήποτε μορφής, δεν είναι συμβατή με το αριστοκρατικό κριτήριο, που θέλει τους επαγγελματίες πολιτικούς να γνωρίζουν καλύτερα από τους λαούς το συμφέρον τους και επομένως να θεωρούν από περιττή έως βλαπτική και επικίνδυνη τη λαϊκή έκφραση.
Τα ελληνικά κόμματα εξουσίας έχουν ακέραια την ευθύνη για την κρίση, όχι μόνο γιατί αποδείχθηκαν ανεπαρκή να αναβαθμίσουν τη χώρα στον διεθνή καταμερισμό της εργασίας, αλλά και γιατί ποτέ δεν τόλμησαν, παρά τις υποσχέσεις, να θέσουν σε εκτεταμένη συζήτηση και σε δημοψηφίσματα τα θεμελιώδη ευρωπαϊκά κείμενα. Η γραμμή, άλλωστε, της Ε.Ε., του μεγάλου και αμετάκλητου πλέον δημοκρατικού ελλείμματος, είναι σαφής και την εξέφρασε ο κ. Μπαρόζο όταν διακυβευόταν η Λειτουργική Συνθήκη της Λισαβόνας: τα δημοψηφίσματα, είχε δηλώσει, πρέπει να αποφεύγονται, γιατί είναι αμφίβολο αν εκφράζουν τα συμφέροντα των λαών της Ευρώπης! Μας απέμειναν, ως εκ τούτου, ως αυθεντικοί της εκφραστές, η διεθνής των τραπεζών, οι οίκοι αξιολόγησης, τα «επενδυτικά» funds και η ευρωπαϊκή τεχνοδομή. Αυτοί, πλέον, συντηρούν τεχνητά τη μελαγχολική αντιπροσωπευτική δημοκρατία, την ανώδυνη έκφραση της οποίας προσδιορίζουν κατά βούληση, όπως έδειξαν και οι πρόσφατες (11-4-2010), εξόχως διδακτικές, εκλογές της Ουγγαρίας.
Ενας τυπικός αποκλεισμένος(!!) της κοινωνικής ζωής μίλησε και καταγγέλει τα κόμματα εξουσίας!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλοξενείται σε ενα αυθεντικό ιστολόγιο καταγγελίας!!!
Ποιος;
-Το μέλος της ΚΕ του Πασοκ
-Ενας ακαδημαικός της γνωστής διακομματικής νομεκλατούρας
-Ο πρωτος διαχειριστής της εργατολογικής κομπίνας των ομαδικών αγωγών που αποδίδουν με μια "παράσταση" ποσα 1,0 -1,5 εκ ευρώ.
-Ο μαιντανός και ΚΟΛΑΚΑΣ όλων των πρωινάδικων και κυβερνήσεων.
-Ο συνομιλητής όλων των θεσμών και προσωπων εξουσίας
Η Δημοκρατία έχει σταθερούς ρόλους
-Μήπως πρέπει να διακρίνουμε οτι όταν κάποιος έχει τον ρόλο της καταγγελίας,απλώς διεκπεραιώνει μια υποχρέωση;
Η καταγγελία "απο τα κάτω" δεν έχει ανάγκη το κύριο,αυτός εχει αναγκη την νομιμοποίηση του.
LLS,
ΑπάντησηΔιαγραφήισα ισα αποκτουν μεγαλυτερη αξια αυτα που γραφει. Στο blog μου
ΕΔΩ
οταν εγραφα τα ιδια για το ποσο νομιμοποιημενη ειναι σημερα η κυβερνηση, με την 180 μοιρες στροφη που εκανε, πολλοι μου αντετειναν οτι βγηκε με 11% διαφορα στις εκλογες. Φαντασου κατω στην κοινωνια πώς αντιλαμβανονται τη νομομοτητα.
Το κειμενο του Μητροπουλου μπορει να εξυπηρετει καποιοιυς δικους του στοχους, εξυπηρετει ομως και τους δικους μου πολυ περισσοτερο.
Ο Ζιζεκ σε αυτη τη φαση μου ειναι παντελώς αχρηστος.
@Cynical
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα. Συμφωνώ με όσα είπες (στον LLS).
Αλλά.. αδικείς ΠΟΛΥ τον Zizek. Εγώ εντόπισα ΤΕΡΑΣΤΙΑ σχέση όσων έγραψε κατά καιρούς με την Ελληνική Κρίση. Απλά λυπάμαι που μέχρι στιγμής ΔΕΝ εντόπισα να είπε τίποτα ο ίδιος, για το θέμα μας.
Εν συντομία, ο Ζίζεκ και το έργο του μπορεί να ρίξει άπλετο φως στα εξής:
1) Τη Χειραγώγηση των Ευρωπαίων (ιδίως Γερμανών) κατά των... Ελλήνων (σαν σύνολο) με το ιδιότυπο νέο είδος ρατσισμού που ο Ζίζεκ ονόμασε "Βαλκανισμό" (balkanism) (κατά των "ατίθασων Βαλκάνιων" γενικά. και κατά των Ελλήνων τώρα). Στη Γερμανία αυτό φούντωσε σεε πραγματική _μάστιγα_ (και ΚΟΙΜΙΣΕ τους Γερμανούς για τις δικές τους οδύνες, π.χ. των μειωμένων / παγωμένων μισθών τους, φανατίζοντάς τους κατά 70% περίπου για το "όχι" για κάθε βοήθεια στην Ελλάδα).
2) Τον τρόπο που χειραγωγήθηκε η κοινή γνώμη στην Ελλάδα π.χ. με τον...
κουμπαρά των 2 παιδιών που σπάστηκε για να δωρίσουν... 20 ευρώ στο Ταμείο Εξόφλησης του Χρέους (νέο βίντεο και ποστ εδώ). (αυτό συνδέεται βέβαια και με το ποστ της Νέλλυ Ψαροού, και με τις θεωρίες "Σοκ" της Naomi Klein, βέβαια)
3) Τον τρόπο που πολλοί (φιλελεύθεροι) αυταπατώνται πως το πρόβλημα του Χρέους λύνεται χωρίς να θιγεί ο καπιταλισμός, μέσω μιας "Φιλελεύθερης Ουτοπίας" (για την οποία έγραψε πολλά ο Ζίζεκ).
4) Την "κινεζοποίηση του Καπιταλισμού" (επί το αυταρχικότερον κλπ) που προωθούν οι πολιτικές του ΔΝΤ και του καπιταλισμού γενικότερα, στην εποχή μας.
5) Τον τρόπο που μεγάλο μέρος της Αριστεράς, αντί να αντιπαρατίθεται ανατρεπτικά στον καπιταλισμό, απλώς... "ξεσκόνιζε τους όρχεις του" (σχετικό βίντεο ΕΔΩ).
Κλπ. κλπ.
Βέβαια συμφωνώ ότι δεν είναι ΑΜΕΣΑ χρήσιμος ο Ζίζεκ, διότι δεν δήλωσε τίποτε μέχρι στιγμής για την Ελλάδα, απ' ό,τι ξέρω. Ε, καιρός να του στείλουμε κάνα... ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ μέηλ, να ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΕΙ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ! :) (θα του γράψω ένα γράμμα αμέσως Cynical, αλλά θα στο στείλω πρώτα, να το εγκρίνουμε / βελτιώσουμε / προσ-υπογράψουμε ΟΛΟΙ, πριν το λάβει ο Ζίζεκ, έτσι ώστε το αίτημά μας προς τον ίδιο να έχει ΚΥΡΟΣ και ΒΑΡΥΤΗΤΑ)!
Cynical
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο κατανοώ αλλά ισως σου διαφεύγει κάτι
Με την ίδια λογική μπορείς να βάλεις την ΑΥΡΙΑΝΗ (ΟΧΙ στο ΔΝΤ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ) και προφανως τον Σαμαρά (Οχι στον Σοσιαλιστικό νεοφιλελευθερισμό)
Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες.
Προσπερνω τα περι Ζιζεκ γιατι μου δίνεις μια θαυμασια εμπνευση για αναρτηση.
LLS
ΑπάντησηΔιαγραφήεχεις καποια αντιρρηση για το ιδιο το κειμενο;
Αν δεν ηξερες ποιος ηταν ο συγγραφεας πού θα διαφωνουσες;
Αυτο νομιζω οτι εχει αξια.
Δεν πονταρα στο ονομα και αγνοησα το κειμενο. Να σου πω και τη μαυρη αληθεια ουτε που ξερω ποιος ειναι ο κυριος. Αφου συμφωνησα με το κειμενο ειδα και ποιος ηταν. Ακομα καλυτερα ειπα απο μεσα μου!
LLS
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και συμφωνώ με την Cynical, δέχομαι ΚΑΙ τις δικές σου ενστάσεις για το ΠΡΟΣΩΠΟ που έγραψε το κείμενο.
Τώρα... να μπει εδώ κείμενο της "Αυριανής" ΧΛΩΜΟ το βλέπω, όπως και άλλα είδη Συνθηματολογικών Βερμπαλιστικών πολυλογιών....
Το θέμα είναι το εξής νομίζω. Οτι το κείμενο εδώ ΚΑΛΛΙΣΤΑ θα μπορούσε να διαβαστεί ΧΩΡΙΣ να ξέρουμε ότι το έγραψε ο συγκεκριμμένος άνθρωπος, διότι έχει λογικό ειρμό και ΧΡΗΣΙΜΑ επιχειρήματα. Αυτά τα στοιχεία απουσιάζουν από λαΪκιστικά κείμενα όπως της Αυριανής, εκτός αν παπαγαλίζουν ή επαναλαμβάνουν άλλα κείμενα γνωστά, που μπορούν να βρεθούν στην πηγή και δεν χρειαζονται τα αντίγραφά τους.
Δηλαδή... επειδή Χουντικά μπλογκ ανάρτησαν ΚΑΙ αυτά το ίδιο βίντεο με τον... ΣΥΡΙΖΑ (εκείνο του Κάϊζερ) αυτό ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ότι απαξιώνεται ο Μαξ Κάϊζερ. Ομοίως, το ότι ο Μαξ πιστεύει σε έναν πιο δίκαιο καπιταλισμό ΔΕΝ με κάνει να τον απορρίπτω επειδή είμαι αριστερός.
Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ αντίρρηση που μπορεί να έχει κανείς ΣΗΜΕΡΑ με τις απόψεις του ποστ είναι ότι η Αντιπροσωπευτική Δημοκρατία ΞΕΦΤΙΣΕ πλέον, έφαγε τα ψωμιά της και συνεχίζει να ζει ημιθανής με σωληνάκια και με μπουκαλάκια φορμόλης πιο δίπλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΙΠΟΤΕ θετικό, νομίζω, δεν μπορεί να προκύψει ΣΗΜΕΡΑ από τη συνέχιση του ΕΞΑΙΣΙΟΥ ΠΤΩΜΑΤΟΣ της νταβατζιλίδικης αυτής ψευτο-δημοκρατίας. Ανατέλλει μια εποχή αυξημένου αυταρχισμού, φεουδαρχικού καπιταλισμού και διαφθοράς συνδεόμενα με το παλιό σύστημα, καθώς επίσης και ΤΕΧΝΙΚΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΙΜΕΣ νέες δυνατότητες για ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ νομίζω.
Είναι δευτερευσα η γνώμη μου για το ποιον φιλοξενεί ένας άλλος διαχειριστής
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου ζητάς την γνώμη μου και γι αυτό σου λέω ευθέως
Δίνω προσωπικά σημασία στο ποιος λέει τι ποτέ και που
Η κριτική μου ειναι εμπλουτιστικη
Εχει το χοντρό νόημα « Φιλαρες η κατεγγελειολογια είναι επάγγελμα στην Ελλαδα» για αυτό και κατα βάθος οι αλλαγές είναι δύσκολες και οι συλλογικότητες βασανιστικες
Γεια σου Οmadeon,
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν υπαρχει καποιο σχετικο και διαφωτιστικο κειμενο του Ζιζεκ σχετικα με την παρουσα φαση του καπιταλισμου, στειλε το να το αναβασουμε.
Απλως εκτιμω οτι τωρα χρειαζομαστε περισσοτερο πληροφοριες για να παρουμε αποφασεις.
Σε πληροφορω οτι ο Ζιζεκ επιστολή χωρις την υπογραφη της cynical, ούτε που θα μπει στον κοπο να τη διαβασει!
Εχει ιστοσελιδα; Αν εχει τοτε ειναι πολυ ευκολο!
Μας χρειάζεται μια Δίκη προθέσεων εδώ μέσα για τον αρθρογράφο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρώ διπλά χρήσιμο ότι τα λέει αυτά και ενθαρρυντικό γιατί προφανώςαναγκάζεται να τα λέει, επειδή ακριβώς είναι αυτός που είναι!
και φυσικά δεν θα κερδίσει νομιμοποίηση ως διάττων αστέρας της πραγματικής δημοκρατίας.
Μήπως είναι ένα παράδειγμα ότι το αίτημα για δημοψήφισμα μπορεί να βρεί υποστήριξη παντού;
''Ποιος;
ΑπάντησηΔιαγραφή-Το μέλος της ΚΕ του Πασοκ
-Ενας ακαδημαικός της γνωστής διακομματικής νομεκλατούρας
-Ο πρωτος διαχειριστής της εργατολογικής κομπίνας των ομαδικών αγωγών που αποδίδουν με μια "παράσταση" ποσα 1,0 -1,5 εκ ευρώ.
-Ο μαιντανός και ΚΟΛΑΚΑΣ όλων των πρωινάδικων και κυβερνήσεων.
-Ο συνομιλητής όλων των θεσμών και προσωπων εξουσίας
Η Δημοκρατία έχει σταθερούς ρόλους
-Μήπως πρέπει να διακρίνουμε οτι όταν κάποιος έχει τον ρόλο της καταγγελίας,απλώς διεκπεραιώνει μια υποχρέωση;''
προσυπογράφω το σχολιο του left liberal synthesis
αλλωστε αυτα ειναι πολυ γνωστάσ την πιάτσα.....Εχει ιδιαίτερη σημασια ποιος λεέι τι,αλλοιως αν ακουσεις τον Καραταζαφερη σ ορισμενες τοποθετήσεις θα τον περάσεις για ...αριστερό-οπως και τις κωλοτούμπες της ΄΄αυριανής''
Δεν απαντατε ομως στο ερωτημα :
ΑπάντησηΔιαγραφήθεωρειτε νομιμοποιημενη τη σημερινη αντιπροσωπευτικη δημοκρατια οταν αλλαζει αρδην τα προεκλογικα της προγραμματα και δρα εντελώς σε αλλη κατευθυνση απο τις αρχικες της διακηρυξεις;;
Αυτο λεει το κειμενο.
Συμφωνειτε ή οχι;
Συμφωνούμε ρε Cynical
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνούμε,πανάθεμα μας με κοινοτοπίες.
Οταν έχεις "διαμαντια" σαν και αυτό που μόλις ανήρτησες μας τρως την ώρα με τον Μητρόπουλο.
Αφού ο τύπος γουστάρει Παπαδάκη Αυτιά,και πεταει το "σας τιμώ" σε όποιον βρει μπροστά του,το δουλειά θέλει στα ιστολόγια αυτοργάνωσης πολιτών;
από herrk:
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα απαντήσω εγώ στο ερώτημά σου, Κυνική (διότι όντως έχει σημασία κυρίως τι λέει και επικουρικά μόνο ποιος το λέει).
Το κείμενο προσπαθεί να δείξει ότι δεν υπάρχει νομιμοποίηση υπό τις παρούσες συνθήκες. Η ουσία όμως δεν είναι ότι στην παρούσα φάση υπάρχει τέτοιο πρόβλημα, αλλά ότι η λεγόμενη αντιπροσωπευτική δημοκρατία δεν είναι ούτε αντιπροσωπευτική ούτε δημοκρατία.
Μεταφέρω από συνέντευξη του Κοντογιώργη:
"Ο λαός είναι τόσο ανήμπορος;
Δεν είναι ανήμπορος, δεν υπάρχει ως πολιτικός συντελεστής, διότι είναι θεσμικά ανυπόστατος. Δεν αποτελεί μέρος του πολιτικού συστήματος. Λέγεται ότι οι πολιτικοί είναι η εικόνα της κοινωνίας. Λάθος. Τους πολιτικούς τούς «επιλέγουν» οι μηχανισμοί, η κοινωνία τούς νομιμοποιεί απλώς στη θέση τους.
Γράφετε στο βιβλίο σας: «Να απελευθερωθεί η κοινωνία από το κράτος». […] Πώς μπορεί να γίνει αυτό;
Με την αντιπροσωπευτική μετεξέλιξη του πολιτικού συστήματος. Για την ώρα, η κοινωνία διαπιστώνει το έλλειμμα αντιπροσώπευσης, το θέτει όμως με ηθικούς όρους. Δεν έχει διατυπώσει θετικό αίτημα. Εξού και το παρόν σύστημα μπορεί να εξακολουθήσει να σέρνεται αντιμέτωπο με τη σήψη του. Ερωτώμαι συχνά πώς θα γίνει αυτό, με επανάσταση; Η απάντηση είναι ότι το ίδιο το σύστημα δεν θα αντέξει το βάρος της κατάρρευσης και θα προστρέξει στην κοινωνία, εμπλέκοντάς τη στις λειτουργίες του. […]
http://herrkstories.wordpress.com/2009/10/22/contogiorgis/
Μετά από πολλά χρόνια στο διαδίκτυο, άργησα μεν, κατάφερα δε...
ΑπάντησηΔιαγραφή...να μπορώ να συμφωνώ με ΘΕΣΕΙΣ και όχι με πρόσωπα, καθώς και να ΜΗ χρειάζεται γνώση του προσώπου για να κρίνω μια άποψη. Δεν είναι δα και σπουδαίο κατόρθωμα, είναι όμως κάτι απλό και δύσκολο ταυτόχρονα, ιδιαίτερα στην Ελλάδα (που ρέπει προς τα ad hominem επιχειρήματα).
Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει λόγος να... φυλαγόμαστε μπας και τσιτάρουμε κατά λάθος έναν... λάθος άνθρωπο που (έτυχε να) λέει και σωστά πράματα. Πρώτον, διότι αυτά που λέει ή γράφει κάποιος, ΔΕΝ αποτελούν ιδιοκτησία του, είναι σίγουρα παρμένα σε μεγάλο βαθμό από αλλού. Ενα ναζιστικό κείμενο μπορεί σε ΚΑΠΟΙΑ παράγραφο να λέει και σωστά πράματα, κατ' εξαίρεσιν (αν και πολύ σπάνια). Μόλις όμως διαβάσουμε κι άλλα που λέει, όχι μόνο ξέρουμε ΤΙ ιδέες εκφράζει αλλά μπορεί κάλλιστα να εντοπίσουμε και τις πηγές του ή άλλους συγγραφείς που επικαλείται ή μιμείται, κ.ο.κ.
Οι σκέψεις, οι ιδέες, οι σκεπτομορφές που κυκλοφορούν στην ιδεόσφαιρα και στο διαδίκτυο στην πραγματικότητα ΔΕΝ εκφράζουν πρόσωπα. Στην πραγματικότητα τα πρόσωπα είναι εκείνα που εκφράζουν (περίπου σαν "ιούς") τις σκεπτομορφές.
Ετσι δεν διανοούμαι να αποκλείσω κείμενο από τσιτάρισμα λόγω αντιπάθειας προς το συγγραφέα του. ΠΟΛΥ γρήγορα θα βρεθούν τα σημεία όπου -μοιραία- θα διαφωνήσω, κι αν ακόμη γλύτωσαν προσωρινά, αυτό δεν κρατάει πολύ, γιατί η Απεριόριστη Πρόσβαση που προσφέρει το διαδίκτυο ακυρώνει τη μερική (παρα-)πληροφόρηση.