ΠΗΓΗ: tvxs
του e-lawyer
Η καθιέρωση της 28ης Οκτωβρίου ως ημέρας εθνικής γιορτής οφείλεται κατά κύριο λόγο στην απόφαση του Κωνσταντίνου Τσάτσου, καθηγητή φιλοσοφίας δικαίου στην Νομική Αθήνας, ο οποίος το 1941 ανάρτησε στον πίνακα ανακοινώσεων στην οδό Σίνα ένα σημείωμά του, κατά το οποίο "την Τετάρτη 28 Οκτωβρίου κωλύομαι να διδάξω".
Στις 27 Οκτωβρίου ανέβηκε στο βήμα σε μια κατάμεστη από φοιτητές αίθουσα και κήρυξε την επόμενη ημέρα εθνική επέτειο ελευθερίας και αργία. Ο Τσάτσος έγινε εθνικός ήρωας μέσα σε μια μέρα, καταδιώχθηκε, κρύφτηκε, αποθεώθηκε. Μετά την απελευθέρωση, πολιτεύθηκε, διαγράφοντας μια αμφιλεγόμενη πορεία σε διάφορα υπουργεία, ενώ μετά την μεταπολίτευση έγινε ο αρχιτέκτονας του ισχύοντος Συντάγματος και πρώτος Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
Πέρασαν αρκετές δεκαετίες από τότε. Αν διαβάσουμε σήμερα την ομιλία που εκφώνησε ο Τσάτσος τότε στους φοιτητές του, θα αναγνωρίσουμε αμέσως έναν εντελώς ξεπερασμένο εθνικιστικό λόγο. Εκείνη την εποχή όμως, είχε μια εντελώς διαφορετική λειτουργία και βαρύτητα και αποτελούσε μια πράξη αντίστασης που θα μπορούσε να είχε στοιχίσει τη ζωή του.
Μην ξεχνάμε ότι ήμαστε σε πόλεμο. Η μέρα της εθνικής γιορτής εμπλουτίστηκε με την διεξαγωγή μαθητικών και στρατιωτικών παρελάσεων, δηλαδή εκδηλώσεων που απηχούν την αισθητική και την κυρίαρχη ιδεολογία εκείνων των περασμένων εποχών. Σήμερα έχουμε άλλους τρόπους να διατηρήσουμε την ιστορική μνήμη και να συζητήσουμε, χωρίς προκαταλήψεις, ακόμα και για τις σκοτεινές πτυχές εκείνων των ετών. Η τεχνολογία μας επιτρέπει να μελετήσουμε οπτικοακουστικό υλικό της εποχής.
Επίσης μας επιτρέπει να μοιραστούμε στο Διαδίκτυο τεκμήρια από εκείνη την περίοδο, τιμώντας έτσι τους προγόνους ή αναζητώντας κι επισημαίνοντας τα λάθη που έγιναν. Δεν χρειαζόμαστε υποχρεωτικές εκδηλώσεις προβολής του σώματος, ως συμβόλου για την εγγύηση της εθνικής κυριαρχίας, αφού οι κίνδυνοι για την εθνική κυριαρχία δεν είναι πλέον σωματικοί.
Ένα μεγάλο πλήθος αποδοκίμασε σήμερα σε διάφορες παρελάσεις του πολιτειακούς παράγοντες, τους "επίσημους" που εκπροσωπούν το κράτος. Πράξεις πρωτοφανείς στην ιστορία της εθνικής γιορτής. Εξυβρίσθηκε ακόμη κι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο κ. Παπούλιας. Κατά δήλωσή του, τον αποκάλεσαν "προδότη", πράγμα που θεώρησε ντροπή και του προκάλεσε λύπη, επειδή ο ίδιος, όπως δήλωσε, πολέμησε τον ναζισμό και τον φασισμό εντασσόμενος από την ηλικία των 15 ετών στην εθνική αντίσταση.
Δυστυχώς, ο κύριος Πρόεδρος αναγκάστηκε να εξηγήσει λοιπόν, για ποιο λόγο δεν είναι προδότης (αλλά ήρωας, όπως υπενόησε με την αναφορά στο ηρωϊκό παρελθόν του κατά τη διάρκεια του πολέμου). Φαίνεται πως, τώρα πια, κανείς δεν συγκινείται ενεργά από τις ηρωϊκές πράξεις που τέλεσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας πριν από 70 χρόνια, γιατί αυτό που ενδιαφέρει δεν είναι πια το παρελθόν, αλλά το παρόν και το μέλλον.
Ο κ. Παπούλιας αναγκάστηκε να αποχωρήσει από τον χώρο της παρέλασης στην Θεσσαλονίκη, την οποία είπε ότι "τιμάει" κάθε χρόνο αυτή τη μέρα. Αυτά είναι τα λάθη των πολιτικών της γενιάς του Προέδρου και όλων των υπόλοιπων: θεωρούν ότι μας "τιμούν" με την παρουσία τους, ενώ θα έπρεπε να επιδιώκουν οι ίδιοι να τιμώνται από τον λαό.
Ο κ. Παπούλιας δεν κατόρθωσε σήμερα να εγγυηθεί, σε συμβολικό έστω επίπεδο, την εθνική ενότητα και την ομοψυχία. Και πώς θα μπορούσε, άλλωστε, όταν βρίσκεται στη συγκεκριμένη θέση ύστερα από τα γνωστά μικροκομματικά παιχνίδια των δύο μεγάλων κομμάτων και την διελκυστινδα για την εργαλειακή χρήση του Συντάγματος και την πρόκληση πρόωρων εκλογών.
Η εκλογή του κ. Παπούλια δεν βασίστηκε λοιπόν σε κάποιου είδους ουσιαστική ομοφωνία της εθνικής αντιπροσωπείας για την προσωπικότητά του, αλλά περισσότερο σε βολικές συνεννοήσεις που εξυπηρέτησαν τους πολιτικούς αρχηγούς κατά τον σχεδιασμό των κομματικών τους συμφερόντων. Ο κ. Παπούλιας θα ήταν ένας ήπιος πρόεδρος, κατάλληλος για μια ηπιότερη περίοδο. Σε μια περίοδο συγκρουσιακή και αμφιλεγόμενη, θα έπρεπε να επιδεικνύει άλλες ικανότητες, ώστε να είναι αποδεκτός. Για παράδειγμα, αναπέμποντας στη Βουλή αντισυνταγματικά νομοσχέδια.
Δεν είναι, βέβαια, ο μόνος Πρόεδρος της Δημοκρατίας που δεν μπορεί να εκφράσει το σύνολο του έθνους, αλλά είναι ο πρώτος που αποδοκιμάζεται τόσο έντονα και αποχωρεί από μια τελετή εθνικής μνήμης. Το χειρότερο είναι ότι αντί να κάνει την οποιαδήποτε αυτοκριτική, επιχειρεί να μειώσει τα περιστατικά, αποδίδοντάς τα σε "μειοψηφίες". Η κρίση του αυτή, αλλά κυρίως η συγκεκριμένη αντίδραση, δείχνει πόσο μακριά από την πραγματικότητα βρίσκεται ο αρχηγός του κράτους.
Το "πρόβλημα" δεν είναι αν οι διαμαρτυρόμενοι πολίτες είναι μειοψηφία ή πλειοψηφία, αλλά ότι δεν υπάρχουν άλλοι πολίτες που να τους αποτρέπουν από τις πράξεις αποδοκιμασίας. Οι μόνοι που συμπαρίστανται στον Πρόεδρο, αλλά και γενικότερα στους πολιτικούς που υφίστανται την λαϊκή κατακραυγή, είναι οι εργαζόμενοι για την ασφάλειά τους κι όχι οι πολιτικοί υποστηρικτές τους. Προφανώς θα υπάρχουν και υποστηρικτές, αλλά δεν αναλαμβάνουν τον κίνδυνο να αντιδικήσουν με τους διαμαρτυρόμενους ή να προστατεύσουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τους πολιτικούς.
Αυτό είναι εκείνο που θα πρέπει να σκεφτούν οι πολιτικοί, και πριν από όλους ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας: για ποιο λόγο μείνανε άραγε "μόνοι" τους και δεν τους υποστηρίζει πλέον κανείς. Καθώς και αν υφίσταται ακόμη η "νομιμοποίηση" που τους παρείχε η διαδικασία της ανάδειξής τους.
Είναι να αναρωτιέσαι, εάν γίνουν εκλογές, πώς θα μπορέσουν αυτοί οι άνθρωποι να επικοινωνήσουν με τους ψηφοφόρους. Όταν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας φυγαδεύεται από την παρέλαση σε μια εθνική γιορτή, πραγματικά βρισκόμαστε σε μια οριακή στιγμή. Ταυτόχρονα όμως, οι πράξεις αυτές καταδεικνύουν και το όριο της αναπαραγωγής ξεπερασμένων εκδηλώσεων, όπως οι παρελάσεις. Παρέλαση χωρίς ψυχολογική επιβολή και καταναγκασμό δεν υφίσταται. Είναι ένα καθαρά φασιστικό κατάλοιπο, το οποίο εκ των πραγμάτων ευνοεί ομαδικές αντιδράσεις όχλου, όπως αυτή που είδαμε σήμερα.
Ο κ. Παπούλιας θα μπορούσε να προσφέρει μια αξιόλογη υπηρεσία στο έθνος, εάν με αφορμή τα σημερινά γεγονότα έκανε την αυτοκριτική του και ζητούσε την κατάργηση αυτού του ξεπερασμένου θεσμού που όχι μόνο δεν θυμίζει τον αγώνα για την ελευθερία, αλλά αντίθετα αποτελεί διατήρηση των υπολειμμάτων του φασισμού και του ναζισμού. Δεν πρόκειται να το κάνει βέβαια, γιατί δεν μπορεί να υπερβεί όλο το σύστημα, το οποίο τον τοποθέτησε στο ήπατο αξίωμα. Αναμένουμε τους πολιτικούς που θα έχουν το έρμα να προβούν σε μια τέτοια σοβαρή ανατροπή.
...δεν μπορεί να υπερβεί όλο το σύστημα, το οποίο τον τοποθέτησε στο ήπατο αξίωμα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπαινίσσεται ο αρθρογράφος -με βάση τα "ιστορικά" στοιχεία που επικαλείται- ότι καταργώντας ο Πρόεδρος τις παρελάσεις, θα μας βοηθούσε να κάνουμε καινούργιο συκώτι.
Ούτως ή άλλως το λιγότερο που μπορεί να πει κανείς είναι ότι είναι ένας άχρωμος, άοσμος και άγευστος Πρόεδρος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟχι ακριβως. δεν ειναι και τοσο αχρωμος. Και στη ροζ βιλλα έβαλε το χερακι του να κτιστει, "δανείζοντας" και τα νομοσχεδια με τις αντισυνταγματικες τρυπες τα περναει μάνι-μανι χωρις να κανει κιχ.
ΑπάντησηΔιαγραφήTo tvxs «κτύπησε» ξανά με άρθρο όπου γίνεται υπόδειξη για τη κατάργηση των παρελάσεων. Δέν αναφέρθηκε όμως στην ιστορική ανακρίβεια του κ. Προέδρου οτι δηλ. πολέμησε 15 χρονών τον άξονα (πότε
ΑπάντησηΔιαγραφήόταν γεννήθηκε το 1929;) 1929+15=1944.
Επίσης στο άρθρο δέν αναφέρεται καθόλου η βασική παθογένεια του Ελληνικού πολιτικού συστήματος που είναι απλά η έλλειψη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ (μιάς και το σύνταγμα της χώρας δέν επιτρέπει στου πολίτες νομοθετική εξουσία μεσω ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΩΝ)
Τελικά ποιός είναι ο στόχος του άρθρου;
Το φαύλο Ελληνικό πολιτικό σύστημα (μέρος του οποίου είναι και το δημοσιογραφικό κατεστημένο στο οποίο ανήκει το tvxs) ή οι παρελάσεις οι οποίες υπενθυμίζουν στους πολίτες την ιστορική συνέχεια της ΠΑΤΡΙΔΑΣ τους;
Αρκετό εθνομηδενισμό μας τάϊσαν τα tvxs!
Στο άρθρο απλά στοχοποιείται μια συλλογική "εθνική" κοινωνική γιορτή, μια αφορμή για το λαό να εκφράσει το δημόσιο αίσθημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελικά φαίνεται ότι οι εθνικές εορτές, όπως και οι χριστιανικές πχ το Πάσχα, αποτελούν πρώτης τάξεως ευκαιρίες για να εκφραστούν δημοκρτικότατα, κοινωνικές απόψεις και μάλιστα οι πιο πλειοψηφικές κάτι που δεν μπορεί να συμβεί με κανένα άλλο γεγονός πλην των εκλογών. Ακόμα και οι πορείες-διαδηλώσεις που εθιμικά θεωρείται ως κορυφαίο μέσο πάλης, δεν μπορούν να εκφράσουν καθολικά το κοινωνικό σύνολο αφού έχουν σαφή ταξικά χαρακτηριστικά.
Ας το ξανασκεφτούμε λοιπόν το ζήτημα της κατάργησης των παρελάσεων που έμπαινε επιτακτικά τα μόλις προηγούμενα χρόνια και να είμαστε καχύποπτοι από εδώ και πέρα για αυτούς που διακινούν παρόμοια δήθεν αντεθνικιστικά αλλά μάλλον στο βάθος αντιλαικα προτάγματα
Ο Παπούλιας δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση ν’ αποτελέσει ελπίδα για τον ελληνικό λαό. Αφήνουμε, προς το παρόν , κατά μέρος τις αστικές φλυαρίες που μετά τα γεγονότα των παρελάσεων επαναλαμβάνονταν υστερικά απ’ όλο τον βρωμερό συφερτό της αστικής δημοσιογραφίας, περί συμβόλου ενότητας του έθνους, για να έρθουμε στην πραγματικότητα. Ο Παπούλιας , ως αστός πολιτικός προερχόμενος από το ΠΑ.ΣΟ.Κ , αποτελεί καθοριστικό κρίκο του καθεστώτος του Μνημονίου και βασικό στήριγμα της τωρινής κοινοβουλευτικής χούντας. Έχει σωπάσει εντελώς από τη στιγμή που ο G.A.P ανέβηκε στην εξουσία για όλα τα εγκλήματα και τις αυθαιρεσίες που έχει μέχρι τώρα διαπράξει και η σιωπή είναι ομόθυμη στήριξη. Ανέχθηκε και στην ουσία αποδέχθηκε τις πολλαπλές παραβιάσεις του Συντάγματος που ήρθαν με το Μνημόνιο και με την πρώτη Δανειακή Σύμβαση του Ελληνικού Δημοσίου με τους ξένους πιστωτές (8 Μαΐου 2010) και την εκεί περιγραφόμενη παραίτηση του ελληνικού δημοσίου από την εθνική κυριαρχία πάνω στα περιουσιακά του στοιχεία , δεν είπε κουβέντα για τα πολλαπλά κύματα εξοντωτικής λιτότητας που εξαπέλυσε η ληστοσυμμορία του G.A.P εναντίον των εργαζομένων και των μεσαίων στρωμάτων ,ούτε για την ψήφιση του Μνημονίου με απλή κοινοβουλευτική πλειοψηφία, και τώρα κάνει ανοικτά δηλώσεις « περί μειοψηφιών » που τον αποδοκίμασαν στη Θεσσαλονίκη και «πλειοψηφιών» που αποδέχονται το πρόγραμμα της συγκέντρωσης και άλλα φαιδρά που λέγονται μόνο για προπαγανδιστικούς λόγους αλλά δεν πείθουν κανέναν. Ούτε βέβαια ο ίδιος τα πιστεύει και ξέρει ότι η κυβέρνηση που στηρίζει είναι απόλυτα μισητή από το λαό και κυβερνάει σε ακραία δυσαρμονία με το ίδιο το λαϊκό αίσθημα, όμως κάτι τέτοιο δεν τον ενδιαφέρει. Όσο διατηρούνται οι τυπικοί κοινοβουλευτικοί συσχετισμοί του 150 + 1 το εγκληματικό σχήμα του G.A.P θα πρέπει να συνεχίσει να κανιβαλίζει εναντίον του λαού και ο Παπούλιας κάνει πως δεν καταλαβαίνει και θα μπορεί να ισχυρίζεται ότι όλα πάνε καλά και με την αποδοχή του ελληνικού λαού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣήμερα αποδέχεται το καθεστώς των Γκαουλάιντερ της Τρόικα και της ομάδας fast-track και ανέχεται τα αισχρά ψέματα του G.A.P ότι το καθεστώς επιτροπείας που εξήγγειλε η Μέρκελ για την Ελλάδα είναι απλός μηχανισμός τεχνικής βοήθειας και υποστήριξης , ενώ πρόκειται για μηχανισμό νεοαποικιακής κατοχής μέσω του οποίου ο γερμανικός ιμπεριαλισμός , οι διεθνείς τοκογλύφοι και το ευρωπαϊκό διευθυντήριο μετατρέπουν τη χώρα σε προτεκτοράτο.
Απέναντι σ’ όλα αυτά ο Κ. Παπούλιας παριστάνει την αθώα περιστερά και ούτε είδε ούτε κατάλαβε τίποτα απ’ αυτά. Στην ουσία στηρίζει τον Γ.Α.Π να περάσει όλα αυτά , την ώρα που αυτός και η κυβέρνησή του είναι πολιτικό πτώμα σε αποσύνθεση. Επικρίνει έναν αγωνιζόμενο λαό τη στιγμή που αυτός υψώνει ανάστημα αξιοπρέπειας και λέει το δικό του OXI απέναντι στο καθεστώς της νέας κατοχής , χαρακτηρίζει τις λαϊκές αντιδράσεις ως δήθεν αμαύρωση της εθνικής επετείου , την ώρα που ο λαός είπε όχι μαζικά στην παρουσία στις παρελάσεις των νέων δωσίλογων του καθεστώτος του 4ου Ράιχ στην Ελλάδα.