ΠΗΓΗ: ΑΥΓΗ
Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/06/2011
Το παρακάτω κείμενο είναι η τοποθέτηση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ Π. Λαφαζάνη στη συζήτηση για το Μεσοπρόθεσμο. Το παραθέτουμε προκειμένου να φανεί η αντισυνταγματικότητα του δημοσιονομικού πλαισίου.
Όσα χρόνια είμαι στη Βουλή -αλλά και από παλαιότερους συναδέλφους που ρώτησα- ένα τέτοιο νομοσχέδιο, με αυτά τα χαρακτηριστικά, νομοσχέδιο που περιλαμβάνει τα πάντα και τίποτα, δεν έχει εμφανιστεί ξανά σε αυτήν την αίθουσα. Δεν νομίζω ότι υπάρχει ρύθμιση στο Σύνταγμα ή στον Κανονισμό της Βουλής που να προβλέπει και να προδιαγράφει ρυθμιστικά πλαίσια για ένα τέτοιο νομοσχέδιο, ένα νομοσχέδιο το οποίο δεν περιέχει -κατά την έκθεση και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους- καμία απολύτως ρύθμιση κανονιστικού περιεχομένου.
Μάλιστα θα ήθελα να σημειώσω ότι το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους χαρακτηρίζει στην ουσία εμμέσως πλην σαφώς εικονικό το νομοσχέδιο, που για να μπορέσει να εφαρμοστεί κάτι από αυτά τα γενικά που λέει χρειάζεται να ακολουθήσουν ουσιαστικοί νόμοι. Δηλαδή τι ψηφίζουμε εμείς; Ένα πλαίσιο γενικό και αόριστο, ένα πλαίσιο το οποίο επιβάλλουν οι σκοπιμότητες κυβέρνησης και τρόικας, προκειμένου να ακολουθήσουν -υποτίθεται- ουσιαστικοί νόμοι άγνωστοι σε εμάς που υποτίθεται καλούμαστε να ψηφίσουμε, οι οποίοι θα υλοποιήσουν αυτό το γενικό και αόριστο νεφέλωμα.
Θα ήθελα να εξειδικεύσω, κύριε πρόεδρε, τις παρατηρήσεις μου σε τρία πολύ συγκεκριμένα σημεία:
Το πρώτο σημείο που θα ήθελα να θίξω, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο -ας το πούμε έτσι, εν πάση περιπτώσει- αλλάζει ριζικά και επί το χειρότερον για τον απλό πολίτη τον προϋπολογισμό που ψήφισε η Βουλή για το 2011, ο οποίος είναι νόμος του κράτους.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πώς δέχεστε να αλλάζει ριζικά αυτός ο Προϋπολογισμός, χωρίς να τηρούνται οι αντίστοιχες συνταγματικές διατάξεις και οι ρυθμίσεις του Κανονισμού; Αυτό το οποίο έπρεπε να είχε κάνει αυτήν την ώρα σε αυτήν την αίθουσα, αν η κυβέρνηση ήθελε να αλλάξει ριζικά μάλιστα τον προϋπολογισμό του 2011, όπως παρατηρεί κάθε φορά και το Ελεγκτικό Συνέδριο, ήταν να φέρει έναν συμπληρωματικό προϋπολογισμό ή να τροποποιήσει νομοθετικά τον υπάρχοντα. Αυτό, όμως, έχει διαδικασίες που προβλέπονται για αυτήν την περίπτωση και από τον Κανονισμό της Βουλής και από το Σύνταγμα. Καμία από αυτές δεν τηρείται.
Επιτρέψτε μου να χρησιμοποιήσω την έκφραση «στη ζούλα» αλλάζουμε τον προϋπολογισμό του 2011 με γενικές εκφράσεις και κάνουμε φορολογική και εισοδηματική επιδρομή με μια γενική σκούπα, της οποίας το ακριβές περιεχόμενο δεν μπορεί να προσδιορίσει κανένας.
Δεύτερη παρατήρηση που θα ήθελα να κάνω, κύριε πρόεδρε, που είναι πάρα πολύ ουσιαστική, είναι η εξής: Ποια είναι η εντύπωση στους συναδέλφους; Ότι μπορεί οποιαδήποτε κυβέρνηση ανά πάσα στιγμή στο όνομα των πολυετών προϋπολογισμών να καταθέτει και να ψηφίζει προϋπολογισμό για το 2020, για το 2030, για το 2050; Οι κυβερνήσεις είναι εκλεγμένες με συγκεκριμένη θητεία, η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τέσσερα χρόνια. Πώς είναι δυνατόν αυτή η Κυβέρνηση, της οποίας η θητεία λήγει το 2013, να παραβιάζει κατάφωρα αυτές τις θεμελιώδεις συνταγματικές διατάξεις και να καταθέτει πολυετείς προϋπολογισμούς για ψήφιση μέχρι το 2015, όταν ακόμα και η πρόβλεψη του Συντάγματος είναι το πολύ για διετή προϋπολογισμό στο άρθρο 79, παράγραφος 6, αν δεν κάνω λάθος;
Τέλος, είναι δυνατόν να μιλάμε για πολυετείς προϋπολογισμούς, δηλαδή για αλλαγή προϋπολογισμού 2011, προϋπολογισμού 2012, 2013, 2014, 2015 και να συζητούνται αυτά με διαδικασίες εξπρές, με διαδικασίες που δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, δεν προβλέπονται από το Σύνταγμα, παρά μόνο σε ένα νομοθέτημα που ψηφίστηκε πρόσφατα, το οποίο, όμως, δεν υπακούει στις συνταγματικές διατάξεις, ένα νομοθέτημα το οποίο έγινε μόνο και μόνο για να εξυπηρετήσει τις επιθυμίες της τρόικας για πολυετείς προϋπολογισμούς, χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν το Σύνταγμα και τον Κανονισμό της Βουλής;
Τέτοιου είδους διαδικασίες, λοιπόν, για πολυετείς προϋπολογισμούς είναι άκυρες! Είναι παράνομες! Είναι αντισυνταγματικές! Θα έπρεπε να κατατεθούν ένας προς έναν αυτοί οι προϋπολογισμοί, αν ήθελε η κυβέρνηση να τους συζητήσει και να συζητηθούν με διαδικασίες προβλεπτές και όχι πέραν, βεβαίως, των ορίων της θητείας αυτής της κυβέρνησης!
Κύριε πρόεδρε, κλείνοντας, θα ήθελα να πω το εξής: Πιστεύω ότι αυτό το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, άρθρο 1 όπως το λένε, στη μόνη λογική που υπακούει είναι «ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώστε», ώστε να πάρουμε την ψήφο της Βουλής και από εκεί και πέρα, μ’ αυτή τη γενική εξουσιοδότηση, κατά παράβαση του Κανονισμού και του Συντάγματος, να κάνουμε εφαρμοστικούς νόμους, όποιους θέλουμε και όπως θέλουμε και να κάνουμε ό,τι θέλουμε!
Όμως, αυτές οι διαδικασίες δεν είναι διαδικασίες που συνάδουν με μία Βουλή η οποία θέλει να προασπίσει πρώτα απ’ όλα το κύρος και τη δυνατότητά της να απευθύνεται μ’ αυτό το κύρος σε όλη την κοινωνία.
ΥΓ. cynical: Προβλέπεται να γινει καμιά προσφυγή; Τι θα γίνει με τους φορολογουμενους που θα κληθουν να πληρωσουν τα επιπλεον; ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να οργανωσετε ομαδικη ΜΗ-ΠΛΗΡΩΜΗ. Βρείτε τον τρόπο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πρώτη προειδοποίηση!
Θα σας παρακαλούσα τα σχόλια να παραμένουν εντός θέματος.
Θα σας παρακαλούσα τα σχόλια να είναι ευπρεπή.
Αλλιώς θα αναγκαστώ να πάρω μέτρα.