Κυριακή 22 Μαΐου 2011

Οι υπόγειες σχέσεις των συμβούλων αποκρατικοποιήσεων


Γερμανοί, Γάλλοι και λοιποί δανειστές περιλαμβάνονται στον κατάλογο συμβούλων, που για ακόμη μία φορά ανακοίνωσε... εν χορδαίς και οργάνω η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων (ΔΕΑΑ).
Ομως αυτή τη φορά το οικονομικό επιτελείο και η κυβέρνηση, που κινούνται με τη διαδικασία του κατεπείγοντος (υπό την ασφυκτική πίεση των δανειστών), ανοίγουν περισσότερο τα χαρτιά τους. Δίνοντας έτσι το στίγμα για το πώς σχεδιάζουν να μοιραστούν τα... ασημικά του Δημοσίου.

**Οι Γάλλοι μέσω των Credit Agricole - Εμπορική και Societe Generale αναλαμβάνουν σύμβουλοι στον ΟΔΙΕ και την ΕΛΒΟ. Δεν είναι τυχαίο πως μόλις πριν από ένα μήνα η PMU -εταιρεία διαχείρισης του γαλλικού ιπποδρόμου- ήταν παρούσα στην άτυπη διυπουργική σύσκεψη για τις αποκρατικοποιήσεις, ενώ στην ελληνική αγορά έχει ήδη παρουσία μέσω των στοιχημάτων που παίζονται στις γαλλικές κυνοδρομίες.
Οσον αφορά το γαλλικό ενδιαφέρον για την ΕΛΒΟ, θα χρειαστεί να πάμε λίγο πιο πίσω, στα τέλη Μαρτίου του 2009, τότε που η Renault Defence εξέταζε το ενδεχόμενο υποβολής πρότασης για την απόκτηση της κυριότητας των ΕΛΒΟ-ΤΟΜΑ.


Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάστηκε στη Διεύθυνση Πεζικού του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ/ΔΠΖ) το γαλλικό ελαφρύ τεθωρακισμένο όχημα αναγνώρισης VBL Mk. 2, καθώς και το τροχοφόρο τεθωρακισμένο όχημα μάχης (ΤΟΜΑ) VBCI.
* Οι Γερμανοί, μέσω της Deutsche Bank και της Εθνικής, αναλαμβάνουν τον ΟΠΑΠ, ενώ τέλη Μαΐου προγραμματίζεται να βρεθεί στην Αθήνα κλιμάκιο της Deutsche Telekom προκειμένου να συζητήσει για τον ΟΤΕ. Ως γνωστόν οι Γερμανοί ελέγχουν το 30%, ενώ μέχρι πρότινος εμφανίζονταν θερμοί για την απόκτηση επιπλέον 10% (από το 20% που έχει ακόμη το Δημόσιο). Αίφνης φέρεται να κάνουν πίσω, ωστόσο καλά ενημερωμένες πηγές εκτιμούν πως «κρύβεται» η πρόθεση των Γερμανών να επιβάλουν απολύσεις στον Οργανισμό.
Η ΒΝΡ Paribas με την ΕΤΕ ανέλαβαν την επέκταση υφιστάμενης σύμβασης πώλησης του 55% του «Ελευθέριος Βενιζέλος», που ελέγχει το Δημόσιο.
Η Hochtief ζητεί και το υπόλοιπο
Η γερμανική Hochtief συμμετέχει με 39,9% στο μετοχικό κεφάλαιο του φορέα διαχείρισης - εκμετάλλευσης του διεθνούς αεροδρομίου και φέρεται να πιέζει ασφυκτικά για την άμεση εκχώρηση του υπόλοιπου ποσοστού. Ομως σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο το ελληνικό Δημόσιο θα χάσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από διαφυγόντα έσοδα επόμενων χρήσεων, που θα καταλήγουν στα γερμανικά ταμεία.
* Ελληνικό: Για το περιβόητο σχέδιο ανάπτυξης του παλιού αεροδρομίου, σύμβουλοι παραμένουν οι Citigroup Global Markets, η Πειραιώς και η γνωστή μας Barcelona Strategical Systems (ενδιαφέροντος Αθεμπίγιο), ενώ έκπληξη προκάλεσε η απουσία της Lamda Infrustucture του Κώστα Νικολόπουλου.
Αυτό γιατί είχε παρουσιαστεί από τον υπουργό Επικρατείας ως «ειδικός με μεγάλη πείρα στον ιδιαίτερο υποτομέα, των συμπράξεων ιδιωτικού και Δημοσίου», είχε δε συνοδεύσει δύο φορές την ελληνική αποστολή στο Κατάρ. Και αν μετά τις τελευταίες εξελίξεις, την αλλαγή πλεύσης των Αράβων και την αναδίπλωση της κυβέρνησης στον τρόπο αξιοποίησης του Ελληνικού, η κατάσταση έχει περιπλακεί περισσότερο, ο Καταλανός αρχιτέκτονας μένει ακλόνητος στη θέση του. Ωστόσο ακόμη και μέχρι χθες ουδέν νεώτερον είχε ανακοινωθεί αρμοδίως για θέματα αμοιβών και προμηθειών των συμβούλων του έργου.
* Lazard: Ενδιαφέρουσα θεωρείται η παρουσία των Lazard και Rothschild, της μεν πρώτης για την πώληση τεσσάρων Airbus της παλιάς Ολυμπιακής, της δεύτερης για την πώληση 31% της ΔΕΠΑ.
Διαχειρίστρια του ελληνικού χρέους
Ομως και η παρουσία της Lazard έχει τη σημασία της, καθώς την άνοιξη του 2010 προσελήφθη από την ελληνική κυβέρνηση σε θέματα διαχείρισης χρέους.
Η επιλογή της πέρυσι στάθηκε αφορμή για να δουν το φως της δημοσιότητας σενάρια επί σεναρίων για το ενδεχόμενο χρεοστασίου, καθότι η Lazard θεωρείται αυθεντία στις αναδιαρθρώσεις. Κάτι που αποκηρύσσουν σταθερά οι τραπεζίτες της ΕΚΤ, ενώ μόλις την προηγούμενη Πέμπτη ο Ζαν-Κλοντ Τρισέ απηύθυνε ξεκάθαρη προειδοποίηση για το ενδεχόμενο επιμήκυνσης του ελληνικού χρέους.
Παράλληλα, καλά ενημερωμένες πηγές υποστηρίζουν πως στη Lazard έχει ανατεθεί η επεξεργασία ενός σχεδίου ρύθμισης του ελληνικού χρέους, που θα συνδυάζει και ένα σχετικά ανώδυνο «κούρεμα» για τα χαρτοφυλάκια ομολόγων των τραπεζών.
Οι προμήθειες δεν είναι το βασικό
Σημειωτέον πως ο δρόμος για τη Lazard και τις Deutsche Bank, HSBC θεωρείται πως άνοιξε με την επιλογή των συμβούλων του ελληνικού Δημοσίου για την αποτίμηση του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου και της ATEBank. Δύο τραπεζικά ιδρύματα που σε εύθετο χρόνο θα εκχωρηθούν και αυτά σε ξένους και εγχώριους στρατηγικούς επενδυτές.
Προφανώς το κίνητρο για τους ξένους δεν ήταν οι προμήθειες (περίπου 900 χιλιάδων ευρώ) που θα ελάμβαναν για να εκπονήσουν τη μελέτη για τις δύο τράπεζες όσο να βάλουν... πόδι για τις δουλειές που θα ακολουθούσαν.
Ο περίφημος οίκος Rothschild (που διατηρεί στενές σχέσεις με τη Lazard ) έχει αναλάβει με τις UBS και την Alpha Bank την πώληση μεριδίου της ΔΕΠΑ. Η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου ελέγχει απόλυτα (100%) τον Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου/ΔΕΣΦΑ, που έμμεσα συνδέεται με το σχέδιο πώλησης μετοχών του Δημοσίου στο κοίτασμα «Νότιας Καβάλας», που επίσης βγαίνει στο σφυρί.
Αυτό γιατί στον σχετικό διαγωνισμό σύμβουλοι έχουν αναλάβει η HSBC Bank και η Eurobank Equities, αλλά με τα Ελληνικά Πετρέλαια να ελέγχουν μετοχικά το 35% της ΔΕΠΑ.
Το ότι η Eurobank Equities ανήκει στον όμιλο Λάτση και η εταιρεία Paneuropean Oil & Industrial Holding συμφερόντων του ίδιου επιχειρηματία έχει το πλειοψηφικό πακέτο των Ελληνικών Πετρελαίων μπορεί να θεωρηθεί -υπό προϋποθέσεις- πως θα μπορούσε να δημιουργήσει εμπλοκές.*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πρώτη προειδοποίηση!

Θα σας παρακαλούσα τα σχόλια να παραμένουν εντός θέματος.

Θα σας παρακαλούσα τα σχόλια να είναι ευπρεπή.

Αλλιώς θα αναγκαστώ να πάρω μέτρα.