Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010

Χ. Τσιόκας: Πρωτοφανής διάσταση μεταξύ λόγων και έργων




του Σπ. Κότσια

Θαυμάστε συνέπεια λόγων και πράξεων του τ. Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ κ Χ Τσιόκα και σημερινού Γ Γ του Υπουργείου Συγκοινωνιών. Ο κ Τσιόκας στην παρακάτω ομιλία καταφέρεται ενάντια στη ΝΔ η οποία με την πολιτική της υποβαθμίζει και συρρικνώνει το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και δεν παραλείπει να εκφράσει την αντίθεσή του στην ιδιωτικοποίηση κερδοφόρων τμημάτων του ΟΣΕ, των φιλέτων όπως τα αποκαλεί.

Σήμερα ο κύριος αυτός από τη θέση του Γ. Γραμματέα του Υπουργείου Συγκοινωνιών  μαζί με τον πολιτικό του προϊστάμενο κ Ρέπα  δεν διστάζουν να  εφαρμόσουν μια πολιτική στα πλαίσια του Μνημονίου πολύ χειρότερη από αυτήν που είχε επί Ν Δ προσπαθήσει να εφαρμόσει  ο κ Χατζηδάκης.



Με το Νομοσχέδιο που κατέθεσαν στη Βουλή,  διαλύουν ουσιαστικά το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, κλείνοντας γραμμές, μειώνοντας δρομολόγια, αυξάνοντας  τις τιμές των εισιτηρίων και παραδίδοντας τα πλέον κερδοφόρα τμήματα του οργανισμού στο ιδιωτικό κεφάλαιο ( εμπορευματικά κέντρα). 

Με το ίδιο Νομοσχέδιο η περιουσία του ΟΣΕ μεταφέρεται στο κράτος το οποίο μέσω της επιτροπής αποκρατικοποιήσεων θα  την «αξιοποιήσει»…Είτε με συμπράξεις του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα  των γνωστών ΣΔΙΤ, είτε ξεπουλώντας την στους ιδιώτες για να καλύψουν τις μαύρες τρύπες των δημοσιονομικών ελλειμμάτων.

Με δεδομένο ότι η περιουσία  του ΟΣΕ έχει κοστολογηθεί σε πάνω από 4,5 δις ευρώ μπορείτε να φανταστείτε  το μεγάλο πάρτη της διασπάθισης   της δημόσιου πλούτου που θα ακολουθήσει.

Για το σκοπό αυτό διατήρησαν τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ με αυξημένες αρμοδιότητες, για να μπορούν μέσω αυτής να προχωρήσουν χωρίς καθυστέρηση  στην «αξιοποίηση»…..

Όσον αφορά τους εργαζόμενους αυτοί είναι τα μεγάλα θύματα, αφού τους κατασυκοφάντησαν και τους θεώρησαν κύριους υπεύθυνους για τα ελλείμματα και το τεράστιο χρέος του οργανισμού, το οποίο δημιούργησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ με τις πολιτικές που εφάρμοσαν ιδιαίτερα από το 1996 και μετά ( ελλιπείς χρηματοδότηση, εξώθηση του ΟΣΕ στο δανεισμό με υψηλά επιτόκια) τους πετούνε κυριολεκτικά στον ΚΑΙΑΔΑ.

Έτσι προκειμένου να ικανοποιήσουν τους κερδοσκόπους  τους κόβουν τους μισθούς και τα επιδόματα, καταργούν τις συλλογικές συμβάσεις από το 1993 και μετά, διαλύουν το νομικό πλαίσιο εντός του οποίου παρέχουν την εργασία τους, τους εξαναγκάζουν σε οικιοθελή συνταξιοδότηση με δυσμενείς όρους και τους μετατάσσουν υποχρεωτικά χωρίς να τους δίνουν το δικαίωμα προσφυγής στη δικαιοσύνη.

Η «Σοσιαλιστική» Κυβέρνηση του κ Γ Παπανδρέου αποτελεί μοναδικό παράδειγμα σε όλη την Ευρώπη  κυβέρνησης που χωρίς περίσκεψη καταστρέφει το πλέον οικολογικό και οικονομικό μέσο μεταφοράς το σιδηρόδρομο με το επιχείρημα ότι με αυτόν τον τρόπο σώζει τη χώρα!!!!!



 Σπ. ΚΌΤΣΙΑΣ

Ακολουθεί το κείμενο της ομιλίας του κ Τσιόκα στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων με θέμα:

"ΚΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΤΟΥ 1999 ΠΟΥ ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙ ΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (COTIF) ΤΗΣ 9ης ΜΑΪΟΥ 1980"

07.02.2008

«Κύρωση του Πρωτοκόλλου του 1999 που τροποποιεί τη Σύμβαση σχετικά με τις διεθνείς σιδηροδρομικές μεταφορές (COTIF) Της 9Η Μαίου 1980».
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΤΣΙΟΚΑΣ: Κύριε Πρόεδρε, κατ’ αρχήν η Σύμβαση κινείται μεν σε θετική κατεύθυνση, αλλά έρχεται σε άσχετο και άκαιρο χρόνο. Ήδη, η Ευρώπη συζητάει για τις νέες Οδηγίες τους νέους όρους λειτουργίας των σιδηροδρομικών δικτύων και δεύτερον, συζητά για ταχύτερα και ασφαλέστερα τραίνα. Επίσης, συζητά για ποσοστό μεταφοράς του όγκου των μετακινήσεων και στους επιβάτες και στα διάφορα εμπορεύματα σε ποσοστό 40%. Αυτός είναι ο στόχος που έβαλε η απόφαση του Goteborg.
Στην Ελλάδα συζητάμε ακόμη για έναν τυφλό σιδηρόδρομο, ο οποίος «αναπτύχθηκε» από την εποχή του Τρικούπη. Τέλος, συζητάμε για την αναγκαιότητα να υπάρξει ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, όταν τέσσερα χρόνια τώρα η Νέα Δημοκρατία δεν μπόρεσε να αξιοποιήσει το πρώτο σοβαρό πρόγραμμα, που έχει γίνει για το σιδηρόδρομο από τη μεταπολιτευτική περίοδο και μετά. Το πρόγραμμα αυτό, ύψους πάνω από 9 δις ευρώ, έγινε από το ΠΑΣΟΚ, με χρηματοδότηση από το Γ΄ Κ.Π.Σ., το Ταμείο Συνοχής και Εθνικούς Πόρους. Πρέπει να γνωρίζετε ότι το πρώτο σοβαρό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και αναγέννησης του σιδηρόδρομου στην ιστορία της Ελλάδας έγινε με αυτό το πρόγραμμα. Το 1,5 δις είναι από το Ταμείο Συνοχής, τα υπόλοιπα είναι από το Γ΄ Κ.Π.Σ. και ένα μικρό κομμάτι από εθνικούς πόρους. Προέβλεπε την ολοκλήρωση της ΠΑΘΕ, τον εκσυγχρονισμό της «Εγνατίας» και της Πελοποννήσου και την έναρξη σχεδιασμού του Δυτικού Άξονα. Το πρόγραμμα αυτό είχε μεπει σε εφαρμογή. Δυστυχώς όμως η Κυβέρνηση της Ν.Δ. το απαξίωσε. Το αποτέλεσμα είναι να έχουμε απώλεια πάνω από 1 δις από το Γ΄ Κ.Π.Σ., λόγω της ανικανότητας της Κυβέρνησης. Έχετε απεντάξει ήδη 600 εκατ. Ευρώ και με το ν+2 δεν προλαβαίνετε να αξιοποιήσετε άλλα τόσα. Κάνετε τώρα δήθεν μια «γέφυρα» και βάζετε 1.400.000 στο Δ΄ Κ.Π.Σ., όμως έτσι δεν τελειώνει η ΠΑΘΕ. Ξεχάστε το δυτικό άξονα, «ξεχάστε» την Ηγουμενίτσα – Καλαμπάκα – Βόλος. Θα τα κάνετε με τα ΣΔΙΤ, θα πουλήσετε περαιτέρω την Ελλάδα; Το χειρότερο απ’ όλα είναι ότι η ΠΑΘΕ δεν θα τελειώσει ούτε με το Δ΄ Κ.Π.Σ.. Η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει το στοίχημα της ένταξης στα διευρωπαϊκά δίκτυα. Αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα χάνει το στοίχημα να μετατραπεί σε εμπορικό και μεταφορικό κόμβο, εξαιτίας της αδυναμίας της Νέας Δημοκρατίας. Χάνει την ευκαιρία ένταξης στα διευρωπαϊκά δίκτυα και τις «ιδιωτικοποιήσεις».
Όσον αφορά το φιλελευθερισμό, στο οποίο αναφερθήκατε κ. συνάδελφε, ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Αυτό να το πείτε στους πολίτες της περιοχής σας, ότι αν τυχόν ιδιωτικοποιήσει η Νέα Δημοκρατία τα κομμάτια, που είναι φιλέτα, τι θα γίνει με την υπόλοιπη Ελλάδα; Θα πείτε στον κάτοικο της Φλώρινας ότι δεν θα πάει το τραίνο; Θα πείτε στον Πελοποννήσιο ότι δεν θα πάει το τραίνο; Θα πείτε στον Αλεξανδρουπολίτη ότι δεν θα πάει το τραίνο;
Αυτή δεν είναι πολιτική, γι’ αυτό διαφωνούμε και με το πλαίσιο που βάζετε.
Ο όμιλος ΟΣΕ χρειάζεται επιχειρησιακό πρόγραμμα εξυγίανσης και όχι διάσπαση και ξεπούλημα. Το έλλειμμα του Ο.Σ.Ε. υπερτριπλασιάστηκε και το ετήσιο χρέος υπερπολλαπλασιάστηκε αυτά τα τέσσερα χρόνια. Γιατί; Γιατί δανείζεται έμμεσα το κράτος, γιατί αυξήθηκε το λειτουργικό κόστος, ενώ έχετε λιγότερους εργαζόμενους στον Ο.Σ.Ε. γιατί συρρικνώσατε το έργο.
Αυξήσατε τα λειτουργικά έξοδα, αλλάζετε τις διοικήσεις σαν τα «πουκάμισα», στρατηγικό σχέδιο δεν έχετε και τώρα σκέφτεστε να βάλετε «χέρι» στην περιουσία. Όπως ξέρετε, ο Ο.Σ.Ε. έχει τη μεγαλύτερη περιουσία μετά την Εκκλησία στη χώρα μας. Αυτό σκέφτεται να κάνει η Κυβέρνηση. Όλο το σχέδιο της είναι τι θα πουλήσει Όχι πώς θα βοηθήσει τον πολίτη και πώς θα παράξει καλύτερες υπηρεσίες ;
Άρα, λοιπόν, εδώ υπάρχει ένα πολιτικό ζήτημα, γι’ αυτό και εμείς, κ. Υπουργέ, αναλαμβάνουμε πρωτοβουλία καταθέτει η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑ.ΣΟ.Κ. αίτημα να συγκληθεί η Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων με μοναδικό θέμα να μας παρουσιάσετε, επιτέλους, το κρυφό ή φανερό σας σχέδιο. Γιατί διαβάσαμε και χθες για τις τηλεπικοινωνίες που είπατε ότι υπάρχει ένα καινούργιο πρόγραμμα – το είχε πει, όμως, και ο κ. Λιάπης – και είναι, ακριβώς, το ίδιο, απλώς διατυπώνεται σε άλλους χρόνους. Δεν γίνεται, όμως, έτσι η πολιτική. Να μιλήσουμε καθαρά και να πάρει ο καθένας την ευθύνη του. Να υπάρξει δημοκρατικός διάλογος. Τον ζητάμε, κύριε Πρόεδρε, και ζητάμε από τον κ. Υπουργό να έρθει, για να συζητήσουμε συνολικά για την πολιτική του στις μεταφορές και στις επικοινωνίες.
Κλείνοντας, θέλω να πω το εξής: Για εμάς ο σιδηρόδρομος είναι ένα σοβαρό εργαλείο ανάπτυξης για οικονομικούς, για περιβαλλοντολογικούς και για λόγους κοινωνικής συνοχής. Επειδή, λοιπόν, αυτά τα τρία στοιχεία τα θεωρούμε σημαντικά, εντάσσουμε τη λογική μας ότι ο σιδηρόδρομος είναι χώρος δημόσιου συμφέροντος, όπου το δημόσιο οφείλει να ορίζει κανόνες, να διαμορφώνει τους όρους και να έχει την πρωτοβουλία των κινήσεων, για να λειτουργεί και ομαλά η αγορά και ο πολίτης να απολαμβάνει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. Σας ευχαριστώ.

3 σχόλια:

  1. Στις εκλογές των σιδηροδρομικών πλειοψήφισαν ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ. Μπράβο στους σιδηροδρομικούς. Σχιζοφρένεια στο έπακρο. Ψηφίζουμε ΠΑΣΟΚους και δεξιούς συνδικαλιστές για να κάνουμε αγώνα ενάντια στις πολιτικές των κομμάτων αυτών. Οι τύποι είναι ανεκδιήγητοι. Καλές απολύσεις και καλό ξεπούλημα. Να χαίρεστε τους συνδικαλιστές που ψηφίσατε. Καλά γ@μhσια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ με τον Κωνσταντίνο και επαυξάνω. Καλά γαμήσια. Και επιπλέον καλά και σκληρά γαμήσια σε όλο το λαό που (αφού ούτε καν κατεβαίνει στις πορείες) δεν θα καταψηφίσει στις επερχόμενες δημοτικές συντριπτικά την Πασοκική ληστροσυμμορία, αλλά μάλλον θα τη βγάλει και πρώτη. Τα κανάλια είναι ανίκητα αγαπητοί. Αλλωστε ο έλληνας έπαψε να είναι πολίτης με την πραγματική έννοια του όρου (του να ελέγχει τι του πασάρουν και να παρεμβαίνει ή έστω να συζητά) εδώ και αρκετά χρόνια. Ε ρε τι έχει μετά τις δημοτικές!! Οταν θα καταλάβουν θα είναι αργά.Πολύ αργά! Kαι καλά οι (μεγαλο)συνδικαλιστές κάποιο αντίτιμο θα έχουν.Οι υπόλοιποι? Ανόητοι και άσχετοι με την πραγματικότητα, θα καταλάβουν αργά! Πολύ αργά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θα πω κάτι, που είχα αναφέρει παλαιότερα, κάπου αλλού νομίζω.
    Δεκαετίες τώρα, για το γαμώτο, για τα μάτια έστω, ούτε σε δημοτικές εκλογές΄, ούτε σε συνδικαλιστικές, δεν δώσαμε κάποιο προβάδισμα στην αριστερά.
    Ούτε έστω σε τέτοιες εκλογές. Που δεν κινδυνεύεις ελληναρά να σου πάρει το σπίτι και το χωράφι του παππού ο κομμουνισμός, ούτε να σε στείλει στα γκουλάγκ της σιβηρίας.
    Σε δημοτικές εκλογές έστω. Νάναι μήνυμα. Κι ας είσαι περιπτεράς που φοβάσαι πως κινδυνεύει το "επιχειρηματικό σου δαιμόνιο" απ την αριστερά που ισοπεδώνει.
    Κι ας είσαι βολεμένος δημόσιος υπάλληλος που φοβάσαι μην και δεν εκλεγεί ο συνδικαλιστής που γλύφεις για μετάθεση και προαγωγή. Κι ας είσαι ιδιωτικός υπάλληλος που νομίζεις πως προορίζεσαι να διοικήσεις την πολυεθνική της φαντασίωσής σου.
    Εδώ και 30 χρόνια έχουμε μπεί ήδη στη διαδικασία αυτών που σήμερα βιώνουμε.
    Όλα τα σημάδια, αυτό έδειχναν, μεγαλοσυνδικαλιστές που γίνανε υπουργοί, δεν έκαναν τίποτ΄άλλο απ αυτό που αναφέρει η ανάρτηση. (θυμάστε τον Πρωτόπαππα? αυτός είχε αλλάξει απόψεις μέσα σ ένα βράδυ-το πρωί υπουργοποιήθηκε).
    Σαν τι περιμέναμε δηλαδή?
    Όταν ένα καθεστώς, σου βάζει λίγο λίγο το δάχτυλο-πόσα χρόνια αλήθεια μας έλεγαν όπου νάναι βγαίνουμε απ το τούνελ? (τι σκατά τούνελ ήταν αυτό χωρίς άλλη άκρη, ποτέ δεν το κατάλαβα, σπηλιά μάλλον ήταν και μας έβαζαν ολοένα και πιο βαθειά), όταν λοιπόν σταμάτησε και το σάλιο κι εμείς αντί να φωνάξουμε πονάει, γρυλίζαμε απο ευχαρίστηση, τι περιμέναμε?
    Να μας λυπηθούν?
    Το μόνο που έμελλε λοιπόν να μας τύχει, ήταν ακριβώς αυτό που μας τυχαίνει τώρα.
    Κι όπως συνηθίζω να περιγράφω το πως σκέφτονται μάλλον οι κύριοι του γκουβέρνου, "ρε αυτοί είναι μαλάκες, τόσα τους κάνουμε κι εκεί αυτοί, βόϊδια. Ρίχτους στ αυτιά τώρα που είναι ευκαιρία".
    Ε ρε και τι έχει να γίνει όταν ξαναψηφίσουμε στις επερχόμενες εκλογές εκπροσώπους των κομμάτων εξουσίας. Που τόχω σίγουρο και μακάρι να διαψευστώ.
    Όπως στρώσαμε θα κοιμηθούμε κι αλλοίμονο στα παιδιά μας, που θα πληρώσουν τις μαλακίες μας...

    mbiker

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πρώτη προειδοποίηση!

Θα σας παρακαλούσα τα σχόλια να παραμένουν εντός θέματος.

Θα σας παρακαλούσα τα σχόλια να είναι ευπρεπή.

Αλλιώς θα αναγκαστώ να πάρω μέτρα.