Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2010

«ΠΡΑΣΙΝΟ» ΦΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ!

ΠΗΓΗ: Iskra


ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ, ΣΤΟ ΦΑΚΕΛΩΜΑ, ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΑΦΙΕΔΙΣΜΟ!
Με δηλώσεις της η αντιπρόεδρος και αρμόδια για θέματα Δικαιοσύνης Κοινοτική Επίτροπος Κα Βίβιαν Ρέντινγκ υπογραμμίζει ότι η επίκληση δημόσιου συμφέροντος είναι ικανή να επιτρέψει ακόμα και την γενικευμένη άρση του φορολογικού απορρήτου. Δίνεται, έτσι το «πράσινο’ φως στην κυβέρνηση να προχωρήσει, κάτι που υιοθέτησε και ο Γ. Παπανδρέου στο όνομα της πάταξης  τηςφοροδιαφυγής, στην πολυζήτητη ανάρτηση των φορολογικών δηλώσεων όλων συλλήβδην των πολιτών στο Ιντερνέτ!
Η καταχώρηση των φορολογικών δηλώσεων στο Ιντερνέτ είναι πολύ αμφίβολο αν θα μπορέσει να περιορίσει, έστω κατ’ ελάχιστο, τη φοροαποφυγή και την απόκρυψη φορολογικών δεδομένων και στοιχείων. Το βέβαιο πάντως είναι ότι η έκθεση των φορολογικών δηλώσεων στην κοινή θέα, θα διευκολύνει τα μέγιστα τράπεζες και κάθε λογής εταιρίες και νομικά γραφεία, ενώ θα παραδώσει τουςπολίτες σε κάθε μορφής εκβιασμούς, «καταγγελίες», φακέλωμα και χαφιεδισμό!
Το σύγχρονο καπιταλιστικό κράτος βουτηγμένο βαθιά στην κρίση, τις αντιφάσεις και τα αδιέξοδα του συστήματος, «υποχρεώνεται» όλο και περισσότερο να καταστρατηγεί, μέχρι εκμηδενίσεως, τα βάθρα πάνω στα οποία στηρίχθηκε η ιστορική του αναγκαιότητα:  Τα πραγματικά ατομικά δικαιώματα και τις πραγματικές ατομικές ελευθερίες!


Προς πληρέστερη ενημέρωση των αναγνωστών της ΙΣΚΡΑ, παραθέτουμε σχετικά ρεπορτάζ του Αχιλλέα Χεκίμογλου στην Εφημερίδα ΒΗΜΑ στις 28/10/10 καθώς επίσης και του Κώστα Σιωμόπουλου από την ίδια εφημερίδα.

«Ελευθέρας» από τις Βρυξέλλες για άρση φοροαπορρήτου

Του Αχιλλέα Χεκίμογλου
Με μια διπλωματική απάντηση η αντιπροεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δίνει το «πράσινο φως» στην ελληνική κυβέρνηση για να απελευθερώσει την πρόσβαση στο Τaxisnet και συνεπακόλουθα στις φορολογικές δηλώσεις 8,5 εκατομμυρίων Ελλήνων στο Διαδίκτυο! «Το Βήμα» αποτάθηκε στην αρμόδια για ζητήματα Δικαιοσύνης επίτροπο και αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κυρία Βίβιαν Ρέντινγκ προκειμένου να σχολιάσει τη διάταξη του υπουργού Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου για την ανάρτηση των φορολογικών δηλώσεων στο Διαδίκτυο. Την απάντηση έστειλε στην εφημερίδα ο εκπρόσωπος της επιτρόπου κ. Μάθιου Νιούμαν :
 «Σύμφωνα με την οδηγία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, για κάθε επεξεργασία προσωπικών δεδομένων απαιτείται μια νομική βάση (άρθρο 7). Αυτή μπορεί να είναι η συγκατάθεση του ατόμου, αλλά και, επίσης, άλλα νομικά ερείσματα, όπως η νόμιμη υποχρέωση που επιβάλλεται από το κράτος ή οι λόγοι δημοσίου συμφέροντος» αναφέρεται στο σχόλιο της αντιπροεδρίας.
«Στην περίπτωση των φορολογικών πληροφοριώνχρειάζεται να υπάρχει νόμιμη υποχρέωση (που θα καθοριστεί από την εθνική φορολογική αρχή) ή η αποστολή δημοσίου συμφέροντος επιφορτισμένη με τις φορολογικές αρχές, ειδάλλως τα άτομα θα μπορούσαν να αποφασίσουν να μη δώσουν τη συγκατάθεσή τους, ούτως ώστε να αποφύγουν να πληρώσουν φόρους» σημειώνεται. «Εγκειται στα κράτη-μέλη να καθορίσουν το τι εστί το δικό τους δημόσιο συμφέρον» καταλήγει το σχόλιο.
Η νομική ερμηνεία αυτού του «γρίφου» είναι ότι για την εφαρμογή της διάταξης απαιτείται αφενός μεν ο καθορισμός του δημοσίου συμφέροντος- ο οποίος, κατά την κυβέρνηση, είναι αυτονόητος λόγω μνημονίου και φοροδιαφυγής-, αφετέρου δε νόμος ή υπουργική απόφαση.
Επίσης, «Το Βήμα» αποτάθηκε στον ευρωπαίο επόπτη προσωπικών δεδομένων κ. Πίτερ Χάστινξ θέτοντάς του το ίδιο ερώτημα, όμως από το γραφείο Τύπου τού εδόθη η απάντηση ότι θεσμικά είναι αναρμόδιος να γνωμοδοτήσει για υποθέσεις κρατών-μελών.
Το άρθρο 7 της οδηγίας στο οποίο παραπέμπει η απάντηση του εκπροσώπου της κυρίας Ρέντιγκ αναφέρει τα εξής:
«Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα μπορεί να γίνεται μόνον εάν:
α) το πρόσωπο στο οποίο αναφέρονται τα δεδομένα έχει δώσει τη ρητή συγκατάθεσή του ή β) είναι απαραίτητη για την εκτέλεση σύμβασης που το ενδιαφερόμενο πρόσωπο είναι συμβαλλόμενο μέρος ή για την εκτέλεση προσυμβατικών μέτρων ληφθέντων αιτήσει του ή γ) είναι απαραίτητη για την τήρηση της εκ του νόμου υποχρεώσεως του υπευθύνου της επεξεργασίας ή δ) είναι απαραίτητη για τη διαφύλαξη ζωτικού συμφέροντος του προσώπου στο οποίο αναφέρονται τα δεδομένα ή ε) είναι απαραίτητη για την εκπλήρωση έργου δημοσίου συμφέροντος ή εμπίπτοντος στην άσκηση δημοσίας εξουσίας που έχει ανατεθεί στον υπεύθυνο της επεξεργασίας ή στον τρίτο στον οποίο ανακοινώνονται τα δεδομένα ή στ) είναι απαραίτητη για την επίτευξη του εννόμου συμφέροντος που επιδιώκει ο υπεύθυνος της επεξεργασίας ή ο τρίτος ή οι τρίτοι στους οποίους ανακοινώνονται τα δεδομένα, υπό τον όρο ότι δεν προέχει το συμφέρον ή τα θεμελιώδη δικαιώματα και οι ελευθερίες του προσώπου στο οποίο αναφέρονται τα δεδομένα που χρήζουν προστασίας».
Σημειώνεται πως ο Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος προβλέπει από το 1994 τη δημοσιοποίηση στοιχείων των φορολογικών δηλώσεων σε πίνακες που αναρτώνται στις εφορίες. Αναλυτικά η συγκεκριμένη διάταξη αναφέρει: «Ο προϊστάμενος της Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας συντάσσει κάθε έτος, με βάση τις δηλώσεις που του επιδίδονται, κατάλογο φορολογουμένων, ο οποίος περιέχει το ονοματεπώνυμο ή την επωνυμία, τον τίτλο και τα λοιπά στοιχεία τους, το καθαρό εισόδημα από τις κατηγορίες Δ και Ζ, το συνολικό καθαρό εισόδημα το οποίο υπόκειται σε φορολογία, καθώς και τον φόρο που αναλογεί σε αυτό. Ο κατάλογος αυτός καταρτίζεται μέσα σε έξι μήνες από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων και συμπληρώνεται με τα αντίστοιχα στοιχεία της οριστικοποίησης της εγγραφής του υποχρέου. Τοποθετείται σε πρόσφορη θέση στο κατάστημα της δημόσιας οικονομικής υπηρεσίας και των δήμων ή κοινοτήτων όπου εδρεύει δημόσια οικονομική υπηρεσία, ώστε να μπορεί να λαμβάνει γνώση αυτού οποιοσδήποτε. Επιτρέπεται η έκδοση καταλόγων των φορολογουμένων όλης της χώρας, καθώς και η δημοσίευσή τους στις εφημερίδες».


Ασφαλιστικές δικλίδες για να ξεπεραστούν οι αντιρρήσεις

Του Κώστα Σιωμόπουλου
Με μια πρόταση ολίγων λέξεων ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου άναψε τη Δευτέρα το πράσινο φως στο υπουργείο Οικονομικών να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για τη δημοσιοποίηση στο Διαδίκτυο των εισοδημάτων και των φορολογικών στοιχείων όλων των Ελλήνων. Ερωτηθείς σχετικά κατά τη διάρκεια της διακαναλικής συνέντευξης αν συμφωνεί με τη δημοσιοποίηση των εισοδημάτων των φορολογουμένων στο Ιnternet απάντησε: «Θεωρώ ότι είναι μια πράξη που θα βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε τη φοροδιαφυγή και να χτυπήσουμε και ανισότητες που υπάρχουν στη χώρα μας».
 Ωστόσο όλα τα παραπάνω για να συμβούν θα πρέπει να γνωμοδοτήσει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Αρμόδιος παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών εξηγεί στο «Βήμα» ότι οποιαδήποτε απόφαση θα ληφθεί με γνώμονα την απάντηση της συγκεκριμένης αρχής, η οποία έχει και τον τελευταίο λόγο στο συγκεκριμένο θέμα που έχει προκύψει. Ο νόμος για τη δημοσιοποίηση στοιχείων φορολογικών δηλώσεων που έχουν υποβληθεί στις εφορίες ισχύει από το 1994 αλλά ουδέποτε ετέθη σε ουσιαστική εφαρμογή.
Στο φορολογικό νομοσχέδιο που έχει ψηφιστεί από τον Απρίλιο του 2010 περιλαμβάνεται διάταξη με την οποία επικαιροποιήθηκε ο αρχικός νόμος ώστε να δημοσιοποιούνται φορολογικά στοιχεία νομικών και φυσικών προσώπων όχι μόνο σε λίστες εφοριών αλλά και στο Διαδίκτυο. Το υπουργείο Οικονομικών, για να ξεπεράσει τον σκόπελο του φορολογικού απορρήτου, θέτει υπόψη της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ορισμένες ασφαλιστικές δικλίδες, όπως π.χ. αυτοί που θα έχουν πρόσβαση να είναι πιστοποιημένοι χρήστες του συστήματος Τaxis και να μην μπορούν να βλέπουν κάθε μήνα πάνω από 10-20 ονόματα με στοιχεία φορολογουμένων.
Στην εγκύκλιο που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα από τον υπουργό Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου αναφέρεται ότι θεσμοθετείται η χρήση του Διαδικτύου στη δημοσιοποίηση του καταλόγου φορολογουμένων που συντάσσεται κάθε χρόνο από κάθε ΔΟΥ και περιέχει: το ονοματεπώνυμο ή την επωνυμία μιας επιχείρησης, τον τίτλο και τα στοιχεία των φορολογουμένων, το καθαρό εισόδημα από εμπορικές επιχειρήσεις και ελεύθερα επαγγέλματα, το συνολικό καθαρό εισόδημα που υπόκειται σε φορολογία και τον φόρο που αναλογεί σε αυτό. Στην ίδια εγκύκλιο αναφέρεται: «Με την τροποποιημένη διάταξη το δικαίωμα πρόσβασης στον συγκεκριμένο κατάλογο φορολογουμένων που αποτελεί δημόσια πληροφορία περιλαμβάνει και τη χρήση του Διαδικτύου. Η δημοσιότητα των φορολογικών δεδομένων συγκεκριμένων κατηγοριών φορολογουμένωνπου, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, αποφεύγουν να δηλώνουν τα πραγματικά τους εισοδήματααποτελεί ένα εύλογο μέτρο αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής. Η ταυτοποίηση του χρήστη που έχει πρόσβαση στον συγκεκριμένο κατάλογο επιτρέπει τη θέσπιση ποσοτικών κριτηρίων ως προς τον αριθμό των δεδομένων που θα εξαχθούν. Αυτό το μέτρο δυσχεραίνει τη μαζική εξαγωγή δεδομένων προστατεύοντάς τα έτσι από επεξεργασία που δεν δικαιολογείται από τον σκοπό της διάταξης αυτής, όπως π.χ. την εμπορική εκμετάλλευση των οικονομικών στοιχείων. Ετσι, επειδή η πρόσβαση στον κατάλογο δεν θα είναι ανοικτή αλλά ελέγξιμη και θα γίνεται με βάση συγκεκριμένες διαδικασίες και ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια που θα καθοριστούν από υπουργική απόφαση, τηρείται η αρχή της αναλογικότητας σε σχέση με την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής».α

4 σχόλια:

  1. να διευκολυνθει και το εργο της μαφιας ρε παιδι μου!

    που να καθονται τωρα να παρακολουθουν με τις ωρες ποιον θα απαγαγουν και ποιον θα ανατιναξουν...

    ευτυχως που ο giorgo αγαπαει τα γκατζετ!

    :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση της iskra δείχνει τις αδυναμίες των ηγεσιών της Αριστεράς.
    Οι εργάτες και οι υπάλληλοι δεν έχουν να φοβηθούν τίποτε από καμμία ανάρτηση.
    Αλλοι έχουν λόγους να φοβούνται.
    Με τέτοια Αριστερά πως να προχωρήσουμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στέλιο,
    Οι λαμογιές και η φοροδιαφυγή εγγράφονται στις φορολογικές δηλώσεις;
    Τι θα κερδίσει η κοινωνία, άμα μάθω πόσα βγάζει κάποιος άλλος;
    Και οι κλέφτες;
    Η λογική του "οι εργάτες και οι υπάλληλοι" δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα μπάζει. Μήπως μπορείς να μας πεις τι έχουν να φοβηθούν οι "άλλοι"; Γιατί σ' αυτούς συγκαταλέγεται κι ένας συνταξιούχος μικροεισοδηματίας, που ζει ήσυχα στο εξοχικό του ή ένας μικρομαγαζάτορας, επίσης.
    Οι "άλλοι" τι έχουν να φοβηθούν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συμφωνώ απολύτως με τον Στέλιο.
    Να σταματήσει η φιλολογία των «προσωπικών δεδομένων». Μιά έννοια που δέν έχει ορισθεί!
    Ορίζω λοιπόν, και προκαλώ σε δημόσιο διάλογο όλους τους επισκέπτες αυτής της
    ανάρτησης:
    ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ=Τα δεδομένα που κατατίθεται υποχρεωτικά (δηλ. δια νόμου) από τους πολίτες στο κράτος. Επομένως:
    ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ = ΔΕΔΟΜΕΝΑ \ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ.
    Πρόταση:
    Τα δημόσια δεδομένα είναι στη διάθεση ΟΛΩΝ ανεξαιρέτως των Ελλήνων Πολιτών.
    Τα προσωπικά δεδομένα είναι στη διάθεση
    του κάθε ενός να τα δημοσιοποιήσει ή όχι.

    Καθαρές λοιπόν κουβέντες! Ας απαντήσουν λοιπόν όλοι οι υπερασπιστές της αδιαφάνειας: Θεωρούν ότι είναι καλλίτερο να έχουν πρόσβαση στα δημόσια δεδομένα κάποιοι υπάλληλοι και οι προϊστάμενοί τους ή όλο το σώμα των Ελλήνων Πολιτών; Τί είδους Δημοκρατία μπορεί να υπάρξει μέσα σε ένα καθεστώς
    αδιαφάνειας;
    Δυστυχως, η λεγόμενη «αριστερά» υπήρξε στη μεγάλη της πλειοψηφία -- ως οργανωμένη οντότητα-- κρυψίνους. Αυτή η «κρυψίνοια» ήταν που διαιώνισε ηγεσίες με αντιδημοκρατικό τρόπο και προώθησε σε ηγετικά κλιμάκιά της άτομα που αποδείχθηκαν ιδιοτελή και ασυνεπή.
    Δείτε σχετικά:
    Για τη Διαφάνεια τήν Αξιοκρατία και τήν Αμεση Δημοκρατία
    καί
    Δημοψηφίσματα με πρωτοβουλία πολιτών

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πρώτη προειδοποίηση!

Θα σας παρακαλούσα τα σχόλια να παραμένουν εντός θέματος.

Θα σας παρακαλούσα τα σχόλια να είναι ευπρεπή.

Αλλιώς θα αναγκαστώ να πάρω μέτρα.